The Exit 8'e Dayanan Live Action Film Projesi Duyuruldu

27.12.2024 12:12 Mehmet Tandoğan

 
 
KOTAKE CREATE tarafından oyunculara sunulan ve sonsuz döngü temalı kaçış macera oyunu The Exit 8'in canlı aksiyon film uyarlaması duyuruldu. Açıklanan detaylara göre film projesi 2025 yılında gösterime girecek ve hayranların karşısına çıkacak.
 
The Exit 8 film oluyor 
 
 
 
Film uyarlaması TOHO stüdyosunun işbirliği kapsamında yapılıyor ve dikkat çekici bir yapıya sahip olacağı aktarılıyor. Oyunun yaratıcısı KOTAKE CREATE ise bir gönderide konuyla alakalı şunlardan bahsediyor:
 
“The Exit 8 canlı aksiyon filmine uyarlanıyor. Oyunun Kasım 2023'te yayınlanmasından yaklaşık bir yıl sonra film projesine dönüşmesini hiç beklemiyordum. Bu büyük bir sürpriz oldu. Filmi ilk duyduğumda hikayesi olmayan bir oyunu nasıl uyarlayacağımızı merak etmiştim. Ancak The Exit 8'in dünyasından ve atmosferinden ödün vermeden ilginç bir şey ortaya çıkıyor diyebilirim.”
 
The Exit 8 oyunu bildiğiniz üzere şu anda PlayStation 5, PlayStation 4, Switch ve Steam üzerinden PC için mevcut durumda. Açıklanan resmi detaylara göre yapım 1.4 milyondan fazla kez indirildi.
 
 
 
The Exit 8 neler sunuyor?
 
Kendinizi bir döngü içerisinde hissedebildiğiniz oyunlar, elbette oldukça dikkat çekici bir yapıyı içeriyor. Bu oyunda aynı şekilde bizlere tuhaf bir deneyimi sunuyor ve her ortamda dikkat çekici unsurlarla karşı karşıya kalabiliyoruz. Sonsuz bir yeraltı geçidinde sıkışıp kaldığımız ve çıkışa ulaşmak için çevremizi dikkatlice gözlemleyebileceğimiz yapımda birinci şahıs bir kamera bakış açısı bulunuyor ve bu kamera bakış açısıyla beraber etrafta olan biteni gözlemlemek durumunda kalıyoruz.
 
Oyunda her bir ilerlediğimiz esnada bir sonraki kısımda daha önce olmayan ve tuhaf detayların çıktığı bir yapıyla karşı karşıya kalıyoruz. Eğer böyle bir durum varsa, elbette ya ileriye ya da geriye doğru ilerlemek durumunda kalıyoruz. Sonsuz bir yeraltı geçidinde sıkışıp kaldığımızdan dolayı sürekli olarak denemeler yapabiliyor, doğru şekilde doğru hamleler yapmaya çalışıyor ve deneme yanılma yöntemleri ile beraber de ilerlemek durumunda kalıyoruz. Dolayısıyla oyun her ne kadar basit bir yapıya sahip olsa da karmaşık bir içeriği de beraberinde getiriyor. Çünkü oyunda ilk etapta görmediğiniz anormal durumlar, ilerleyen süreçte siz görmezsiniz bile, arka planda olmaya devam ediyor ancak bunları kaçırmamanız gerekiyor. Dolayısıyla gözünüzü burada dört açabileceğiniz bir yapıyla ilerlemek durumunda kalıyorsunuz.
 
