South of Midnight Nasıl Bir Deneyim Sunacak? İşte 30 Dakikalık Belgesel

12.11.2024 23:37 Mehmet Tandoğan

 
 
Geçtiğimiz süreçte Xbox tarafından gerçekleştirilen dijital etkinlik kapsamında birinci taraf oyunlardan bir tanesi olarak tanıtılan South of Midnight, dikkatleri üzerine çeken bir yapım. Geliştiriciliğini Compulsion Games ekibinin üstlendiği oyunda aksiyon ve macera deneyimi yaşamaya hazırlanıyor ve aynı zamanda benzersiz bir fantezi ortamında yer almayı bekliyoruz. Şimdi ise yayınlanan yarım saatlik belgesel tadındaki videoda oyuna dair çeşitli detaylar elde edebiliyoruz.
 
South of Midnight tüm detaylarıyla karşımızda
 
 
 
Amerika'nın Güney kültüründen esinlenen hikayesiyle beraber benzersiz bir sanat stilini ortaya koyan ve aynı zamanda stop-motion animasyon stiline sahip olan South of Midnight’ın yayıncılığını Xbox oyun stüdyosu üstleniyor. Bu doğrultuda Compulsion Games ve Microsoft, oyunun geliştirilmesini ayrıntılarıyla anlatan 30 dakikalık bir belgesel yayınlıyor. Geliştirme ekibi içerisinde yer alan çeşitli çalışanlar, oyunun nasıl bir ortama sahip olduğunu, hikayesini, karakterlerini, görsel stilini, oyun mekaniklerini ve çok daha fazlasını detaylandırıyor.
 
Bunun dışında belgesel içerisinde oyunun ilham aldığı kaynaklar ve geliştirme ekibinin nasıl bir yaklaşım benimsediği de açıklanıyor. Ek olarak videoda dövüş sistemine, farklı bölgelere, boss savaşlarına ve çok daha fazlasına yer veriliyor.
 
Dikkat çeken bir yapım olan South of Midnight açıklanan detaylara göre 2025 yılı içerisinde Xbox Series X/S ve PC için piyasaya sürülmeyi bekliyor.
 
 
 
South of Midnight tüm detayları
 
Dikkat çekici fantastik dünyası ile beraber ön plana çıkmaya hazırlanan ve geçtiğimiz süreçte yukarıda bahsettiğimiz gibi Xbox tarafından düzenlenen bir etkinlik kapsamında tanıtılan bu yapım, stop-motion özelliği ile karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Bu özellik aslında bazı kullanıcıların hoşuna gitmeyen bir yapıya sahip, çünkü stop-motion animasyon tekniği, sanki oyun takılıyormuş gibi bir hissiyatı beraberinde getiriyor ve aynı zamanda oyuncular, oyunun düşük FPS'te oynandığını hissedebiliyor. Durum böyle olunca, elbette bazı durumlarda bu tarz detaylar ne yazık ki oyuncuların hoşuna gitmeyebiliyor; ancak oyunun kendine özgü bir animasyon stili ve sanat tarzı bulunuyor. Dolayısıyla bu tarz detaylarla beraber oyunun dikkat çektiğini ve beklendiğini aktaralım. Bununla beraber oyunun Steam sayfasına bakacak olursak, Türkçe altyazı desteğiyle beraber geleceğini belirtebiliyoruz.
 
Bu da gerçekten güzel bir gelişme diyebiliriz. Aksiyon-macera deneyimini bizlere sunmayı hedefleyen yapımda, farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyor, mitolojik ortamlarda ve kültürlerle karşı karşıya kalabiliyoruz ve aynı zamanda fantastik bir dünyada Güney kültürünün yaratıklarıyla karşı karşıya kalabiliyoruz. Oyunda tuhaf yaratıklar, canavarlar ve çok daha fazlası bizleri bekliyor. Aynı zamanda burada memleketimizin felakete sürüklendiğini ve memleketimizi kurtarmak için büyük bir maceraya atıldığımızı aktarabiliyoruz. Oyunda yer aldığımız süre boyunca karanlık ve bir yandan da modern bir halk hikayesinin olduğundan bahsedebiliyoruz. Bu hikaye boyunca farklı görevlere doğru adım atabiliyor, bu görevleri istediğimiz şekilde tamamlayabiliyor ve daha fazla detayın sahibi olabiliyoruz.
 
