Spor oyunları konusunda oyun endüstrisinin en başarılı isimlerinden birinin hatta çoğu kişiye göre en iyisinin EA Sports olduğu bir gerçek. Yıllardır düzenli olarak önümüze çoğu spor dalıyla ilgili oyun sunmaya gayret gösteren bu ekibin yaptığı işi çok takdir ediyorum. Çoğu yönden önümüze en iyi spor oyunlarını çıkarmayı başarıyorlar. Son yıllarda bir tek basketbol tarafını bu başarıya ortak gösteremiyorum. Neyden bahsettiğimi biliyorsunuz, NBA Elite 11'in iptal edilmesi ben başta olmak üzere herkesi şaşırtmıştı. Ancak yapımcı ekibin zarar alma pahasına bile olsa kalitesiz olarak gördüğü oyunu piyasaya sürmemesi bence yine takdir edilmesi gereken bir davranıştı. Şimdiki incelemede ele alacağımız oyun, EA Sports'un boks oyunları konusunda meşaleyi devraldığı Fight Night serisinin en yeni yapımı olacak. Geçtiğimiz günlerde çıkışını yapan serinin beşinci oyunu Fight Night Champion'un boks severlerin hoşuna gidecek bir yapım olup olmadığını bu yazıyı okuduktan sonra anlayabileceksiniz. O zaman daha ne duruyoruz, hemen sizi Fight Night Champion incelememize önden alalım.
Fight Night Champion'un dikkat çekici Champion moduna veya öne çıkan diğer özelliklerine değinmeden önce oyunun önceki Fight Night'lar ile olan farklılıklarını ele almak istiyorum. Fight Night serisini takip edenlerin bileceği üzere EA Sports, her yeni Fight Night oyununda bir şeyleri değiştirmeyi seviyor. Fight Night Champion da bu durumdan nasibini almış durumda. Oyunun kontrol yapısına TPC yani Total Punch Control sistemi eklendi. Peki nedir bu TPC? Oynayanlarn bileceği üzere önceki Fight Night oyunlarında yumruk atmak için ya tuşları ya da sağ analog çubuğunu seçmek zorunda kalıyorduk, Fight Night Champion'da bu 2 kontrol yapısı da aynı anda kontrollere dahil edilmiş durumda. Yani oyunun 'default' kontrol şeması içinde tuşlar ve analog kullanımı aynı anda işliyor. Fight Night Champion'un en güzel özelliklerinden biri de kesinlikle bu. Bundan önce tuşlar ile yumruk atmaya çalışanların şimdiden kendilerini analog çubuğa doğru yönlendirmelerinde fayda var, zirâ EA Sports kesinlikle bir boks oyununun kontrol yapısında ortayı tam olarak bulabilmiş.
Analog kullanımının kusursuza yakın olmasının yanısıra tuş kullanımına oranla çeşitli avantajları da bulunuyor. Örneğin karşınızda defans yapan bir boksör var ve defans anındaki bu boksörün kafasının çeşitli bölgelerinde açık noktalar görebiliyorsunuz, buralara tuşlarla vurabilmeniz maalesef olanaksız, bu zayıf ve kritik noktalara ancak ve ancak analog çubuğu kullanarak yapacağınız yumruklarla vurma şansına sahipsiniz. Tuşları kullanmaya alışanlara tamamen dezavantaj durumunda olduklarını söylemiyorum ancak kendilerini bir an önce analoga alıştırmalarında fayda var. Training modu böyle anlar için her zaman sizleri bekliyor.
Gelelim şimdi ufak ufak oyunun Champion modundan bahsetmeye. Bu modu oldukça merak ettiğinizin farkındayım, o yüzden mümkün olduğunca detaylı ve uzun anlatmaya gayret göstereceğim. Bundan önce de hikaye tabanlı, bol bol arasahneli, Eye of the Tiger müziğine yakışır anlara sahip Boks oyunları görmüştük, yani Fight Night Champion'un yarattığı Champion modu kesinlikle yeni bir şey değil, önemli olan bunu ne kadar iyi yapabildiği. Hadi başlıyoruz...
Champion modunun en büyük eksilerinden biri size hiç bir açıklama yaparak eğitmemesi. Örneğin bazı bölümlerde sadece savunma yaparak hayatta kalmaya çalışacaksınız, ancak bunu yapmak hiç de göründüğü kadar kolay değil, fakat oyun size hiç bir şekilde açıklama yapmadığından bunu nasıl becereceğinizi kendiniz öğrenme yoluna itiliyorsunuz. O yüzden çoğu oyuncu, bu tarz bölümleri tekrar tekrar oynamak zorunda kalacaklardır. Hele ki seriye ilk kez adım atacakların işi bu modda oldukça zor olacaktır. İşin ilginç kısmı Champion modunda karşılaşacağınız mini oyunların Legacy modda da bulunması oluyor. Belki oyuncuların biraz zorlanmasında sakınca yoktur...
