Prison Architect 2 Resmi Olarak Duyuruldu

16.01.2024 23:57 Mehmet Tandoğan

 
 
Yayıncı Paradox Interactive ve geliştirici Double Eleven, hapishane yönetim oyunu Prison Architect'in devam oyununu duyurdu. 3 boyutlu yapısıyla beraber Prison Architect 2, 26 Mart tarihinde PlayStation 5, Xbox Series ve PC için çıkış yapmaya hazırlanıyor. Oyunun PC sürümü Steam platformu üzerinden yayınlanacak. Aynı zamanda ön siparişler şu anda açık durumda ve 23,99 dolarlık fiyat etiketi ile beraber ön sipariş verebilirsiniz.
 
Devam oyunu 3 boyutlu bir şekilde karşımıza çıkmaya hazırlanıyor 
 
 
 
Devam oyunu Prison Architect 2 içerisinde 3 boyutlu bir hapishane yönetim sistemi bizleri bekliyor. Oyun içerisinde mahkumları yönetebiliyor, isyanları bastırabiliyor ve buranın yönetimi için elimizden geleni yapmaya koyuluyoruz. Oyunda aynı zamanda kariyer modu ve daha fazlası yer alıyor ve çeşitli modlar arasında da geçiş yapabiliyoruz.
 
Hapishanenin güvenliğini en iyi şekilde sağlayabileceğimiz ve katlı hapishane sistemleriyle beraber karşılaşabileceğimiz yapımda yeni yükseltme sistemi, ilk oyunda yer alan özelliklerin gelişmiş sürümü ve seçim özelliği bulunuyor. Oyuncuların daha fazla özgürlük içeriği ile beraber karşılaşacağı yapım için duyuru fragmanı da yayınlanmış durumda.
 
Duyuru fragmanı
 
 

 
Oyun hakkında
 
Dikkat çekici mekanikleriyle beraber karşımıza çıkmaya hazırlanan serinin devam oyunu, bildiğimiz boyutu atlıyor diyebiliriz. Çünkü ilk oyun içerisinde yer aldığımız süreçte bildiğiniz üzere kısıtlı bir yapı bulunuyordu ve 3 boyutlu bir yapıyla beraber karşılaşmıyorduk. Ancak serinin devam oyunu yani ikinci oyunuyla beraber burada 3 boyutlu bir içerikle karşılaşıyor, 3 boyutlu karakterlerle beraber buluşabiliyor ve yaptığımız hamleleri burada doğrudan görebiliyoruz. Kendi cezaevimizi oluşturabileceğimiz ve cezaevinin etrafına dilediğimiz şekilde dekore edebileceğimiz yapımda, istediğimiz şekilde kişiselleştirip özelleştirebiliyoruz. Bunun yanı sıra bu tarz oyunlarda her bir oyuncu farklı bir deneyim elde edebiliyor. Çünkü burada yapacağımız hamleler oldukça değişkenlik gösterebiliyor. Bu hamleler oldukça değişkenlik gösterdiği için yapacağınız cezaevi tasarımı, cezaevinin bulunduğu konum ve burada bulunan güvenlik sistemi tamamen farklılık gösterebiliyor. Bu da oyunculara sunulan özgürlük ve görevlere yaklaşım açısı konusunda bizlere çeşitli destekler sunuyor.

Oyunda yukarıda da bahsettiğimiz gibi üçüncü boyuta geçiş yapıyor ve inşa etme mekanikleri ile beraber burada karşılaşabiliyoruz. İnşa etme mekaniklerinin simülasyon unsurları ile beraber karşılaştığı bu yapımda ilgi çekici karakter tasarımlarını ve ortamların olduğundan da bahsedebiliyoruz. Serbest kamera bakış açısı ile beraber yer aldığımız yapımında elbette istediğimiz şekilde kendi güvenliğimizi sağlayabiliyor, mahkumların kaçmasını engellemek için elimizden geleni yapmaya koyuluyor, personelleri işe alabiliyor, bunları dilediğimiz şekilde görevleri atayabiliyor ve burada görevlere yaklaşımımızı kendimiz belirleyebiliyoruz. İnşa etme mekanikleri elbette bu oyunun temelinde bulunuyor ve simülasyon unsurları ile bunlar da harmanlanıyor. Çünkü burada yapacağımız hamlelerle beraber birçok detay karşımıza geliyor ve inşa etmeden önce tamamen bunları düşünerek ve planlayarak tasarlamamız gerekiyor. Bu hamlelerle beraber yer aldığımız oyunda elbette ilk zamanlar zorlanabilir ve ne yapacağınızı bilemeyebilirsiniz. Ancak ilerleyen süreçte oyunun ortalarına doğru elbette bu sürece daha fazla hakim olabilir ve simülasyon unsurlarına tüm detaylarını görebilirsiniz. Bu da sizin oyunda usta olmanızı sağlayan unsurlar arasında bulunuyor.
 