Aynı zamanda tehlikelerle dolu ortamlarda elbette kendi yolumuza bakabiliyor, yaratıklarla yüzleşebilir ve onları alt etmek için elimizdeki tüm imkanları ve becerileri kullanmak durumunda kalıyoruz. Oyunda kendi ailemizin ortak geçmişinin ağlarını çözmeye çalışıyoruz ve eğer şanslıysak, elbette kendi yolumuza bakabiliyor ve aynı zamanda hayatta kalabiliyoruz. Bu tarz detaylarla beraber oyunun gerçeklerine dikkat çekici bir yapıya sahip olduğunu ve aynı zamanda hem fantezinin hem de eski Güney kültürünün iç içe geçmiş bir yapısıyla karşı karşıya kalabileceğimizi aktarabiliyoruz.
 
 

Hızlı bir şekilde ilerlemeye çalıştığımız ve aynı zamanda dikkat çekici Güney Amerika kültürü ile karşı karşıya kalabildiğimiz yapım içerisinde, Hazel adlı bir ana karakteri direkt kontrol ediyoruz ve burada yaratıkları iyileştirmek ve aynı zamanda onlara tüketen travmaları ortaya çıkarmak için büyük bir mücadele sergileyebiliyoruz. Kadim bir güç sistemi ile karşı karşıya kalabileceğimiz, aynı zamanda stop-motion tekniğiyle beraber ilerleyebileceğimizi yakından belirtebiliriz. Bu tekniğin, yukarıda bahsettiğimiz gibi bazı oyuncular kanadında olumsuz yanları bulunuyor ve bununla beraber yine oyunun yayınlanan videosuna bakacak olursak, burada sanki takılıyormuş gibi bir hissiyatla karşı karşıya kalabiliyoruz. Ancak bu oyunun içerisinde nasıl bir yapıya sahip olacağı, belki de bunun bir seçenek olarak karşımıza çıkacağını aktarabiliriz. Yani, bu tekniğin dışında elbette normal oynayabileceğiniz belki de bir animasyon stili de bulunabilir. Durum böyle olunca, oyunun çıkışını beklemeli ve nasıl bir rehbere sahip olacağını gözlerimizle görmemiz gerekiyor.
 
Ek olarak, yapım içerisinde güneye doğru ilerledikçe elbette gizemli yaratıklarla yüzleşmeye çalışıyor, farklı mitolojilere doğru adım atmaya çalışıyor ve bu mitolojilere ait çeşitli yaratıklarla karşı karşıya kalabiliyoruz. Aynı zamanda kadim bir gücü ortaya çıkarmaya çalışabileceğimiz yapım içerisinde, yapacağımız her bir hamlenin oldukça önemli olduğunu vurgulamak gerekiyor ve ailemizin arka planında ve aynı zamanda gizli geçmişe sahip tüm sırları açığa çıkarmak, temel hedefimiz olarak karşımıza çıkıyor. Modernleştirilmiş halk masalı içerisinde fantastik bir ortamda yer alabiliyor, dikkat çekici ortamlarda yerimizi bulabiliyor ve aynı zamanda her bölge içerisinde farklı yaratıklar, mitoloji unsurları, keşfedebileceğimiz alanlar, düşmanlar, etkileşime girebileceğimiz unsurlar ve çok daha fazla bizleri bekliyor. Aynı zamanda burada farklı manzaralar ve ortamlarda karşımıza çıkabiliyor. Dolayısıyla oyunun sanat tarzının bir hale dikkat çektiğini ve gerçekten de oynanması zevkli olabilecek bir yapımdan bahsedebiliyoruz.
 
Bu tarz oyunlarda, etrafta bulunan atmosferin ve manzaraların oldukça dikkat çektiğini aktarabiliyoruz. Keşfedebileceğimiz alanların ilerledikçe açılması ile beraber tehlikeli yaratıklarla daha da fazla yüzleşebiliyoruz. Oyunda ilk etapta kolay, daha sonrasında ise zorlu ortamlar ve aynı zamanda düşmanlar karşımıza çıkabiliyor. Güney'in gotik dünyasına doğru çekilebildiğimiz yapımda, ana karakterimizin annesini kurtarmak için yola çıktığını ve aynı zamanda bu yolda elbette Güney kültürünün zorluğu düşmanlarıyla karşı karşıya kalabildiğini aktarabiliyoruz. Onları alt etmek için elimizdeki tüm imkanları kullanabiliyor ve karakterimizin hızından ve çevikliğinden yararlanabiliyoruz. Karakterimizle beraber sağa sola doğru hamle yapabiliyor, düşmanların üzerine doğru atılabiliyor, saldırılardan kaçınabiliyor ve daha fazla detay ile beraber hayatta kalmanın yollarını arayabiliyoruz. Aynı zamanda, elbette yolda karşılaşabileceğimiz her bir unsuru ve bonusu kullanmak durumunda kalıyoruz.
 
