Dikkatleri Üzerine Çeken 10 Korku Oyunu Fragmanı

26.09.2022 16:46 Mehmet Tandoğan

 
 
Yıllar geçtikçe oyun fragmanları 90'ların sonlarında ve 2000'lerin başlarındaki ilk biçimlerinden farklılık göstermeye başladı. Bir oyunun oynanışına ve hikayesine heyecan verici bir bakış atan bu fragmanlar, geliştiricilerin istedikleri şeyleri sergilemeleri için bir yöntem sunuyor. Böylece bu fragmanlar endüstrinin önemli bir parçası haline geliyor.
 
Korku oyunu fragmanları özellikle belirli unsurlarla ön plana çıkıyor. Bu fragmanların içerisinde gizem, gergin bir ortam ve ürkütücü bir ambiyans olması gerekiyor. Bunun yanı sıra arka planda fragmana eşlik eden ortamı daha da geren bir müzik bulunması lazım. Eşsiz fragmanlara sahip ve harika bir şekilde karşımıza çıkan çok sayıda korku oyunu var. İşte en iyi ve en etkili fragmanlara sahip olan oyunlardan bazıları.
 
- Martha Is Dead Tanıtım Fragmanı
 
 
 
Martha Is Dead, 2020'de fragmanı geldiğinde herkesi şaşırtan yapısıyla ön plana çıktı. Martha Is Dead yeni bir psikolojik korku oyunu olarak karşımıza çıkıyor. Konuşma balonlarıyla sohbet eden kukla karakterleri ve arka planda çalan M'ama o non M'ama adlı unutulmaz bir İtalyan şarkısı içeren bu fragman gerçekten de oyuncuları etkiliyor. Kukla gösterisinden sonra gerçek dünyaya geçiş yapılıyor. Burada bir şeylerin ürpertici olduğunu ve İkinci Dünya Savaşı döneminde olduğunu anlıyoruz.
 
Bu fragmanda, bebeklere çok fazla vurgu yapılıyor ve ardından bir kadının kopmuş kafası görünmeden önce bir bebeğin parça parça olduğu sahne gösteriliyor. Kukla sistemi oyun boyunca benzersiz bir hikaye anlatım aracı olarak karşımıza çıkıyor. Anlatım da ürkütücü olan bu kukla sistemi içerisinde daha fazla şeyi keşfetmeniz ve açığa çıkarmanız gerekiyor.
 
Martha Is Dead, İtalyan stüdyo LKA tarafından geliştirilen ve PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ve Xbox Series X/S için Wired Productions tarafından yayınlanan bir psikolojik korku oyunu. Oyun, 2. Dünya Savaşı'nın sonlarında, Alman işgali altındaki İtalya - Toskana'daki kurgusal bir kasabada geçiyor. Burada ikiz kız kardeşler Martha ve Giulia, çocukluklarını dadılarının malikanesinde geçiriyor. Martha küçüklükten beri sağırdır ve anneleri Irene, anne karnındayken kız kardeşine kaba kuvvet uyguladığı için Giulia'yı suçlar. Babaları Erich, Alman ordusunda general olarak görev yapar.
 
Bir öğleden sonra genç yetişkinler olarak Giulia, Martha'dan fotoğraf çekmek için yakındaki bir ormandaki göle kadar ona eşlik etmesini ister. Ancak ertesi sabah Martha evde değildir ve Giulia fotoğrafları tek başına çekmek durumunda kalır. Kız kardeşinin cesedini keşfeder ve ailesi tarafından da bulunur. Annesi, Giulia'yı Martha ile karıştırır ve bu durum Giulia'yı ikiz kardeşinin kimliğine bürünmeye zorlar.
 
Martha'nın her zaman en sevilen çocuk olduğunu bilen Giulia, karışıklığı bu karışıklığı es geçer ve bunun yerine kız kardeşinin ölümüyle ilgili şüpheli durumları araştırırken Martha gibi davranır. Gulia'yı deliliğin derinliklerine sürükleyen bu durum, çeşitli sorunlara yol açar.
 
