Siren Head Yaratıcısından Yeni Korku Oyunu: LURKS WITHIN WALLS

03.09.2024 12:46 Mehmet Tandoğan

 
 
Yayıncılığını 2 Wedges ve geliştiriciliğini Here Be Monsters stüdyosunun üstlendiği hayatta kalmak psikolojik korku oyunu LURKS WITHIN WALLS resmi olarak duyuruldu. Dikkat çekici içeriği ile beraber yapım, Siren Head yaratıcısı Trevor Henderson'ın canavar tasarımlarını içeriyor.
 
Birçok oyundan ilham alıyor 
 
 
 
Resident Evil, Parasite Eve ve Shin Megami Tensei gibi oyunlardan ilham alan hızlı tempolu sıra tabanlı bir savaş dinamiğine sahip hayatta kalma korku oyunu birçok türü birleştiriyor. Açıklanan detaylara göre oyun ilk etapta sadece Steam platformu üzerinden PC için piyasaya sürülecek. Oyunun henüz bir çıkış tarihi açıklanmadı.
 
Karantina altında bir binada yer aldığımız yapımda herkesin binada kilit altında kaldığını söyleyebiliyor ancak virüs kapmış kişilerin sadece bina sakinlerinin değil anormalliklerin de işin içinde olduğunu görebiliyoruz. Ünlü sanatçı Trevor Henderson tarafından resmedilen korkunç yaratıklarla dolu bir dizi lanetli ortamı yapım içerisinde keşfetmeye hazırlanıyoruz.
 
  
 
Oyun bizlere neler sunacak?
 
Birden fazla oyundan ilham alan yapım içerisinde hayatta kalma korku türü, aynı zamanda sıra tabanlı taktik savaş sistemi ile harmanlanıyor ve oyunculara eşsiz bir deneyim sunulmak isteniyor. Modern zindan temelde rol yapma deneyiminin harmanlandığı ve yapım içerisinde aynı zamanda hızlı tempolu sıra tabanlı taktik savaşlarının yer aldığı yapımda gidişatımıza yön verebiliyor, hangi taktikleri yapmak istiyorsak ona göre geçişimizi sağlayabilir ve bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız, elbette göz atmanızda ve bir şans vermenizde fayda var diyebiliriz.
 
Çünkü yapım içerisinde gerçekten de üst düzey bir sistemin olacağından bahsedebiliriz ancak bağımsız bir ekipten geleceğinden dolayı elbette beklentilerinizi buna göre ayarlamanızda fayda var. Daha çok uzak doğu korku unsurlarıyla harmanlanan ve ünlü sanatçı tarafından çizilen korkunç yaratıkların bulunduğu yapımda bir dizi lanetle ortamı keşfetmek durumunda kalıyor ve burada yer aldığımız süre boyunca istediğimiz gibi ilerleyebiliyor ve karanlık ve karantina altındaki bir binada elimizden geleni yaparak hayatta kalmanın yollarını arayabiliyoruz. Oyun içerisinde bina içerisinde yer aldığımız süre boyunca burada yaşayan insanların karantina altında olduğunu ve izole bir şekilde durduğunu aktarabiliyoruz. Bunlar elbette virüs kapmış bir şekilde bizlere sunuluyor. Ancak burada virüs kapan sadece yaşayanlar değil, diğer taraftan tuhaf konsollarında karşımıza çıktığını belirtebiliyoruz.
 
Kendilerini izole etmeyi başaramayanlar etrafta dolanıyor ve bina içerisinde yer aldığımız süre boyunca koridorlarda tökezleyerek yürüyebildiklerini aktarabiliyoruz. Koridorlarda tuhaf canavarların, yaratıkların ve unsurların olduğundan bahsedebiliyor ve dolayısıyla burada hayatta kalmanın yollarını arayabiliyoruz. Karşımıza çıkan canavarları ve yaratıkları sıra tabanlı taktik sistemi ile beraber ortadan kaldırmaya çalışıyor ve onlara sıra sıra hamlelerimizle beraber yok etmek tamamen bizim işimiz oluyor. Dolayısıyla her bir oyuncu burada farklı bir deneyim elde edebiliyor ve kendi deneyiminizi burada özelleştirip kişiselleştirebiliyorsunuz. Burada yer aldığınız süre boyunca diğer taraftan yapacağınız taktiklerle gidişatınıza yön verebiliyor ve her yaptığınız hamlenin oldukça önemli olduğunu vurgulayabiliyoruz.
 