Hiçbir anormalliği gözden kaçırmayacağınız yapım içerisinde, eğer anormallik bulursanız hemen geriye doğru dönmek durumunda kalıyor ve bununla beraber kaldığınız yerden devam edebiliyorsunuz. Her gittiğiniz yerde, elbette bir anormallikle karşı karşıya kalırsanız ve tuhaf olayların olduğunu görürseniz, doğrudan geriye doğru gitmek durumunda kalır ve böylece o anormalliğin olmadığı bir sahnede doğrudan ileriye doğru atılabiliyorsunuz. Japon tarzı bir yeraltı geçitlerinden birinde bulunduğumuz yapımda sınır alanlarımız bulunuyor. Ve elbette burada belli bir alan içerisinde sıkışıp kalıyoruz. Oyunda bir karakterin üzerimize doğru geldiğini ve yanımızdan geçtiğini görebiliyor ve bu karakterin bazı durumlarda ise tuhaf haller aldığına da gözlemleyebiliyoruz. Dolayısıyla bu karakterin de anormallik içerisinde yer alıp almadığını belirlemek tamamen sizin işiniz oluyor.
 
 

Örnek verecek olursak, yanımızdan geçip giden bu karakterin, elbette ilk etapta standart bir şekilde yürüyüp ilerleyeceğini gözlemleyebiliyoruz. Ancak bu karakter bazı durumlarda farklı hareketler sergileyebiliyor. Bu hareketleri en iyi şekilde gözlemlemeniz gerekiyor ve eğer üzerinde tuhaf bir anormallik görürseniz, doğrudan geriye doğru yürümek durumunda kalıyorsunuz. Çıkışa ulaşmak için elinizden geleni yapmak durumunda kaldığınız yapımda, 8 farklı koridor boyunca ilerlemeye çalışıyor, buralarda neler olup bittiğini öğrenmeye çalışıyor. Yeraltı geçitleri içerisinde, elbette neler olup bittiğini öğrenirken aynı zamanda tuhaf anormalliklerle karşı karşıya kalıyor ve yürüme simülasyonu deneyimiyle ilerlemek durumunda kalıyoruz.
 
Oyunu, elbette özünde bir yürüme simülasyonu deneyimini sunuyor ancak bir yandan da gerilim dolu atmosferleri de ihmal etmiyor. Ancak bu gerilim dolu atmosferler, elbette her ne kadar biraz arka planda kalsa da burada dikkatleri üzerine çeken bir anormallik sisteminin olduğundan bahsedebiliyoruz. Elbette yeraltı geçidi ile beraber ilerlemek durumunda kaldığınız esnada bu geçidin koridorlarında tablolar, posterler, çöp kutuları ve çok daha fazlası yer alıyor. Tüm bunlara dikkat etmeniz gerekiyor ve her bir noktanın olması gerektiği gibi olduğunu doğrulamanız lazım. Eğer durum böyle olmazsa, tuhaf anormallikleri fark edersiniz veya bir poster üzerinde yer alan birinin canlandığını veya daha farklı şekillerde olayları olduğunu görürseniz, doğrudan geriye doğru yürüyebilir ve akabinde ise tuhaf olaylar olmayana kadar geriye doğru gidişinizi sürdürebilirsiniz. Oyunda, eğer anormalliklerin olduğu bir koridorda bulunursanız ve bunu fark etmezseniz ve ileriye doğru giderseniz, ne yazık ki başa dönmek durumunda kalıyorsunuz.
 
Durum böyle olunca da yapacağınız hamleleri en başından tasarlamanız gerekiyor. Dolayısıyla oyun içerisinde yapacağınız hamleler oldukça önem arz ediyor. Bu hamleleri en iyi şekilde değerlendirebiliyor ve aynı zamanda her bir oyuncuya farklı şekillerde anormalliklerin çıktığını söyleyebiliriz. Çünkü bu anormallikler, elbette her bir oyuncuya aynı şekilde gözükseydi, oyuncular birbirlerine bakarak oyunu kolay bir şekilde bitirebilirlerdi. Ancak bu anormallikler tamamen rastgele bir şekilde gerçekleşiyor ve sırasının olmadığını aktarmakta fayda var. Durum böyle olunca gerçekten de oyunda dikkat etmemiz gereken durumların oldukça önemli olduğunu ve oyunun süresinin ise 15 dakika ile 60 dakika arasında gidip geldiğini söyleyebiliyoruz.
 
