The Conduit

Yeni neslin en tartışmalı konsolu : Nintendo Wii. Aslına bakarsanız “next gen” diye tabir ettiğimiz yeni nesil konsollar aslında “sıradaki nesil” konsollar, zaten Türkçeye doğru çevirimi de bu değil midir ? Eğer “yeni” nesil diye tabir edilmesi gereken bir konsol varsa oda bence Nintendo Wii’dir. Kendini riskli bir yola sokan Nintendo, muhtemelen ne Sony ne de Microsoft’un kendi konsollarında denemeye cesaret edemeyecekleri “yeni nesil” bir kontrol sistemi sundu kullanıcılarına. Evet, grafiksel açıdan diğer iki rakibine oranla epey bir geride kalan Wii, standart Tv’ler için 480p çözünürlüğün tüm nimetlerinden yararlanıyor aslında. Duyurulduğunda harekete duyarlı kontrol sistemi sükse yapan Wii, başarılı reklam politikası ile güçlü rakiplerinin arasından sıyrılarak satış rakamlarında hep en üst sıralarda yer aldı,en çok satan masaüstü konsol oluverdi.
Peki satış başarısı bir konsolu almak için bir sebep midir, bu ürünün başarılı olduğu anlamına gelir mi ? Çok fazla detaya girmek istemiyorum ancak belirtmeden de geçemeyeceğim ; Bir önceki nesilde rakibi Playstation 2’den daha güçlü bir donanıma sahip olan Nintendo Gamecube satışları şu an ki durum göz önüne alındığında çok kötü bir durumdaydı.Öyle ki, ilk defa konsol pazarına adım atan Microsoft’un Xbox’ı, Nintendo Gamecube’ün satış rakamlarını aşıyordu.Yani olay sadece donanımsal güçten ibaret değildi.

Nintendo, yeni deneyimi Wii ile birlikte kendine yeni bir hedef kitlesi oluşturdu “oyunla alakası olmayan oyuncular”. Böylece kendi stratejisine göre hareket etti ve gayette başarılı oldu. Fakat bir kitleyi de neredeyse kendi konsolundan soğuttu ; Hardcore diye tabir ettiğimiz oyuncu kitlesi.Bunda sadece Nintendo’yu suçlamak haksızlık olur.Pek çok 3.parti oyun firması patlayan satış rakamlarının iştahlarına yaptığı etki ile “oyun port etme” yarışına giriştiler.Sonrası felaket…Mesela geçtiğimiz neslin en ses getiren oyunlarından Far Cry Wii için duyurulduğunda, Nintendo’nun Gamecube’de kaybettiği 3.parti desteğini geri aldığına gönülden inanmıştım.Ama oda nesi ! Tamam Nintendo Wii’nin donanımsal gücünü biliyor ve HD etiketli bir oyun beklemiyordum ama bu tek kelime ile “çamur” bir oyundu. Alelacele port edilmiş oyunda grafiklerin kötü olması yetmiyormuş gibi kontrollerde harekete epey duyarsız kalmıştı. Sonra firmaların casual sınıfı oyunları bastırmaya başladı.
Tamda bu esnada 15 yıldır oyun sektöründe bulunan High Voltage Software sahneye çıktı ve The Conduit’i duyurdu.
 
Faaliyette olduğu 15 yıl içerisinde Xbox360 dışında hemen hemen bütün platformlarda yapımcı veya yayıncı olarak kendine yer edinmiş High Voltage Software, oyunu duyurmasının ardından oldukça iddialı açıklamalarda bulundu. Onlara göre Nintendo Wii gerçek performansını göstermekten uzakta ve The Conduit ile Nintendo Wii’nin gerçek kapasitesine gidecek yolu HVS (High Voltage Software) açacaktı. Her yorumlarında "Nintendo Wii kullanıcıları bu oyundan yüksek şeyler bekleyebilirler" sözünü hatırlatan High Voltage Software ekibinden Matt Corso 2008 yılı temmuz ayında yaptığı açıklamada ;

"Nintendo Wii gerçektende başarılı bir konsol, kötü olan ise çıkan ve çıkmakta olan bazı oyunlar. Wii sistemi için yapılmış çok başarılı bazı oyunlarda mevcut ama görünüşe göre daha fazla şey yapmanın tamda zamanı. Böyle popüler bir konsol üzerine oyun yapma düşüncesi oyunun kalitesine odaklanmama anlamına gelmez."

diyerek pek çok oyun firmasının Nintendo Wii üzerinden sırf para kazanmak adına oyun çıkardıklarını dile getirmişti. Yanlış bir tespitte değildi.
Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
The Conduit Platformlar: Geliştirici: High Voltage Software Dağıtıcısı: SEGA Europe Tür: FPS Çıkış Tarihi: 10 Temmuz 2009
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 3 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta