Oyun dünyasının en çok ilgi çeken konularından birisi de zombiler. Bu konuyu ele alan Dead Rising, Dead Island ve Resident Evil 5 gibi bu nesilde oldukça yüksek satış rakamlarına ulaşan ve çok beğenilen oyunlar var.
Sanırım oyuncular “yaşayan ölüler” fikrine karşı büyük sempati duyuyor. Belki de gerçek hayatımız çok sıradan olduğundan oyunlarda fantastik işler yapmayı bu kadar çok seviyoruz.
Yine de “yaşayan ölüler” tarafından paramparça edilme fikri size de çok garip gelmiyor mu? Nasıl böyle bir konuya diğerlerinden daha fazla sempati duyuyoruz. Sanırım korku ve hayatta kalma işi ne kadar çok risk içerirse “başarı” duygusu da o kadar artıyor. Vampirler, zombiler, kurt adamlar ve daha bin bir türlü mahlûkat ile uğraşmak işte tam da bu nedenle her zaman zevk verecektir. Dead Nation da işte öyle bir şey. İrili ufaklı yüzlerce zombi vb düşmanla uğraşmak zorundayız.
Geçen yılın sonunda piyasaya çıkan Dead Nation’da zombi istilası altındaki bir şehirde
Jack McReady ve
Scarlett Blake adlı karakterlerden bir tanesini (ya da arkadaşımızla birlikte ikisini birden) seçerek zombilerin arasına dalıyorduk. Bunun nedeni ise silahlarımızdaki mermilerin tükenmesinin yanı sıra yiyeceğimizin de azalmasıydı
. Sürekli bizi yönlendiren bir şahıs 10 görev boyunda neler yapabileceğimizi, nerelerden gideceğimizi söylüyordu. Oldukça basmakalıp bir hikâyeye sahip olan oyunumuzun en önemli özelliği ise gerçekten çok eğlenceli bir oynanış ve tasarıma sahip olmasıydı. Özellikle oyunu iki kişi co-op olarak oynadığımızda bu eğlenceyi tam anlamıyla tadıyorduk.
Playstation Network saldırısından önce Dead Nation’ın senaryo modunu oynayıp bitirmiştim. Gerçekten arkadaşlarımla birlikte çok eğlendiğimi söyleyebilirim.
PSN saldırısı sonrasında Sony’nin hediye oyunlarından birisi olan Dead Nation böylece çok sayıda kullanıcıya ulaştı. Geliştirici firma Housemarque’ın oyuna bir DLC çıkarması için bundan daha iyi bir fırsat olamazdı. Nitekim öyle de yaptılar. “Road of Devastation” adlı indirilebilir içerik size yeniden zombilerle dolu sokaklara dönme şansı veriyor. Üstelik bu defa çok daha farklı yapıya sahip bir oyunla karşı karşıyayız. Housemarque hikayeyi devam ettiriyor, ama
geliştirici firma Road od Devastation’ı sanki hikayeyi devam ettirmek bir yana görevleri tekrar tekrar oynayabileceğimiz Arcade bir yapıya sokmuş.
Peki aynı yolları tekrar tekrar oynamanın anlamı nedir? Aslında Housemarque indirilebilir içeriği Arcade bir havaya bürümek istemiş. Mesela her bölümü bitirip başa döndüğünüzde tekrar yola çıkınca karşınızda daha güçlü düşmanların çıkacağı size görevin başında belirtiliyor.
Tabi bölümleri her bitirişinizde siz de karakterinize yeni özellikler ve eşyalar (örneğin silahlı yolda yepyeni silahlar almak gibi) aldığınız için daha güçlü oluyorsunuz. Açıkçası bu sistemi hiç beğenmediğimi söyleyebilirim. Öncelikle oyunun korku ve macera hissi tamamen ortadan kaybolmuş. Bu “arcade havaya bürüme” işi anlayacağınız Dead Nation’a hiç yakışmamış. Üstelik görevler çok kısa sürdüğünden bir süre sonra sıkılmaya başlayacağınızı düşünüyorum. Değişiklik iyi bir şeydir, ama oyunun havasını tamamen değiştirmek bazen işe yaramıyor.
Oyunda mesela artık saniyede kaç zombi öldürdüğünüz de hesaplanıyor.
Her yolu bitirdiğinizde bölümün sonunda 4 adet sandıktan bazılarını açma şansı yakalıyorsunuz. Bu sandıklar 10-20-40-80 diye ayrılmış. Örneğin dakikada ortalama 30 zombi öldürdüyseniz 10 ve 20 nolu sandıklar açılıyor. Eğer dakikada 50 zombi öldürdüyseniz 10 ve 20'nin yanı sıra 40 nolu sandık da açılıyor. 80 yapabilmek için ise bayağı uğraşmanız gerekecek. Sanırım Road of Devastation arcade salonlarına konulsaydı oyuncular tarafından zevkle oynanabilirdi. Dead Nation’un senaryo modunu beğenenler ise maalesef içeriği yeterince beğenmeyeceklerdir. Yine de bunun anlamı Road of Devastation’ın hiç yenilik içermediği değil.
İndirilebilir içerikte
Rifle, SMG, Shotgun, FlameThower, Blade Cannon, Launcher, Shocker, Grenade, Mine, Dynamite, Flare ve Auto Turret adlı silahlar bulunuyor. Evet Flare bir silah değil, ama düşmanların dikkatini dağıtmak için birebir.
Dikkatinizi Auto Turret’in çektiğne eminim. Ana oyunda bulunmayan bu silahı yere yerleştirin ve mermisi bitene kadar düşmanları nasıl temizlediğini büyük bir zevkle izleyin. Gerçekten de oyunun yapısına çok uygun bir silah olmuş. Bunun dışında silahlar konusunda bir yenilik bulunmuyor. Yine birkaç yeni düşmanın yanı sıra grafiklerde de çok fazla değişiklik yok; sadece ortalıkta daha fazla kırılabilir-parçalanabilir nesnenin olduğunu fark edeceksiniz. Mesela saksılar ve bitkiler parçalanıyor. Zaten bu tarz izometrik kamera açısına sahip bir oyundan çok şey beklememek gerekiyor.