 

İlgi çekici ortamlara geçiş yapabileceğimiz ve karanlık ve dar koridorlarda ilerleyebileceğimiz yapımda hızlı tempolu bir sistemin olduğundan bahsedebilir ve bu temponun gitgide daha da artış gösterdiğini aktarabiliyoruz. Ünlü sanatçı ve Siren Head oyununun tasarımcısı Trevor Henderson tarafından çizilen canavar tasarımları ile beraber ön plana çıkabileceğimiz yapım içerisinde tuhaf ve korkutucu unsurların ve yaratıkların ve aynı zamanda baş düşmanların bizlere sunulduğunu söyleyebiliyoruz ve bunları ortadan kaldırmak için türlü hamleler gerçekleştirebiliyoruz. Onları nasıl ortadan kaldırabileceğimizi biz belirleyebiliyor ve karanlık güçlerin ve diğer anomalilerin burada olduğunu aktarabiliyoruz. Dikkat çekici ortamlara geçiş yapabileceğimiz yapımda sanki binanın kendisi canlıymış gibi hissedebiliyor ve burada yer aldığımız süre boyunca onları ortadan kaldırmak tamamen bizim işimiz oluyor.
 
Oyun içerisinde daha çok karanlık ve gerilim dolu atmosferlerin bizlere sunulduğunu ve sürekli olarak ilerlememiz gerektiğini aktarabiliyoruz. Buradan bir yandan kurtulmaya çalışırken, diğer yandan ise hayatta kalmanın yollarını aramaya çalıştığımız yapımda bina sakinlerinin izole edilmiş bir şekilde evlerinde durduğunu ancak bazı sakinlerin ne yazık ki evde duracak kadar başarılı olamadığını aktarabiliyoruz. Dolayısıyla virüsün sadece onları kapmadığını ve yollarda ve koridorlarda gezen insanlara da bu virüsün bulaştığını aktarabiliyoruz. Kirlenmiş ve tökezleyerek bir şekilde ilerlemeye çalışan ve adeta zombi virüsüne kapılmış bir şekilde karşımıza çıkan canavarların oldukça korkutucu olduğunu aktarabiliyor ve bu canavarları ve yaratıkları ortadan kaldırmak elbette zorlu bir deneyime beraberinde getiriyor. Sıra tabanlı taktik sistemi ile beraber burada neler yapabileceğimize biz karar verebiliyor ve hamlelerimizi buna göre değerlendirebiliyoruz.
 
Öncelikle bizim, daha sonrasında ise düşmanın yani canavarın saldırdığı bir senaryoda elbette onu ortadan kaldırmak ve canını bir hayli azaltmak tamamen bizim işimiz oluyor. Zaten taktik oyunlarında bildiğiniz üzere yapacağınız hamlelerle gidişatınıza yön verebiliyor. Önem arz ediyor ve doğru zamanda doğru hamle yapmanız oldukça önemli. Durum böyle olunca oldukça korkutucu unsurlarla karşı karşıya kalabilir ve ünlü sanatçının karakter ve canavar tasarımlarıyla kendimize yola atabiliyoruz. Bir dizi lanetli ortamı keşfedebileceğimiz ve bina içerisinde farklı bölgelere, koridorlara, odalara ve çok daha farklı kısımlara doğru ilerleyebileceğimiz yapımda gerçekten de o ürkütücü ortamlarda neler olup bittiğini öğrenmeye çalışıyor ve virüsün kaynağını ve neden böyle bir durumla karşı karşıya kaldığımızı bulmaya çalışıyoruz. Bunu bulmak için de etrafa keşfetmek ve etrafta neler olup bittiğini bulmak gerekiyor.
 
