Sid Meier's Civilization V

      20 yıllık geçmişi ile PC’nin en efsanevi serilerinden biri olan Civilization, beşinci oyunu ile ekranlarımıza konuk oluyor. FPS oyuncuları için John Carmack neyse, strateji severler için de Sid Meier odur. Merak ediyorum da Sid Meier acaba daha kaç Civilization oyununa daha imzasını atacak. Elbette artık herkes gibi onlar da değişen oyunculuğun gidişatına (Sıradan oyuncuların artması gibi) ayak uydurmaya çalışıyorlar. Konsollar için geliştirilen Civilization Revolution bunun ilk göstergesi olmuştu. Konsol versiyonunu saymazsak aradan geçen beş yıldan sonra Civilization V de değişimden pay aldığını gösteriyor.

      Civilization V, köklü değişikliklerle karşımıza çıkıyor. İleride bahsedeceğim bu değişikliklerden bazıları çok olumlu olurken, bazıları da tam aksini düşündürüyor. Genel olarak baktığımızda en köklü değişikliklerin yeni altıgen yapısı ve oyunun biraz daha basite indirgenmiş olduğu görülüyor. Altıgen yapı, herkesi memnun edecek bir gelişme olmuş fakat Civilization IV’e kıyasla eksilen özellikler Civilization fanatiklerini üzebilir. Zira Civilization V’in Civilization IV’ten çok, konsol versiyonu Revolution’a olan benzerliği göze çarpıyor.
      Altıgen yapı oyunun oynanışını tamamen değiştirmiş. Serinin önceki oyunlarında haritanın karelere bölünmesi nedeniyle birimlerinize ve şehirlerinize ulaşılabilecek sekiz yol bulunuyorken, Civilization V’te altı tane bulunuyor. Bu nedenle artık ünitelerinizi daha rahat savunabiliyor ve daha rahat strateji kurabiliyorsunuz. Artık haritanın her bir noktasında (Altıgenler) sadece tek bir birim bulundurabiliyorsunuz. Hatırlarsanız eskiden tek bir kareye istediğiniz kadar ordu biriktirebiliyorsunuz. Artık her altıgene tek bir birim konuşlandırabildiğiniz için uzak menzilli ünitelerinizi koruyabiliyor ve daha derin stratejiler kurabiliyorsunuz. Bu sayede oyun, daha çok satrançtakine benzer bir oynanışa bürünüyor.

     Fakat bunun bir de dezavantajı bulunuyor. Ordularınız daha geniş bir alana yayıldığı için dar geçitlerden geçirmeniz çok zorlaşıyor ve sıkışıyorlar. Her ne kadar iki üniteyi yer değiştirme opsiyonunuz bulunsa da bu duruma çözüm olmuyor; sadece hasarlı birimleri geri çekebilmeye yarıyor. Aslında bir işçi ile bir savaş ünitesini aynı alanda bulundurabiliyorsunuz fakat birden çok işçiyi de savaş üniteleri gibi tek bir yerde toplayamıyorsunuz. Bu nedenle, özellikle oyunun başlarında gelişme süreci oldukça yavaşlıyor.
     Altıgen yapının oynanışın haricinde grafikleri de etkilediğini görebiliyorsunuz. Harita karelere bölünmek zorunda olmadığı için daha yumuşak geçişler içeren gerçekçi bir görünüm kazanmış. Aslında Civilization V’in, serinin en güzel görünen oyunu olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Birimlerin ilk çağlardan günümüze kadar gelişmelerini ufak detaylarına kadar görebiliyorsunuz. Bir şehre atom bombası attığınızda gerçekleşen patlama efekti ile kendinizi iyi hissediyor ve aynı efekti tekrar görebilmek için yenisini üretmeye başlıyorsunuz.

     Haritaların doğal zemin dokuları artık çok daha iyi görünüyor ve tarla, maden ve petrol rafinerisi gibi yapılar inşa ettiğinizde haritanın bir parçasına dönüşüyorlar. Üniteleri seçtiğinizde ışık hüzmesi ile gösterilmeleri bir lider olmanızdan çok, tanrısal bir güç olduğunuz hissini verse de gayet şık duruyor. Arayüzün sahip olduğu Art Deco stili ise göze hoş görünüyor. Keskin hatlara sahip olan ve köşelerde ovalleşen menüler Civilization V’i farklı bir havaya bürümüş.
Editör Notu: Herkesin oynayabileceği başarılı bir yapım.
8,7 Puan EDİTÖRÜN PUANI
Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
Civilization 5 Platformlar: Geliştirici: Firaxis Games Dağıtıcısı: 2K Games Tür: Strateji Çıkış Tarihi: 21 Eylül 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 19 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta