"Game of Thrones'un EVE Online sistemiyle birleşmesi" hedefiyle yola çıkan yeni MMO-RPG oyunu Crowfall, geçtiğimiz gün itibariyle Kickstarter'a sunuldu. Oldukça yoğun ilgi gören yapım, ilk günden 500.000 dolardan fazla bağış topladı.
Toplamda 800.000 dolarlık bağış hedefiyle yola çıkan Crowfall, şimdiye kadar gördüğümüz MMO-RPG oyunlarından çok daha farklı bir tarza sahip. Başında Ultima Online, Star Wars: Galaxies ve Star Wars: The Old Republic'in kıdemli yapımcılığını yapan Gordon Walton ile Shadowbane'in yönetmenliğini yapan Todd Coleman'ın bulunduğu ArtCraft'ın ilk projesi Crowfall, MMO-RPG elementlerinin haricinde geniş strateji öğeleri de içeriyor.
Crowfall'ın senaryosu bölümler halinde sunuculara ayrılıyor. Yani oyunda göreceğiniz sunucular belli bir süreliğine oyunda kalacak ve belli bir konu üzerine kurulacak. Her Campaign sunucusunun ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış olmak üzere dört farklı mevsimi bulunuyor. Kış mevsiminin geçmesinin ardından Campaign'in sonuna geliniyor. Daha sonrasında ise bu senaryo sunucusu bir daha açılmamak üzere kapatılıyor.
Evet sunucular kapanıyor ancak karakterler bu durumdan zarar görmüyor. Oyunun Eternal Kingdoms adı verilen kısmında sahip olduğumuz karakterleri görebiliyor ve bir sonraki Campaign görevleri için hazırlık yapabiliyoruz. Eternal Kingdoms ile Campaign sunucuları arasındaki farkı sorarsanız eğer Campaign sunucusu bir futbol maçıysa, Eternal Kingdoms da o maçın oynandığı bütün sezonu kapsıyormuş. Eternal Kingdoms'ta oyuncular kendi kalelerini ve kendi saltanatını kurabiliyorlar. Tabi ki bu kaleleri kurmak için Campaign sunucularına katılıp gerekli şeyleri yapmak zorundasınız.
Crowfall'ın dünyası her yeni Campaign sunucusunda rastgele olarak oluşturuluyor. Her yeni senaryo bölümünde farklı dağlar, dereler, köyler, ormanlar ve kaleler görüyoruz. Yapımcı ekip senaryo başlangıcını Civilization'ın ilk turları gibi tanımlamış. Yani oyuncular Campaign sunucundaki haritanın farklı yerlerinde doğuyor, dünyayı keşfettikçe Fog of War'ı(Harita sisi) ortadan kaldırıyorlar.
Crowfall'ın dünyası voxel adı verilen sistemle oluşuyor. Bu durumu kısaca Minecraft'ın bloklar olmadan oluşturulmuş hali diye tanımlayabiliriz. Bu noktada Crowfall'da yer alan binaları ve diğer dünya öğelerini parçalayabiliyoruz.
Crowfall için şimdilik 800.000 dolarlık bir bağış isteyen yapımcı ekip, bu bütçenin oyunun ana modülünü oluşturmak için yeteceğini düşünüyor. Eğer poker, pişti veya batak bir kart oyunuysa, Crowfall'ın ana modülü de bir kart destesi niteliğinde bulunuyor. Oldukça ilgi çekici görünen oyunun Kickstarter sayfasına
buradan ulaşabilirsiniz.