Dead Space senaryo yazarı Antony Johnston yaptığı bir açıklamada aksiyon ağırlıklı devam oyunlarının kendisine göre olmadığını ancak Visceral Games'in bu konuda dengeli bir yol çizdiğini açıkladı.
Johnston, ilk Dead Space'in senaryosunu tasarlayıp yazmış; Dead Space 2 ve Dead Space 3'de bazı konuşmaları ayarlasa da bu iki oyunda çok az rol almıştı:
"Şahsen ben eski tarz survival horror türünün büyük bir hayranıyım ve bu nedenle Dead Space'de çalışmak istedim. Devam oyunlarında kendini gösteren şatafatlı aksiyon bana göre değil. Daha fazla aksiyon hayran kitlesini genişletmek için mecburen yapılan elem bir hareket. Aksiyon ve gerilim... Bu iki olgunun bir araya geldiği bir oyunda denge sağlamak zordur.Görnüşe göre Visceral takdir edilesi şekilde orta yolu bulmuş görünüyor."
Dead Space ilk oyunuyla oyuncuları gerilim ve korkunun sınırlarında dolaştırıyor, elimizdeki silah aksiyon için değil hayatta kalma mücadelesi vermek için bir araç oluyordu.