 
 
Elbette anormallikleri dikkat ettiğiniz süre boyunca oyunu kısa sürede bitirebilir ve doğrudan rafa kaldırabilirsiniz. Ancak ilk etapta oyunun mekaniklerini ve anormalliklerini nasıl ortaya çıktığını bilmediğinizden dolayı, elbette bu sürenin biraz daha uzamasını sağlayabilirsiniz. Ancak bunun dışında oyunu, ortalama yarım saatte bitirebileceğinizi öngörebilir ve bu deneyimi yaşayabilirsiniz. Dolayısıyla kısa ve öz bir oyun deneyiminin bizlere sunulduğunu belirtmekte fayda var.

Oyuna oynarken, elbette oldukça farklı seçeneklerle karşı karşıya kalabiliyor ve oyunun tamamen bağımsız bir geliştirici tarafından bizlere sunulduğunu aktarabiliyoruz. Oyunun seçenekleri arasında, elbette grafik ayarları, fare hassasiyeti, kamera sarsıntısı ve diğer seçenekler bulunuyor ve bunlar kolay bir şekilde yapılandırılabiliyor. Eğer kamera sarsıntısı gibi çeşitli özelliklerden ve seçeneklerden rahatsız oluyorsanız, elbette bunları kapatabiliyorsunuz. Oyun, aynı zamanda şu anda sadece iki farklı dil seçeneği ile karşımıza çıkıyor: Japonca ve İngilizce. Bu seçeneklerden birini seçebiliyorsunuz. Dolayısıyla oyunu rahat bir şekilde oynayabiliyorsunuz. Ancak oyun içerisinde, elbette diyalog sistemi arka planda kaldığından dolayı oyunun nasıl bir yapıya sahip olduğunu kolaylıkla anlayabiliyorsunuz.
 
Çıkışa ulaşmak için büyük bir mücadele verebileceğiniz ve gözünüzü dört açabileceğiniz yapım içerisinde, kamera sarsıntısı seçeneğini aktif hale getirirseniz, yürüdüğünüzde veya koştuğunuzda kamera sallanır. Ancak değeri 0.0 olarak ayarlarsanız, kameranın herhangi bir şekilde sallanmadığını aktarabiliriz. Dolayısıyla bu değer, elbette oldukça değişkenlik gösterdiğini ve bu sarsıntının size göre ayarlanabildiğini aktarmakta fayda var. Eğer bu sarsıntıdan hoşlanmıyorsanız, bahsettiğimiz gibi kapatabilir ve tamamen sıfır değerine getirebilirsiniz. Diğer taraftan, kamera ayarlarında çeşitli ayarlamalar yapabiliyor ve burada maksimum değeri 30 olarak ayarlarsanız, kamera herhangi bir şekilde gecikmeden hareket ediyor ve doğrudan sizin hareketlerinizi algılıyor. Ayrıca, kamera hassasiyeti sistemine istediğiniz gibi ayarlayabiliyor, hassasiyetiniz yüksekse fare hareket ettirildiğinde kamera önemli ölçüde hareket ediyor. Kameranın varsayılan değeri 1 olarak karşımıza çıkıyor. Eğer bu değerle oyunu oynamakta zorlanıyorsanız, dilediğiniz şekilde bu değere ayarlayabilirsiniz.
 
