2011 senesinin başarılı oyunlarından Alice: Madness Returns için bir belirsizlik söz konusuydu. Aslında korku oyunu tarzında tanıtılan oyunun tanıtım sürecinin arka planında yaşananları American McGee aydınlattı.
Reddit'te bazı açıklamalar yapan Alice: Madness Returns yönetmeni McGee, "Ciddi konuşacağım, Alice: Madness Returns'ın geliştirilme süreci sinir bozucuydu. Çünkü baştan sona kadar her noktada EA'in bir müdahalesi vardı. Kararları biz değil, EA veriyordu." sözlerini paylaştı.
Devamında ise McGee, "Bunun sonucu da oyunun tanıtım videolarına ağır bir şekilde yansıdı. EA, bu süreçte oyuncuları kandırmaya çalıştı. Tanıtım çalışmalarında Alice: Madness Returns'u ağır bir korku oyunuymuş gibi göstererek bu tarzı sevenleri kendine çekmek istedi. Bu tanıtımlar yapılırken biz, oyunu ağır korku tarzında geliştirmeyi reddettik. Fakat EA, tanıtımları bu yönde yapmaya devam etti. Kısacası, bir pazarlama yarışının parçası olduk." şeklinde açıklamalar yaptı.
Şu an için American McGee ve ekibi, bağımsız bir şekilde Kickstarter destekli Akaneiro: Demon Hunters'ı geliştiriyor. Kendisinin bu sözleri epey tartışmaya yol açacağa benziyor.