Martha'nın ölümünü çevreleyen gizemi çözmek, büyük ölçüde aile mülkünün etrafındaki belirli noktalara gitmeye, eski bir kamerayla fotoğraf çekmeye, kayıp film rulolarını kurtarmaya ve bodrum katındaki karanlık odaya geri dönmeye dayanır. Giulia'nın ek lensler ve flaş ampulleri ile güçlendirilebilen kamerası aynı zamanda kızılötesi bir teknolojiyi bünyesinde barındırır. Kızılötesi birçok farklı gizemi ortaya çıkarmak için işinizi görür. Gizli mesajlar ve ormanlık çevreden sızan şeytani iniltiler - fısıltılar ortamı daha da gergin hale getirir.
 
İkinci Dünya Savaşı cephesinden haberleri dinlemek, bu oyundaki en az rahatsız edici unsurlardan biridir.
 
PlayStation Sansürü
 
Martha is Dead'in PC ve Xbox sürümleri sansürsüz olsa da PlayStation sürümü bazı önemli değişiklikler içeriyor. Daha ürkütücü anlardan birkaçı artık etkileşimli değil. Bunun yanı sıra PS sürümünde bazı cinsel içerikli sahneler kaldırıldı. Ek olarak, isteğe bağlı bir sansür modu, oyuncuların daha rahatsız edici sahnelerden bazılarını atlamasını sağlıyor.
 
Martha is Dead, karanlığa doğru yüz yüze, zorlayıcı ve giderek kafa karıştıran dolambaçlı bir yolu bizlere sunuyor. Zaman zaman merak uyandıran yapısıyla kilitlendiğimiz bu oyunun sonu belki de birçoğunuzu tatmin etmeyebilir.
 
Bu oyundaki giriş sahnelerinden biri, Beyaz Leydi adında kinci bir ruh hakkında bir çocuk kitabı okumayı içeriyor. Özeti şöyle: Bir köyde güzel bir kızın sevgilisi varmış. San Casciano Gölü'nün ortasındaki küçük bir adada sevgilisiyle buluşmayı planlamışlar. Ancak oraya vardıklarında sevgilisi tarafından kıskançlıktan dolayı vahşice boğulmuş. Onu çok fazla sevdiğini iddia eden çocuk köye dönmüş ve günahlarını itiraf etmiş. Suçundan dolayı kızı boğduğu gölün ortasına asılmış.
 
Köylüler kızın cesedini çıkarmaya çalıştıysa da kız bulunamamış. Köylüler daha sonra ruhunun köyün etrafında dolaştığını, ölümünü tam olarak yeniden yaşamak için güzel genç kadınlar aradığını, böylece yerini değiştirebileceğini ve acısını hafiflettiğini iddia etmiş. Ruhu tarot kartları kullanılarak çağrılabilirmiş ve oyuncu oyunda karanlık ritüeller sayesinde bu durumu gerçekleştirebilirmiş
 
Martha Is Dead, birinci şahıs bakış açısına sahip bir hayatta kalma korku oyunudur.
 
- Visage
 
 
 
Visage için 2017'de yılında yayınlanan oyun fragmanı, korku oyunlarının ne kadar ilerlediğini gösteriyor. Bu fragman bir o kadar sürükleyici ve sinematik bir his veriyor. Birbirine bağlı bu görüntüler oldukça şaşırtıcı, akıl almaz ve rahatsız edici görünüyor. Arka planda yer alan müzik de psikolojik korku türünü yansıtıyor.
 
Fragman, sinematik oyun bölümlerini, oyunun mekaniklerini, hayaletleri, çarpıcı ortamları ve daha fazlasını gösteriyor.
 
