Bu senenin büyük merakla beklenen oyunlarından Fallout 4'ün çıkışına yaklaştıkça yeni açıklamalar gelmeye devam ediyor. Oyunun yönetmeni Todd Howard, Fallout 4'teki silah çatışmalarına ayrı bir ilgi gösterildiğini hatta bu konuda Bethesda'nın alt firmalarından id Software'in yardıma çağırıldığını belirtti.
Yaptığı açıklamalarda oyundaki FPS mekaniklerinin sıfırdan geliştirildiğini söyleyen Howard, "Fallout 3 hakkında kötü bir şey söylemek istemiyorum ama bu kez her şeyin sorunsuz olmasını istiyoruz. id Software da Bethesda'nın bir parçası olduğu için ilk işimiz onlarla görüşmek oldu. Fallout 4'teki silah çatışmaları adına id Software'dan öneriler aldık." açıklamalarını yaptı. DOOM, Wolfenstein ve Quake gibi FPS türünün bel kemiklerini ortaya koyan firmanın Fallout 4'e etkisi nasıl olmuş hep beraber göreceğiz.