Champion mode her ne kadar zor olsa da, bu zorluğu eğlenceye dönüştürmek sizin elinizde. Yeniden oynamalarınızı saymazsak toplamda 4 veya 5 saatlik bir mod ile karşı karşıyayız. Diğer modlarda da epey bir detay var, ancak Fight Night serisine aşina oyuncuların Champion modunu bitirene kadar diğer modlara aldırış edeceğini pek sanmıyorum.
Champion modundan sonra, en ön plana çıkan mod Legacy modu oluyor. Legacy modu, bir boksörü baştan sona yaratıp onun kariyerini belirlemenizi sağlıyor, bu boksörü ise ister sıfırdan yaratabilir, ister 70'den fazla gerçek boksör arasından birinin kariyerini belirleyerek başlamnıza izin veriyor. Bu profesyonel boksörlerin Champion modunda gözükmemeleri ise ayrı bir tartışma konusu. Hatta oyunun Champion modundaki Andre Bishop'u çok sevdiyseniz onu bile seçebilirsiniz. Her zaman olduğu gibi kariyerinize amatör seviyesinden profosyonel sınıfına doğru yön veriyorsunuz. Tyson, Muhammed Ali gibi efsanelerin kariyerini kendiniz yaratmak oldukça eğlenceli. Bu modun Champion modunda olmayan RPG sistemini kullanması ayrı bir eğlence konusu olmuş. Eğitiminizdeki seçenekleriniz yeni yetenek, güçlü ofansif ve defansif teknikler kazanabilmeniz tamamen XP ile bunları satın almanıza bağlı.
Oyunun görsel seviyesi bir boks oyununu en iyi şekilde yansıtıyor. Yumruk efektleri, bu yumruğun rakibin yüzünde bıraktığı etki, boksörlerin bir süre sonra terleyip vücutlarının ıslanması ve kan efektleri. Fight Night Champion gerçekten çok gerçekçi görünüyor. Sanırım boks oyunu sınıfnda bu gördüklerimiz şimdiye kadarkilerin en iyisi. Yapımcıların ayrıca frame rate'i 60'tan 30'a indirerek daha iyi görünen bir kalabalık seyirci atmosferi yaratma çabasını da ayrıca takdir ediyorum. 60 FPS'lik bir oyun tabi ki daha iyidir, ancak burada önemi yok, bazen oyunun motoru fizik konusunda nadiren sapıtsa da gördüklerimiz gerçekten büyüleyici.
Oyunun online seçeneklerinden bahsedelim şimdi de. Son zamanlarda EA'in her oyununda görmeye başladığımız "Online Pass" servisini Fight Night Champion da kullanıyor. Oyunun online seçeneklerinden faydalanabilmeniz için ya oyunu sıfır almalı ya da 2. el satın aldıysanız, online izninizi satın almalısınız. Online konusunda ilk değineceğim konu lag sorunu. Karşınıza çıkan çoğu dövüşte bu yavaşlama sorununu yaşıyorsunuz ve bu da doğal olarak oyunu oynanamaz hâle getiriyor. Fight Night: Champion'da online kısım için yaratacağınız dövüşçüler, XP kazanacaklar ve bu XP puanları ile Legacy modunda olduğu gibi yeteneklerini geliştirebilecekler. Oyunda kendi "Gym"inizi yaratabilirsiniz. Buraya dahil ettiğiniz oyuncular ile turnuvalar düzenleyebilir, gym championunu belirleyebilir veya diğer gym'lere meydan okuyabilirsiniz. Tabii her şey bununla sınırlı değil, bu modu enine boyuna uzun soluklu olacak şekilde uzunca bir süre deneyebilirsiniz, oldukça keyifli göründüğünü söylemeliyim.
Bir boks oyunundaki en önemli "olmazsa olmazlardan" birine değinelim şimdi. Tabii ki yapay zekadan bahsediyorum. Güzel grafikler ve harika parçalar oyuna ekleyebilirsiniz ancak moron rakipler karşısında bu güzellikler gölgelenebilir. Fight Night Champion'daki yapay zekanın ortası "bence" bulunamamış. Ya rakipler çok zor geliyor, ya da çok kolay... Kontra vuruşların genel olarak kolayca yere yatırması bence olmamış. Round round direkleri, aparkütleri rakibinize indiriyorsunuz fakat yanlış bir anda kontra atağı yediğiniz anda zemini öpmeniz içten bile olmuyor. Madem kontra ataklar bu kadar güçlü o zaman savunma yapıp doğru anı yakalamak oyunun ön plana çıkan kısmı oluyor. Ne anladık o zaman bu işten?
Unutmadan değinmem gereken bir nokta daha var. EA, oyuna çok beğenilen "Instant replay" (Tekrar) sistemini eklemeyi unutmamış. Bu sistem sayesinde maçlarınızda hoşunuza giden anları kesebilir ve ister EA'in sitesiyle paylaşabilir, ister kendi konsolunuza kaydedebilirsiniz. Video yaratma seçenekleri gerçekten çok detaylı, aklınıza gelebilecek her şeyi yaratabiliyorsunuz. Çok başarılı bir seçenek olmuş, en az bir kez göz atıp bir şeyler yaratmanızı tavsiye ederim.