 

Karanlık ve bir yandan da modern bir halk hikayesi içeriğiyle karşı karşıya kalabildiğimiz yapımda, bir yandan gerçekliğin ve fantezinin harmanlandığı bir ortamda kendimizi bulurken, diğer yandan ise tuhaf yaratıklarla buradaki yerimizi almaya çalışabiliyoruz. Güneye doğru indikçe, elbette çeşitli bölgeleri keşfedebiliyor ve ortamlarda neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. Oyunda arka planda yer alan hikaye hem ara sahnelerle hem de karakterler arası diyaloglarla bizlere aktarılıyor. Bu tarz eserlerle beraber oyunda bir yandan kendi görevimizi yerine getirmek için büyük bir mücadeleye atılırken, diğer yandan ise yemyeşil, çürümüş ortamlardan, antik bölgelere, yıkık dökük harabelerden daha da fazla kısımlara kadar oldukça fazla bölge bulunuyor. Oyun içerisinde yer aldığımız süre boyunca zengin tarihten esinlenen ve ustalıkla hazırlanmış bir içerikten bahsedebiliyoruz ve dokunaklı bir hikaye anlatımının da olduğunu aktarabiliyoruz. Bu tarz detayların yanı sıra, aynı zamanda oyun içerisinde üçüncü şahıs bir kamera bakış açısı bulunuyor.
 
Bu kamera bakış açısı ile beraber bir yandan karakterimizi kontrol etmeye çalışırken, diğer yandan ise elbette etrafı keşfedebiliyoruz. Amerika'nın güneyinde geçecek olan bu yapımda, engelleri aşmaya çalışırken aynı zamanda ailemizin sakladığı gizli sırları açığa çıkarabiliyor ve bir nevi geçmişe doğru yolculuk yapabiliyoruz. Bu tarz ataklarla beraber oyunda mitolojiyi keşfedecek unsurların olduğundan bahsederken, aynı zamanda korkunç yaratıkların da burada olduğunu aktarabiliyoruz. Zaten ortaya çıkan fragmanına bakacak olursak, buradan tuhaf yaratıkların ve canavarların karşımıza çıkacağını doğrulayabiliyoruz ve bu yaratıkların farklı hareketleri, animasyon stilleri, tasarımları ve çok daha fazlası yer alıyor. Dolayısıyla onlarla beraber kapışmak ve onları ortadan kaldırmak için onların zayıflıklarından yararlanabilir ve karakterimizin çevikliği de burada oldukça önem arz ediyor. Kendi bölgemizi korumaya ve aynı zamanda memleketimizin büyük bir felakete uğradığı esnada yapacağımız her bir hamlenin oldukça önemli olduğunu vurgulayabiliyoruz ve oyun içerisinde fantezi bir dünya bulunduğundan dolayı ruhların ve büyülerin bulunduğunu da aktarabiliyoruz.

Seçilmiş bir karakter olarak ilerleyebileceğimiz yapımda, ana karakterimiz bir yandan annesini kurtarmaya çalışırken, diğer yandan ise efsanevi yaratıklarla yüzleşmek durumunda kalıyor. İşte bu noktada efsanevi yaratıklar gerçekten de zorlu bir şekilde karşımıza çıkıyor ve irili ufaklı düşmanların haricinde bir de burada patron savaşları bulunuyor. Patron savaşları içerisinde zorlu bir aksiyon sisteminin olduğundan bahsedebiliyoruz. Diğer oyunlarda yaptığınız gibi, aynı şekilde patron savaşlarında kendinize geniş bir ortamda bulabiliyor ve etraftaki yani çevre unsurlarını kendi lehinize kullanmanız gerekiyor. Aynı zamanda burada yer aldığınız süre boyunca düşmanların saldırılarını önceden tartmalı ve akabinde ise saldırılarından kaçınmanız gerekiyor. Daha sonrasında ise karşı saldırıya geçerek düşmanı yavaş yavaş indirebiliyoruz. Oyunda ana karakterimizle beraber zıplayabiliyor, hatta bir kere değil, 2-3 kere daha zıplama yeteneğine sahip olarak ilerleyebiliyoruz. Dolayısıyla karakterimizle beraber ilerlediğimiz esnada aşabileceğimiz çeşitli kısımlarda ve zıplamamız gerektiği anlarda karakterimizle zıplayabiliyor ve aynı zamanda yeteneğinden sonuna kadar faydalanabiliyoruz. Hatta 2-3 kere zıpladıktan sonra aşağıya doğru süzülme seçeneğiyle beraber diğer kısma doğru ulaşmak durumunda kalabiliyoruz. Dolayısıyla oyun içerisinde böyle bir sistemin olduğundan bahsedebiliyoruz ve karakterimizin yer yer daha dikkat çekici özelliklerinin ortaya çıktığını aktarabiliyoruz.
 