 

Oyun içerisinde elbette kontrol altına almanız gereken çeşitli mahkumlar yani suçlular bulunuyor. Elbette bir cezaevi işlettiğinizden dolayı buraya tamamen suçlular ve kötü insanlar gelebiliyor. Elbette burada farklı farklı suçlarla beraber karşılaşabiliyor ve her karakterin burada farklı bir niteliği bulunuyor. Dolayısıyla buradaki mahkumları oldukça dikkatli bir şekilde izlememiz, güvenlik kameralarından neler yaptığına bakmamız ve bu kameralarla beraber de doğrudan onların hamlelerini boşa çıkarmamız gerekiyor. Çünkü burada her bir mahkum farklı şekillerde kaçma planına sahip olarak oyundaki yerini alabiliyor ve diğer arkadaşlarına da örgütlenerek buradan kaçma planlarını hayata geçirebiliyor. Dolayısıyla oyunda yer aldığınız süre boyunca tüm bu planları boşa çıkarmak ve onları dikizlemek tamamen bizim işimiz olabiliyor. Aynı zamanda planlarını boşa çıkarmak için elbette güvenlik kapasitesini arttırabiliyor, etraftaki çitleri veya güvenlik alarmlarını yükseltebiliyor ve daha fazlasını burada gerçekleştirebiliyoruz. En iyi hapishane yönetim oyunlarından biri olarak karşımıza çıkmayı hedefleyen yapım içerisinde geliştirici ekibin belirttiğine göre üst düzey bir simülasyon ve yönetim unsurlarının bulunduğu aktarılıyor. Durum böyle olunca biz de oyundan elbette yüksek beklentilerle beraber yer almak istiyoruz.
 
Bildiğiniz üzere ilk oyunla beraber seri bir hayli sevildi ve şimdi ise kollar ikinci oyuna sıvandı ve şu anda geliştirme aşamasında bulunuyor diyebiliriz. Üç boyutta beraber daha farklı şekillerde yer aldığımız yapımda hapishanenin her köşesine dilediğimiz şekilde inşa edebiliyor, kendi yönetim unsurlarımızı tamamen elimize alıyor ve buradaki hakimiyeti tamamen sağlamaya çalışıyoruz. Hapishanenin her köşesini tamamen kendi kafamızdaki planlarla ve taslaklarla tasarlayabiliyor ve oyuna doğrudan aktarabiliyoruz. Çünkü oyun içerisinde bizlere bu tarz içeriklerle beraber çeşitli özgürlükler sunuluyor ve kafamızdaki tasarımı da oradan oyun içerisine geçirebiliyoruz. Oyunda aynı zamanda günlük programları da buradaki çalışanlara ve mahkumlara dahil edebiliyor. Bu programlar dahilinde bazı mahkumların çalışmasını sağlayabilir ve vardiya sistemine burada geçiş yapabiliyoruz. Aynı şekilde burada politika ve diğer yönetim unsurlarına kadar da tamamen ipler bizim elimizde bulunuyor ve buranın hakimi olarak da kendimizi daha güçlü konuma getirebiliyoruz. Bunun dışında oyunda elbette iç çekişmeler yer alıyor. Bu çekişmelerden daha güçlü ve diri bir şekilde ayrılmak için arkamıza çeşitli adamlar toplayabilir, bazı insanları ve mahkumları kendi safhamıza çekebilir ve onlarla beraber de iş birliği yapabiliriz.
 
