Oculus Rift, Facebook'a Sürekli Veri Gönderiyor

Sizce Facebook'un Oculus Rift'i satın alması oyun dünyasına dahil olmak için mi, yoksa kendi iş alanlarını genişletmek için midir?
02.04.2016 15:02 Gökhan Yılmaz

  
     Son yıllarda daha çok insan online bağlantı içerisinde oldukça kişisel verilerimiz de o kadar fazla toplanır oldu. Online mecrada yapmış olduğunuz her aktivite izlenerek bunu pazarlamacılara ulaştırıp size daha etkili reklamlar sunuyorlar. Facebook da bunu yaparak yılda 5.6 milyar dolar reklam geliri kazanıyor. Peki bu durumda Facebook'un sosyal medyanın bir sonraki nesli için yeni yollar bulmaya çalışması, yani Oculus Rift'i satın almış olması normal değil mi?
 
     Facebook'un Oculus Rift'ini alıp yüklediğinizde beraberinde OVRServer_x64.exe isminde bir uygulama yüklenmekte. Bu uygulama sürekli çalışmakla beraber, Facebook sunucularına da veri gönderiyor. Normalde Oculus'u çalıştırdığınızda bunu algılayıp Oculus Home ismindeki ana uygulamayı çalıştırmak için tasarlanmış olsa da asıl amacı veri toplamak. 
 
     Oculus Rift'in kullanıcı sözleşmesine baktığımızda ürünü kullanırken Facebook'un sizin hakkınızda veri toplayabileceğine ve üçüncü parti şirketlerle paylaşabileceğine imza atmış oluyorsunuz.
 
     Daha önce 2013'te Microsoft Xbox One'ın sürekli açık olacağını duyurması ile benzer bir girişimde bulunmuş fakat kullanıcılara bunu pek iyi anlatamadığı için büyük zarar görmüşlerdi. Kullanıcılar gizliliklerine önem verdikleri için sonuç olarak bu zorunluluktan vaz geçilmiş ve bu Xbox One'ın satışların kayba uğramasına neden olmuştu.
   
     Peki Facebook, Oculus Rift ile bilgi toplayarak ileride ne yapabilir? Oculus ve diğer VR'lar yeni bir nesil sosyal ağ kurulduğunda ve hayatın bir parçası haline geldiklerinde toplanan bu veriler reklamcılar için inanılmaz bir değere sahip olacak. Çünkü sizin nereye baktığınızı nokta atışı olarak biliyor olacaklar. Bir oyun, uygulama içerisinde veya sosyal medyada gezinirken karşınıza çıkan kola şişesine ne kadar baktığınızı biliyor olacaklar ve bir sonraki sefere daha iyi bir yere koyacaklar. Kolaya mı baktınız, bir sonraki köşede karşınıza gazoz da çıkacak (Kola ilgisini çektiyse bu da çekebilir). Elbette bu kulağa fazla abartı gelmesin, zira akıllı telefonlarınızdaki Facebook uygulaması ve daha başka firmaların uygulamaları da bunu yapıyor. VR dünyası bunu sadece bir sonraki seviyeye taşıyacak.
 
     Steam'in HTC Vive'ı ve Sony'nin PSVR'ı zaten kendi sektörleri için, yani oyun dünyası için yapılan atılımlar olduğunu da hatırlatalım.
 

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oculus Rift Platformlar: PC Geliştirici: Oculus Dağıtıcısı: Oculus Tür: Aksesuar Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 22 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
2002'de Çıkan Spor Oyunları 2: Sahalarda Rekabetin Yılı 31 Ekim 2002'de Çıkan Spor Oyunları: Sahalarda Rekabetin Yılı 31 Ekim 2002 Yılında Çıkan Simülasyon Oyunları: Gerçekçiliğin Zirvesi 2 31 Ekim Vampire Survivors: Ode to Castlevania DLC'si Çıktı 31 Ekim 2002 Yılında Çıkan Simülasyon Oyunları: Gerçekçiliğin Zirvesi 31 Ekim
Forumdan Konular
DH'den Haberler