Visage, SadSquare Studio tarafından geliştirilen ve 2020 yılında yayınlanan bağımsız bir psikolojik korku oyunu. Esas olarak Silent Hills'in oynanabilir teaserından ilham alan oyun, Kickstarter ve Steam Greenlight kampanyalarıyla geliştirildi. Çeşitli korku oyunları ilham kaynağı olarak gösterildi ve bunların birçoğu Visage ile karşılaştırıldı. Daha sonra PC için 30 Ekim 2020'de daha sonra 2021'de konsollarda piyasaya sürüldü. Oyun psikolojik ortamı, görsel-işitsel tasarımı ve gerilimi nedeniyle övgüler aldı. Ancak sınırlı içeriği, hantal oynanışı ve hataları nedeniyle de olumsuz eleştirilere maruz kaldı.
 
Visage, Ocak 2015'te geliştirilmeye başlandı ve Eylül ayında duyuruldu. Oyun, Ocak ile Mart 2016 arasında yürütülen bir Kickstarter kampanyası tarafından başarıyla finanse edildi.
 
Geliştiriciler oyunu başlangıçta Ocak 2017 tarihinde hem bilgisayarlarda (PC) hem de sanal gerçeklikte (VR) çıkarmak istediler. 25 Eylül 2018'de geliştiriciler, 2 Ekim 2018'de Visage demosunun yayınlanacağını duyurdu. Visage'ın demo sürümü 2 Ekim 2018'de Steam'de yayınlandı. Uzun bir gecikmeden sonra 15 Şubat 2020'de SadSquare Studio, Visage'ın ana içeriğinin hemen hemen tamamlandığını ve 2020 sonbaharında çıkış yapacağını duyurdu.
 
Oyun COVID-19 salgınının ortasında 30 Ekim 2020'de piyasaya sürüldü. PC'ye ek olarak, aynı zamanda PlayStation 4 ve Xbox One için de piyasaya sürüldü. Daha sonra 28 Ekim 2021'de Xbox Series X / Series S ve PlayStation 5'te bir Enhanced Edition sürümü yayınlandı. İnceleme sitesi Metacritic'e göre Visage, PC, PlayStation 4 ve Xbox One'da genel olarak olumlu eleştiriler aldı.
 
- Madison Çıkış Fragmanı
 
 
 
Madison'ın çıkış fragmanı bir korku oyununun sahip olabileceği en korkutucu fragmanlardan biri. Duvardaki bir çatlaktan diğer odadaki TV'ye doğru ilerleyen bir kamerayla açılan sahnede sesler bozulmaya başlıyor ve kendini tekrar ediyor. Ardından, o kameranın yanıp söndüğü ve önünüzde beliren şeytani bir varlığın tuhaf bir görüntüsü ortaya çıkıyor.
 
Ardından bir dizi rahatsız edici olay, kamera sarsıntısı ve korku sekansları baş gösteriyor. Buradan anladığımız şey, kameranın çevreyi etkileyeceği bu yüzden de oyunun çok önemli bir parçası olacağını ve onu her kullandığınızda iblislerin ortaya çıkacağını gösteriyor. Bu fragman oldukça özgün bir konsepti bizlere sunuyor.
 
Madison ( MADiSON olarak yayınlandı),Arjantinli stüdyo Bloodious Games tarafından geliştirilen ve yayınlanan birinci şahıs bir korku video oyunu. 8 Temmuz 2022'de PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ve Xbox Series X/S için piyasaya sürüldü. Nintendo Switch sürümü de 26 Ağustos 2022'de yayınlandı. MADiSON, yaşayanların dünyasını ölülerin dünyasına bağlamak için kamera kullanımına odaklanır. Bu şekilde, oyuncu hikaye boyunca kamera ile bulmacaları çözecek, çıplak gözle görülemeyen sırları keşfedecek ve şeytani varlıkları uzaklaştırmak için bu kamerayı kullanacak.
 