 

Mimar olarak yer aldığımız yapımda elbette inşa ettiğimiz cezaevleri ile beraber burada en iyi güvenliği sağlamamız gerekiyor ve hapishanenin her köşesini burada güvenli hale getirebiliyoruz. Günlük programlardan politikalara, iç çekişmelerden suçlara kadar oldukça fazla detayın karşısına çıktığı yapım içerisinde kendi kendimizi idare edebilen bir yapı ile beraber buradaki yerimizi almaya koyuluyoruz. Oyunda korunaklı bir yer inşa etmeye çalışıyoruz. Bu yerlerle beraber elbette daha fazla ileriye gitmeye çalışıyoruz ve ne kadar çok güvenli bir yapı inşa etmeye çalışırsak mahkumlar da bu inşa ettiğimiz yapıya göre de kendi planlarını kurabiliyor. Dolayısıyla burada sürekli olarak planlarımızı güncelleyebilir ve mahkumların kaçış planlarına göre de kendi hamlemizi gerçekleştirebiliriz. Birden fazla katlı hapishane sistemleri ile beraber de karşılaşabildiğimiz ve ilk katıyla 2 katını kontrol edebildiğimiz ve daha farklı yapılarla beraber yer alabildiğimiz yapımda hangi tarzı inşa etmek istiyorsanız o tarza göre ilerleyebilir ve bunun akabinde ise kendinizi oyuna kaptırabilirsiniz.
 
Altyapıyı tamamen kendiniz oluşturabildiğiniz ve burada farklı teknolojilerle beraber karşılaşabileceğinizi belirtebiliriz. Teknolojik gelişmelerin de burada olduğunu aktarabiliyoruz.
Korunaklı bir yer inşa edebileceğimiz ve bununla beraber zeki mahkumların bulunduğu yapımda yapay zekanın da elbette iyi olması gerektiğinin kanaatindeyiz. Geliştirici ekibin belirttiğine göre sizin yaptığınız hamlelere göre değişkenlik gösteren ve yaptığınız güvenlik sistemine göre kendi planını kurabilen mahkumlar burada yer alıyor. Elbette biz de burada iyi bir şekilde karşımıza çıkabilen ve yaptığımız hamlelere farklı reaksiyonlar gösteren yapay zekalarını yani karakterlerle karşılaşmak istiyoruz.
 
Bu tarz oyunlarda siz de biliyorsunuz ki ve genel olarak diğer oyunlarda da olduğu gibi yapay zekalı karakterlerin olması oldukça önemli. Yaptığımız hamlelere göre tepki vermesi gerçekçiliği arttıran unsurlar arasında bulunuyor. Dolayısıyla biz de burada güzel bir şekilde karşılaşabileceğimiz karakterleri istiyor ve bu mahkumları da buna göre dizayn edilmesinin kanaatindeyiz. Umuyoruz ki güzel bir şekilde karakterler karşımıza gelebilir ve bununla beraber de yaptığımız hamlelere göre değişkenlik gösteren çeşitli planlar oyuna dahil edilebilir. Biz de oyundaki kendi deneyimimizi bu şekilde özelleştirebilir ve kişiselleştirebiliriz. Dolayısıyla o yönden diğer bir temennimiz de bu yönde diyebiliriz.
 
 
 
Oyun, eksiksiz bir şekilde arka plan hikayesi ile beraber karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Elbette bu tarz oyunlarda arka plan hikayeleri pek fazla önem arz etmez. Burada yapacağımız hamleler oldukça değişkenlik gösterebilir. Bu değişkenlikle beraber kendimize oyuna daha hızlı bir şekilde adapte olabilir ve etkileşim unsurlarını da bolca burada bulabiliriz. Oyun içerisinde yer aldığımız süre boyunca hapishanenin günlük sorunları bulunuyor. Bu günlük sorunlarını çözmek için elbette yapacağımız hamleler oldukça dikkatli bir şekilde tasarlamamız ve kafamızda kurmamız gerekiyor. Günlük ihtiyaçlar, ilişkiler, istekler ve daha fazlası bu oyun içerisinde karşımıza geliyor ve bunları ortadan kaldırmak ve günlük ihtiyaçların ve sorunların tamamını çözmek burada bizim maharetimize kalıyor.

Burada farklı mahkumların da kendi planları bulunuyor. Bu mahkumların elbette üzerine gitmek, onların ne tür bir plan sergilediğini ortaya çıkarmak ve diğer mahkumlarla beraber işbirliği yapmış mı yapmamış mı bu soruların cevabını bulmak çeşitli etkileşim unsurlarıyla beraber ortaya çıkıyor. Ve bu etkileşim unsurlarıyla beraber de elbette kendi güvenliğimizi arttırabiliyor ve aynı zamanda o hamlelere göre de kendi planımızı oyuna dahil edebiliyoruz. Bunun dışında burada verdiğimiz her karar mahkumlarımızı doğrudan etkileyebiliyor ve güvenlik sistemini de burada nihayetinde etkileyen unsurlar arasında bulunuyor. Dolayısıyla burada yaptığımız hamleleri önceden tartmamız ve planlamamız lazım. Bu da oyun içerisinde dikkat etmemiz gereken unsurlar arasında bulunuyor.
 
