Google, Vulkan Teknolojisiyle Mobil Cihazların Grafik Gücünü Artıracak

11.08.2015 14:19 Ömür Gencer

OpenGL ve OpenCL gibi uygulama programlama arayüzü (API) geliştiren Khronos Group, Mart ayında OpenGL'den sonraki projesi Vulkan'ı görücüye çıkarmıştı. Yeni yapılan duyuruya göre Google, Android cihazlarda performans artışı sağlamak ve CPU yükünü hafifletmek için Vulkan'o Android cihazlara getireceğini açıkladı.

 
      Vulkan ile birlikte geliştiriciler yüksek kalitede grafiklere sahip oyunları daha fazla Android cihaza getirebilecek. Google yayınladığı açıklamada Vulkan'ın baştan, sürücüdeki CPU yükünü en aza indirecek şekilde tasarlandığını ve uygulamaya GPU'yu doğrudan kullanma imkanı tanıdığını dile getiriyor.
       Firma, Vulkan'ı yaygın bir kullanıma sunmak için sıkı çalışmasına rağmen yakın bir zamanda OpenGL'i terk etmeyeceğinin altını çiziyor. Aşağıdan bahsettiğimiz yeni API'ın nasıl bir performans sunacağı hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Sol tarafta Vulkan'ı görürken sağ tarafta OpenGL ES 3.0'ı görüyoruz. Bu iki sürümün aynı kodlarla ve hiçbir eklenti olmadan çalıştığına vurgu yapılıyor. 
 

İlgili İçerik Yorumlar 7 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
LCS Yaz 2024 Şampiyonu FlyQuest Oldu! 1 Saat önce 2si1: PlayStation Oyunlarına Zam Gelmeye Devam Ediyor 1 Saat önce LCK Yaz Mevsimi 2024 Finalinin Adı Belli Oldu! 13 Saat önce Street Fighter 6 Satışları Dört Milyona Ulaştı 07 Eylül Silent Hill 2 Remake'in İlk 90 Dakika Oynanış İçeriği Ortaya Çıktı 07 Eylül
Forumdan Konular
DH'den Haberler