MADiSON Temmuz ayı içinde Steam'de en çok satan 20 oyundan biri olarak karşımıza çıkıyor. MADiSON, PC versiyonu için "genel olarak olumlu" değerlendirmeler aldı. IGN, MADiSON'un gerçek korkulara sahip ürkütücü bir oyun olduğunu yazarak oyuna 7/10 puan, Shacknews ise 10 üzerinden 9 puan verdi.
 
- Layers of Fear
 
 
 
Bloober Team tarafından geliştirilen Layers of Fear oyununun fragmanı ön plana çıkan tanıtımlardan biri. Fragman, ana karakterin iç çatışmasının kaynağını yansıtıyor ve boyanmış bir tuvale odaklanıyor. Burada sanat eserini tamamlamak için bir mücadele olacak gibi görünüyor.
Çevrenizdeki dünyayı çarpıtan ve neyin gerçek neyin gerçek olmadığını sorgulamanıza neden olan geçişler yer alıyor. Ayrıca Insidious'tan bir sahneyi anımsatan, ekranda koşan ürkütücü bir çocuğun olduğu sonsuz bir koridor sahnesi bulunuyor. Hikaye sizi karavandan alıyor ve Amnesia'nın klasik atmosferine götürüyor.
 
Layers of Fear, Bloober Team tarafından geliştirilen ve Aspyr tarafından yayınlanan bir psikolojik korku oyunu. Şubat 2016'da dünya çapında PC, Linux, macOS, PlayStation 4 ve Xbox One için piyasaya sürüldü. Layers of Fear, iptal edilen video oyunu Silent Hills için bir teaser oyunu olan PT'den büyük ölçüde ilham alıyor. Konusu, Anthony M. Rud'un Weird Tales'ın Nisan 1924 sayısından çıkan "A Square of Blank Canvas" adlı kısa öyküsüyle örtüşüyor. Oyun Unity oyun motorunu kullanıyor.
 
Ekim 2018'de geliştirici Bloober Team, önceden kod adı Project Méliès olan Layers of Fear 2 adlı Layers of Fear'ın devam oyununu duyurdu. Layers of Fear 2, Gun Media tarafından 28 Mayıs 2019'da yayınlandı. Eylül 2021'de Bloober Team, 2022'de piyasaya sürülecek olan üçüncü Layers of Fear projesi için bir fragman yayınladı.  
 
- Resident Evil Village
 
 
 
Resident Evil serisinin yedinci oyunundaki değişiklikler sebebiyle hayranlar bu oyunda başka neler olacağını görmek için sabırsızlandı. Bir sonraki oyun için 2020 yılında yayınlanan PS5  fragmanı daha fazla hikaye ayrıntısını ve yeni oynanış görüntülerini sundu. Fragman, Ethan Winters'ın hikayesini takip ediyor ve Biohazard'ın doğrudan devamı olarak karşımıza çıkıyor.
 
Oyunda Chris Redfield'ın Ethan'ı kaçırması, ücra bir köyde kehanetler saçan yaşlı bir kadın, garip semboller, ritüeller gerçekleştiren köylüler ve Coraline-esque sanat tarzına sahip bir hikaye kitabı bölümü gibi zorlayıcı unsurlarla yer alıyor. Ancak en heyecan verici açıklama, yeni kurt adam düşman tipine daha yakından bakmaktı.
 
Resident Evil Village, Capcom tarafından geliştirilen ve 2021 yılında yayınlanan bir hayatta kalma korku oyunu. Resident Evil 7: Biohazard'ın (2017) devamı niteliğindedir. Oyuncular, mutant yaratıklarla dolu bir köyde kaçırılan kızını arayan Ethan Winters'ı kontrol ediyor. Village, oyuncuların öğeler için sağı solu aradığı ve kaynakları yönettiği önceki Resident Evil oyunlarından hayatta kalma korku unsurlarını koruyor. Ancak bu oyunda daha yüksek düşman sayısı ve daha fazla aksiyona odaklanılıyor.
 