 

Korku dolu unsurlarla karşı karşıya kalabileceğimiz ve hayatta kalma korku deneyimiyle ilerleyebileceğimiz yapımda zindan temelli bir deneyimin bizlere sunulduğunu ancak hayatta kalma sisteminin de burada var olduğunu belirtebiliyoruz. Çünkü unsurlarla beraber hayatta kalma deneyimi, sıra tabanlı taktik türü ile birleşiyor ve burada yapacağımız her bir karar oldukça önem arz ediyor. Hızlı tempolu bir aksiyon sistemi ile yer alabileceğimiz yapımda bir dizi kabus gibi yaratığa karşı mücadele etmek durumunda kalıyor ve taktiksel savaşlara katılım sağlayabiliyoruz. Her bir oyuncu burada farklı bir taktik benimseyebiliyor ve kendi planlarınızı ve stratejinizi ön plana çıkarabiliyorsunuz. Bu tarz detaylarla beraber oyunda hızlı bir şekilde ilerlerken lanetli binalara doğru geçiş yapabiliyor, perili odaları gezinebiliyor ve yolunuzu seçmek durumunda kalıyorsunuz. Her seçtiğiniz yolla beraber gidişatınıza yön verebiliyor ve aynı zamanda karakterinizin kaderini belirleyebiliyorsunuz.
 
Doğaçlama yapabileceğiniz ve hayatta kalma unsurları ile beraber diğer insanları kurtarabileceğiniz yapımda elbette burada yer alan sakinleri en iyi şekilde kurtarmaya çalışıyor ve onları kurtararak kötü gidişata yön verebiliyorsunuz. Çeşitli tehditleri ortadan kaldırmaya çalışabileceğiniz ve hayatta kalanları kurtarmaya çalışan bir polis memuru olarak oynayabileceğiniz yapımda kaçmayı mı yoksa kayıp sevdiklerinizi aramayı mı seçebileceğiniz tamamen size bırakılıyor ve buna göre bir arka plan hikayesinin olduğundan bahsedebiliyoruz. İlgi çekici detaylarla beraber oyun Resident Evil, Parasite Eve ve Shin Megami Tensei gibi oyunlardan ilham alıyor. Bu tarz oyunlardan ilham alan oyun birçok oyun türünü birleştiriyor ve üst düzey bir oyun deneyimini bizlere sunmayı hedefliyor. Oyunda etrafı keşfedebiliyor, silahlar toplayabilir ve eşyalar arayabiliyoruz. Bununla beraber kaynak yönetimi gerektiren bir sistemle karşı karşıya kalabiliyoruz. Bu tehditleri ortadan kaldırmak ve aynı zamanda kaynakları kullanmak tamamen bizim işimiz oluyor. Yoğun savaşlara katılım sağlayabileceğimiz oyunda tuhaf yaratıklarla karşı karşıya geliyor ve ikonik korku sanatıyla tanınan sanatçı tarafından oluşturulan bir dizi canavarla bizler kapışmak durumunda kalıyoruz.
 
 

Genel olarak toparlayacak olursak, oyun içerisinde yapabileceklerimizle beraber gidişata yön verebiliyor ve aynı zamanda hangi yönüne doğru gitmek istiyorsak ona göre kendi seçimlerimizi gerçekleştirebiliyoruz. Oyunda yer aldığımız süre boyunca farklı oyun türleri ile karşı karşıya kalıyor ve dikkat çekici unsurlarla kendi yolumuzu bulmaya çalışıyoruz. Zaten oyun içerisinde zindan tabanlı bir sistem yer alıyor ve aynı zamanda rol yapma unsurlarının da burada olduğunu söyleyebiliyoruz. Oyunda ilerlerken yeni silahlar bulabiliyor, etrafı keşfedebiliyor ve envanter sistemimizi yöneterek bu kaynakları en iyi şekilde değerlendirebiliyoruz. Bazı kaynaklarla beraber daha fazla bonus ve hasar sağlayabiliyor ve böylece oyundaki yerimizi alabiliyoruz.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2024) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
LEGO Horizon Adventures Düşük Oyuncu Sayısına Sahip 2 Saat önce Dying Light 2 Stay Human Artık Playstation 5 Pro İçin Mevcut 2 Saat önce Frostpunk 2'nin Güncel Satış Sayısı Açıklandı 5 Saat önce The Rogue Prince of Persia'nın Sanat Stili Yeniliyor: Yeni Güncelleme Yolda 7 Saat önce LEGO Horizon Adventures Çıktı 8 Saat önce
Forumdan Konular
DH'den Haberler