 

Tüm bu seçeneklerin yanı sıra, oyun içerisinde elbette birçok oyuncunun hoşlanmadığı hareket bulanıklığı sistemi bulunuyor. Kamera hareket ettirildiğinde arka planda yer alan pikseller karşınıza çıkıyor ve bu hareketler, elbette piksel şekliyle sunuluyor. Dolayısıyla bu hareket bulanıklığı sisteminin 30 fps'te devre dışı bırakılması öneriliyor. Aynı zamanda bu sistemi sevmiyorsanız, elbette tamamen devre dışı bırakmanızı öneriyoruz. Bunun dışında, geliştirici ekip genel grafik ayarlarını kendinize göre ayarlamanızı tavsiye ediyor. Eğer düşük bir sisteme sahipseniz ve yeterli donanıma sahip değilseniz, düşük olarak ayarlayabilirsiniz. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız, oyuna göz atmanızda ve bir şans vermenizde fayda var. Oyun aynı zamanda Steam platformunda çoğunlukla olumlu etiketine sahip. Diğer taraftan oyun için şu anda canlı aksiyon bir film projesi yapılıyor. Bu filmin, elbette nasıl bir yapıya sahip olacağı oldukça merak ediliyor. 
 
Genel olarak toparlayacak olursak The Exit 8 oyuncuları sonsuz bir yeraltı geçidinde sıkışmış hissettiren, gerilim dolu bir döngü temasıyla dikkat çekiyor. Birinci şahıs kamera bakış açısıyla oynanan yapım, sürekli değişen detayları ve anormallikleri gözlemlemeye dayalı bir oynanış sunuyor. Deneme-yanılma yöntemi ile ilerleyerek çıkış yolunu bulmaya çalışırken, tuhaf olaylar ve karmaşık içeriklerle karşılaşmak oyunun temelini oluşturuyor.  Oyuncular, Japon tarzında tasarlanmış bir yeraltı geçidinde sıkışıp kalmış durumdalar. Bu dar ve klostrofobik ortam, sürekli bir gerilim hissi yaratıyor. Etraf, sessiz ve sade görünse de, ilerleyen süreçte arka planda gerçekleşen anormalliklerle atmosfer giderek yoğunlaşıyor. Oyunun temel mekaniklerinden biri, dikkatli gözlem. İlk bakışta fark edilmeyen detaylar, ilerleyen bölümlerde önemli ipuçlarına dönüşebilir. Arka planda gerçekleşen anormallikler, oyuncunun farkındalığını ve dikkate olan ihtiyacını artırıyor. 
 
 
 
Oyunun tasarımı basit görünse de, içerdiği detaylar ve oynanış mekanikleri ile karmaşık bir deneyim sunuyor. Çevrede fark edilmeyen bir değişiklik bile oyuncunun yanlış bir yola sapmasına neden olabilir. Bu da oyuncunun sürekli olarak tetikte olmasını ve stratejik düşünmesini gerektiriyor. Oyunda, yanınızdan geçen veya üzerinize doğru ilerleyen bir karakterle karşılaşabilirsiniz. Bu karakterin davranışları ve görünümü, zaman zaman normal dışı bir hale bürünebilir. Bunların anormal olup olmadığını belirlemek ve doğru tepkiyi vermek, oyuncunun ilerlemesinde kritik bir rol oynuyor. Bu oyun, sonsuz döngü teması ve detay odaklı oynanışıyla, gerilim dolu ve dikkat gerektiren bir deneyim sunuyor. Anormalliklerin fark edilmesi ve doğru kararların verilmesi, oyuncunun ilerlemesini sağlarken, atmosferik yapısı oyunu benzersiz kılıyor. Eğer gözlem becerilerinizi ve dikkat seviyenizi test etmek istiyorsanız, bu oyun sizi içine çekecek bir macera sunuyor.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Sektörel Haberler Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 1 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
2004’ün Unutulmaz Spor Oyunları: Rekabet ve Eğlencenin Zirvesi 2 25 Dk önce 2004’ün Unutulmaz Spor Oyunları: Rekabet ve Eğlencenin Zirvesi 25 Dk önce 2004’ün Unutulmaz Spor Oyunları: Rekabet ve Eğlencenin Zirvesi 40 Dk önce PlayStation Patronu Eski Serileri Canlandırmaya Açık Olduklarını Belirtti 28 Aralık Epic Games'in Bugünkü Ücretsiz Oyunu Erişime Açaıldı 28 Aralık
Forumdan Konular
DH'den Haberler