Resident Evil Village, Haziran 2020'deki PlayStation 5 tanıtım etkinliğinde duyuruldu ve 7 Mayıs 2021'de PlayStation 4, PlayStation 5, Stadia, PC, Xbox One ve Xbox Series X/S için yayınlandı. 28 Ekim 2022'de de Nintendo Switch için bir bulut versiyonu gelecek.
 
Oynanışı, ortamı, çeşitliliği ve bulmacaları nedeniyle genel olarak olumlu eleştiriler aldı. Patron dövüşleri ve PC sürümündeki performans sorunları gibi durumlar da yaşandı.. Resident Evil Village, Golden Joystick Ödülleri'nde Yılın Oyunu da dahil olmak üzere ödüller kazandı. Haziran 2022'ye kadar 6.40 milyon adet sattı.
 
- The Quarry
 
 
 
The Quarry, Supermassive tarafından geliştirilen ve seçimlere ağırlık veren başka bir korku oyunu. Resmi duyuru fragmanı, çıkışından üç ay önce yayınlandı. Bu fragmanda entrika ve gergin bir ortamı sundu. Kamp bu fragmanda sona erdi ancak danışmanların Hackett's Quarry'de bir gece daha kalması gerekti.
 
Bu oyunda kaçmanız gereken doğaüstü yaratıklar yer alıyor. Ormanda hareket eden görünmez bir gücün olduğunu anlar anlamaz tabanları yağlıyorsunuz. Oyunun en büyük artısı, David Arquette, Lin Shaye, Ted Raimi ve Lance Henriksen gibi büyük isimlerin yer alması.
 
The Quarry, Supermassive Games tarafından geliştirilen ve 2K tarafından yayınlanan interaktif bir drama korku oyunu. Oyuncular, Hackett's Quarry yaz kampında doğaüstü yaratıklar ve tehlikeli yerliler ile uğraşıyor. Bu son gecelerinde hayatta kalması gereken dokuz genç danışmanın kontrolünü üstleniyor.
 
Oyuncular oyun boyunca karakter gelişimini, ilişkilerini, hikayenin konusunu ve sonunu önemli ölçüde etkileyebilecek birçok seçim yapıyor. Dokuz oynanabilir karakterin tümü, oyuncunun kararlarına bağlı olarak hayatta kalabiliyor veya ölebiliyor.
 
İnceleme sitesi Metacritic'e göre The Quarry, PC ve Xbox Series X için "genel olarak olumlu", PlayStation 5 için ise "karma veya ortalama" puanlar aldı. The Quarry, yayınlandığı hafta Birleşik Krallık'ta en çok satan dördüncü video oyunu oldu. Oyunun İngiltere'de satışlarının yüzde 84'nü PlayStation kullanıcıları oluşturuyor.
 
- The Callisto Protocol
 
 
 
The Callisto Protocol, Aralık 2020'de duyurulmasından bu yana bilim kurgu korku hayranları arasında en çok beklenen oyunlardan biri haline geldi. State of Play 2022 fragmanı, sinematik unsurları ve oyun içi öğeleri bir araya getiriyor ve bu konuda da gayet temiz iş çıkarıyor. Fragman Callisto'nun Jüpiter'e bakan yüzeyinin bir görüntüsü ve bir mahkum karakoluna yanaşan bir nakliye gemisiyle açılıyor.
 
Atmosfer gayet kasvetli ve gizemli. Hapishanede pusuya yatan ve arka planda rahatsız edici bir ortam.
 
Callisto Protocol, Striking Distance Studios tarafından geliştirilen ve Krafton tarafından yayınlanacak olan hayatta kalma korku oyunu. 2 Aralık 2022'de yayınlanması planlanıyor ve daha önce Dead Space serisini geliştiren Glen Schofield tarafından yönetiliyor. Oyun PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ve Xbox Series X/S için mevcut olacak.
 
The Callisto Protocol, United Jupiter Company tarafından işletilen ve Jüpiter'in uydusu Callisto'da bulunan Black Iron adlı bir hapishane kolonisinde geçiyor.
 