 

Diğer taraftan oyun içerisinde farklı farklı oyun modları yer alıyor ve kariyer modu içerisinde dilediğimiz şekilde kariyerimizi yükseltmeye çalışıyor ve çeşitli görevleri de burada yerine getirmeye başlıyoruz. Hapishanelerin dilediğimiz şekilde ıslah edebildiğimiz, düzenleyebildiğimiz, güvenliğini arttırabildiğimiz ve dizayn edebildiğimiz yapımda kariyer modunda tepeden tırnağa eksiksiz bir cezaevi inşa etmek durumunda kalıyoruz ve burada yaptığımız hamleleri doğrudan tartıyoruz. Bunun dışında elbette burada kazanmamız gereken bir miktar bulunuyor. Bu para miktarı ile beraber kendi kaynaklarımızı doğru şekillerde harcamamız gerekiyor ve mahkumları nasıl davranacağımız ve onları nasıl ciddiye alabileceğimiz tamamen bizim seçimlerimize beraber gerçekleşebiliyor. Burada yaptığımız her hamle bir tepkiyle beraber karşımıza geliyor ve yaptığımız hamlelerin sonucunda da oradan oyun içerisinde görebiliyoruz. Dolayısıyla seçimlerin önemli olduğu ve seçimlerimize beraber hapishanenin kaderini değiştirebileceğimiz bu yapım, güzel bir deneyimi bizlere sunmak istiyor. Güzel bir deneyimle beraber oyundaki yerimize alabilir ve serinin devam oyunu içerisinde de daha üst düzey bir hapishane yönetim usulleri ile beraber karşılaşabiliriz.

Burada ne tür bir deneyim yaşayacağımız tamamen bizim seçimlerimize beraber gerçekleşebiliyor ve bu seçim olayı da elbette her bir oyuncunun farklı şekillerde oyunda yer almasını sağlıyor. Çünkü seçimlerin doğrudan farklı etkilerle beraber karşımıza çıkması demek, her bir oyuncunun burada farklı bir deneyim elde etmesi anlamına geliyor. Eksiksiz bir cezaevi kurup burada yönetim unsurlarını elimize alabiliyor, cezalandırabiliyor, ıslah edebiliyor, güvenlik sistemlerimizi arttırabiliyor, kameralar koyabiliyor, duvarları yükseltebilir ve daha fazlasını burada gerçekleştirebiliyoruz.
 
 
 
Hapishane politikaları ile beraber oynayabildiğimiz, mimarinin ne kadar önemli olduğunu vurguladığımız ve çok daha fazlasının kontrolünü elimize geçirdiğimiz yapım şu anda geliştirilme aşamasında bulunuyor. İlk oyundan hoşlandıysanız ve devam oyununu adım atmak istiyorsanız muhakkak bu oyunu da istek listenize eklemenizde fayda var. Oyunun şu anda Steam sayfası açık durumda ve dilerseniz Steam sayfası üzerinden istek listenize ekleyebilir ve çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz. 26 Mart tarihinde çıkış yapmaya hazırlanan bu yapım elbette ilerleyen süreçte çıkış fragmanı ile beraber de bizleri karşılayacak diyebiliriz. Şu an için duyuru fragmanını yukarıdan izleyebilir ve aynı zamanda Steam sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Prison Architect Platformlar: ÇOKLU PLATFORM Geliştirici: Introversion Software Dağıtıcısı: Introversion Software Tür: Simülasyon Çıkış Tarihi: 6 Ekim 2015
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
2003’ün Unutulmaz Aksiyon Oyunları: Adrenalin Dolu Bir Yıl 2 30 Kasım 2003’ün Unutulmaz Aksiyon Oyunları: Adrenalin Dolu Bir Yıl 30 Kasım 2003’ün Efsane Spor Oyunları: Dijital Sahaların Unutulmazları 2 30 Kasım 2003’ün Efsane Spor Oyunları: Dijital Sahaların Unutulmazları 30 Kasım Epic Games'in Bu Haftaki Ücretsiz Oyunu Erişime Açıldı 30 Kasım
Forumdan Konular
DH'den Haberler