Hajime Tabata Square Enix'ten Ayrılışı ve JP Games'i Kurması Hakkında Konuştu

17.12.2018 17:06 Gazali Çetinkaya

 
Crisis Core: Final Fantasy VII, Final Fantasy Type-0, The 3rd Birthday ve Final Fantasy XV oyunlarının yönetmeni Hajime Tabata katıldığı canlı yayında, Square Enix ve Luminous Productions'tan ayrılığı ve bu ayın başında kurduğu yeni oyun stüdyosu JP Games hakkında konuştu.
 

Square Enix 
 
- Square Enix'ten ayrılma kararı verdim ve görevler ile ilgili çeşitli tartışmalarımızdan sonra Final Fantasy XV'in indirilebilir içeriklerinin kaderi belirlendi. (Dört tanesinden üçü iptal edildi.)

- Kişisel olarak, Final Fantasy XV'in indirilebilir içeriklerinin geliştirilmesinin durdurulması bir hayal kırıklığıydı. Bu indirilebilir içerikleri meraka bekleyen oyunculardan çok özür diliyorum.

- CyberConnect2 başkanı Hiroshi Matsuyama'nın yaptığı şu açıklamasına cevabım. "Bir Final Fantasy XV hayranı olarak, Tabatis'in şirketten ayrılmadan önce oyunun bittiğini görmesini isterdim." :Bitirmeye imkanım olmadı ancak yapabileceğim her şeyi yaptım gibi hissediyorum.

- Şirketten ayrılmaya karar vermek benim için bir motivasyon sorunu oldu. Kendi yoluma gitmek istedim ve bunu yaparken de kimseyi ve şirketi rahatsız etmeden yapmak istedim.

- Final Fantasy XV'in tüm indirilebilir içeriklerini kendim çıkaramadığım için gerçekten üzgünüm ve bu yüzden hayal kırıklığına uğradım. Ancak bu ve şirketten ayrılmak arasında bir ilişki yok.

- Square Enix ile kavga etmedim, iyi ayrıldık.
 
JP Games, Inc.
 
- Yeni kurulan JP Games'te çalışan birkaç kişi var. Halen bir ofis arıyoruz.

- Hiçbir dış yatırım almadık; şu anda kendi kendimizi finanse ediyoruz.

- Başta, bağımsız bir şirket olarak AAA bir oyun yapmanın mümkün olup olmayacağını merak ettim.

- Halen ekibe üyeler ekliyoruz, ancak az sayıda personel ile görüşeceğiz diye düşünüyorum.

- Yapmayı istediğimi düşündüğüm birkaç oyun var ancak şu anda ne olduklarını söyleyemem.
 
- Platformlara gelince, konsollar, PC ve akıllı telefonlar arasında çoklu platforma oyun
geliştirmek istiyorum.
 
- Final Fantasy XV sırasında, oyunu geliştirme şeklimizi gerçekten değiştirmek istedim. İşler yoğunlaştığında iş yükü patladı ve bu yüzden asla yeterli personelimiz olmadı. Böyle zamanlarda, geliştirmeye yardım etmeleri için Vietnam veya Malezya gibi yerlerdeki stüdyolardan bir grup insan alırdık ancak esnek bir şekilde büyütmek zor oldu. Yüksek kaliteli PC'lere hazırlamak, tüm güvenlik politikalarını oluşturmak zorundaydım. Bu büyük bir eziyetti. Bu yüzden işlerimizi yapma şeklimizi değiştiriyorum - örneğin bulut tabanlı olmak gibi. Oyun yapmadan önce, oyun geliştirme şeklimizi değiştirmek istiyorum.

- Bir noktada büyük ölçekli bir oyun yapabilmemizi istiyorum. Ancak bir ton geliştiriciyi işe alacağımızı da sanmıyorum. Temelde sanal olarak geliştirilecek. 

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Final Fantasy XV Platformlar: PS4 XBOX ONE Geliştirici: Square Enix Dağıtıcısı: Square Enix Tür: JRPG Çıkış Tarihi: 29 Kasım 2016
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 1 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
VCT EMEA Kickoff 2025 Turnuvasının Eşleşmeleri Belli Oldu! 15 Aralık Perfect World Shanghai Major 2024 Turnuvasının Şampiyonu Team Spirit Oldu! 15 Aralık Xbox Mağazasında Geri Sayım İndirimi Başladı: Yüzde 90'a Varan Fırsatlar 15 Aralık Crimson Desert Çıkış Tarihi ve PC Sistem Gereksinimleri 15 Aralık Türk Yapımı Keşif Odaklı Yürüme Similasyonu Last Signal Çıktı 15 Aralık
Forumdan Konular
DH'den Haberler