- The Medium
 
 
 
The Medium'un fragmanı 2020 yılında gerçekleştirilen Xbox canlı yayınında sunuldu. Bloober Team, korku oyunu türünün sınırlarını zorlamak için büyük özen göstermeye çalıştı. Oyun atmosfer ve sanat tarzı ile genel olarak Silent Hill havası veriyor. Birçok oyuncu iptal edilen Silent Hills PT oyunuyla hayal kırıklığına uğradığı için bu oyun belki de biraz tatmin edici olabilir.
 
The Medium'da yeni ve çarpıcı bir oyun mekaniği yer alıyor: İki dünya - ruhlar dünyası ve gerçek dünya arasında aynı anda oynama özelliği bekleyenleri etkileyen unsurlardan biriydi. Fragmanda dikkatleri üzerine çekmeyi başaran mekanikler gösteriliyor ve bundan daha fazlasını istemenizi sağlıyor.
 
The Medium, Bloober Team tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir psikolojik korku oyunu. PC ve Xbox Series X/S için 28 Ocak 2021'de, PlayStation 5 için 3 Eylül 2021'de ve Amazon Luna için 17 Şubat 2022'de piyasaya sürüldü. The Medium, ruhlar alemine seyahat edebilen bir medyum olan Marianne olarak oynadığınız üçüncü şahıs psikolojik bir korku oyunu.
 
Başlangıçta 10 Aralık 2020'de piyasaya sürülmesi planlanan oyun pandemi nedeniyle 28 Ocak 2021'e ertelendi. PlayStation 5 sürümü 3 Eylül 2021'de, Amazon Luna sürümü ise 17 Şubat 2022'de yayınlandı. Puanlama sitesi Metacritic'e göre Medium, platforma bağlı olarak "genel olarak olumlu" veya "karma - ortalama" incelemeler aldı.
 
Bloober Ekibi, oyunun çıkışından sonraki birkaç gün içinde The Medium'un ilk satışlarından büyük bir kar elde ettiklerini bildirdi. Oyun, Gamescom 2020'de en iyi aksiyon macera ve en iyi bağımsız oyun için aday gösterildi.
 
The Medium'da, Niwa Resort'a seyahat eden güçlü bir kahin olan Marianne (iyi bir iş çıkaran Kelly Burke tarafından seslendiriliyor) olarak oynuyorsunuz. Marianne oraya, kendisini bulmasını - yardım etmesini söyleyen garip bir mesaj bırakan ve karşılığında geçmişi hakkında aradığı cevapları vereceğine söz veren Thomas'ı aramak için oraya gider. Bir medyum olarak
Marianne, ruhlarla iletişim kurabilir ve onların öbür dünyaya geçmelerine yardımcı olabilir. Bu, üvey babasının cenaze evinde çalışırken geliştirdiği bir beceridir. Bu amaçla, oyunda iki varoluş yer alır: normal dünya ve ruh dünyası. Ruh dünyası normal dünyanın çarpık bir yansıması olarak ilerler.
 
Burada yapacağınız şey oldukça basit: Gizli nesneleri bul, bulmacaları çöz veya çoğunlukla güçsüz kaldığınız durumlarda korkunç düşmanları gizlice arkanda bırak.
 
Oyunda iki farklı gerçeklik var dedik. Her iki gerçekliği aynı anda sunmak şık bir etkiden ziyade pratik bir amacı da bulunur. Bu mekanik sayesinde Marianne kendi bedeninin dışına çıkabilir, ruhsal formunu ölümlü alem içinde ulaşılamayan alanlara göndermek için kullanabilir ve kısa bir süre için dünyevi benliğinin kontrolünden vazgeçebilir. Aslında, ölümlü ve ruhsal yeteneklerin kullanımı, ortamdaki bulmacaların büyük bir kısmını çözmek için çok önemlidir. Bulmacalar arasında bozuk bir asansörün sigortasına güç sağlamak için bir enerji patlaması sağlamak kadar basit şeyler yer alabilir.
 