 
 
Bununla beraber oyunda gerçeklere dikkat çekici bir atmosfer ve çevre detayları yer alıyor. Bu atmosfer içerisinde kendimizi kaybederken aynı zamanda yolumuza bakmak durumunda kalıyoruz ve oyunda tekdüze bir yapının olduğundan bahsedebiliyoruz. Oyunu sanat tasarımına bakacak olursak, bir yandan çizgi tarzı bir yapıya sahip olduğunu, aynı zamanda dikkat çekici bir atmosfer yapısı ile beraber ön plana çıkacağını aktarabiliyoruz. Bu tarz oyunlarda zaten çevre detayları oldukça önem arz ediyor ve oyuncuların ağzını açık bırakacak manzaralarla ve atmosferlerle karşı karşıya kalmaya hazırlanabiliyoruz. Bununla beraber oyun çıkmadan önce, elbette atmosferin oldukça güzel olduğunu doğrulayabilir ve içerik anlamında belki de çeşitli sorunların olabileceğini söyleyebiliriz. Çünkü bu tarz oyunlarda çevre detayları oldukça dikkat çekiyor; ancak içerik bakımından çoğu durumda eksik olabiliyor. Durum böyle olunca her iki detayın da dengeli bir şekilde olması gerekiyor ve eğer bu gerçekleşirse gerçekten de başarılı bir yapı ile karşı karşıya kalmaya hazırlanabileceğimizi aktarabiliyoruz.

Mitolojik bölgeleri keşfedebileceğimiz ve bu bölgelerde neler olup bittiğini öğrenebileceğimiz yapımda, derin güneye doğru ilerledikçe gizemli yaratıklarla karşı karşıya kalabiliyor, gizli geçmişler ortaya çıkarmak için büyük hamleler yapabiliyor ve engelleri aşmak ve aynı zamanda zorlukları geçmek için kendi yolumuzu en iyi şekilde değerlendirebiliyoruz. Bir kasırganın memleketimizi kasıp kavurduğu bir ortamda yer aldığımız süre boyunca, hem eski kültürlerin hem de fantastik unsurların harmanlandığını aktarabiliyoruz. Bir yaratığı iyileştirmek ve aynı zamanda onları tüketen detayları ortaya çıkarabileceğimiz yapımda, kadim bir gücü kullanabileceğimiz bir sistemin olduğundan bahsedebiliyoruz ve yıkıcı düşmanlarla karşı karşıya kalarak kendi büyülerimizi ön plana çıkarabiliyoruz.
 
Bu dikkat çekici yapım, stop motion animasyon tekniğiyle harmanlanmış fantastik bir dünyayı oyunculara sunarak aksiyon ve macera deneyimini özgün bir atmosferle yaşatmayı hedefliyor. Xbox etkinliğinde tanıtılan bu oyun, alışılmadık animasyon tarzı sayesinde kimi oyuncular tarafından oldukça beğenilirken, bazıları ise düşük FPS hissi verdiği için bu tekniğe mesafeli yaklaşıyor. Ancak kendine özgü sanat tarzı, oyun dünyasında merak uyandırıcı bir etki yaratmış durumda. Oyunun Steam sayfasında Türkçe alt yazı desteği bulunması da özellikle biz oyuncular için olumlu bir gelişme.
 
 

Oyuncular, Güney kültüründen esinlenen mitolojik yaratıklar ve tuhaf canavarlarla dolu, karanlık ve gizemli bir dünyada yol alıyor. Hikaye, memleketi felaketten kurtarmak için başlatılan bir macerayı ve ana karakterin ailesine dair çözülmesi gereken sırları konu alıyor. Görevler boyunca, oyuncular yaratıklarla yüzleşirken ellerindeki tüm beceri ve ekipmanları kullanmak zorunda. Güney kültüründen motifler ve halk hikayeleriyle iç içe geçmiş bu yapım, modern anlatım tarzıyla mitolojik unsurları bir araya getirerek oyuncuları derin ve etkileyici bir hikayeye sürüklüyor.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2024) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
PlayStation Portal'ın Siyah Sürümü Yakında Gelebilir 27 Kasım Xbox Avatar Düzenleme Uygulaması Düşük Etkileşim Nedeniyle Kapatılıyor 27 Kasım FANTASTIC NIGHT DREAMS COTTOn, 28 Kasım'da PS4 ve Switch'e Geliyor 27 Kasım Cyberpunk 2077, 30 Milyon Satış Sayısına Ulaştı 27 Kasım Korku Platform Oyunu Ayasa: Shadow of Silence Konsollar ve PC için Duyuruldu 27 Kasım
Forumdan Konular
DH'den Haberler