Bununla beraber bu oyunda uğraşmanız gereken sadece otelin perili ruhları değil aynı zamanda hayaletler yer alıyor. Burada bulmak için çok sayıda tuhaf şekilli anahtar, çevrilecek vanalar ve onarılacak kırık kollar bulunuyor.
 
- Until Dawn Çıkış Fragmanı
 
 
 
Supermassive Games 2015 yılında seçim odaklı hikaye içeren korku dünyasına giriş niteliğinde Until Dawn oyununu duyurdu. Fragman, karla kaplı bir kulübede yeniden bir araya gelen bir grup arkadaşın sahnelerini sunuyor. Ancak burada bir terslik var. Garip bir maskeli katil her bir arkadaşı takip ediyor. Arkadaş grubunun bu tehlikeli durumdan kaçması ve kurtulması gerekiyor.
 
Until Dawn, Gamescom 2012'de duyuruldu ve Ağustos 2015'te piyasaya sürüldü. Sony bu oyun için pek fazla pazarlama çalışması yapmadı. Ancak satışlar beklentileri bir hayli aştı. Oyun genel olarak olumlu eleştiriler aldı ve birden fazla ödüle aday gösterildi.
 
Until Dawn'ın oynanışı, verdiğiniz kararlar ve Kelebek Etkisi adlı bir unsur etrafında döner. Buradaki ana fikir, zamanın bir noktasındaki küçük bir değişikliğin daha sonra büyük bir etkiye sahip olabileceğidir. Until Dawn bu tekniği çok iyi bir şekilde kullanır çünkü sizi çok sayıda küçük, görünüşte önemsiz kararlar almaya zorlar ve daha sonra oyunun gidişatını şekillendirmede önemli hale gelir.
 
Örneğin, kız arkadaşını ve eski erkek arkadaşını birbirlerinin kollarında görüyorsunuz. Grupla tekrar bir araya geldiklerinde, durumu görmezden gelmeyi seçmek için hamle yapabiliyorsunuz: ister onlarla yüzleş istersen de görmezden gel. Onlarla yüzleşirseniz, oyunda daha sonra size yardım etmesi için eski erkek arkadaşınıza güvenemezsiniz. Oyunda sekiz farklı karakter olarak oynuyor ve onlar için kararlar veriyorsunuz. Kararlar oyunun sonucunu etkiliyor ve kimin yaşayıp kimin öleceğini siz seçiyorsunuz.
 
Until Dawn'da dikkati çeken unsurlardan ikisi hikaye ve oyunculuktur Hikaye, ünlü korku yazarları tarafından yazıldı: Larry Fessenden ve Graham Reznick. Karakterlerin görünüşleri, tavırları ve seslendirmeleri oldukça gerçekçi. Hayden Panettiere (Heroes  Nashville) ve Rami Malek ( The Pacific, Night at the Museum) dahil olmak üzere bir dizi önemli Hollywood aktörü tarafından canlandırılıyorlar. Peter Stormare (Prison Break, Fargo), bölümler arasında aklınızı başınızdan alacak olan ve bir yandan da ürkütücü bir adam olan Direktör olarak karşımıza çıkıyor. Çok havalı bir şekilde direktör size bir dizi resim gösteriyor ve sizi hangisinin daha çok korkuttuğunu söyleminizi istiyor. Örneğin, kargadan mı yoksa yılandan mı daha çok korkarsınız? Seçtiğiniz resimler oyunun daha sonraki bölümlerinde görünebilir.
 
Oyunun oynanışı oldukça basit. Hikâyenin kilit noktalarında da ne yapacağınıza siz karar veriyorsunuz ve süre dolmadan seçiminizi işaretleyebilirsiniz. Until Dawn oyundan ziyade sağlam bir korku filmi gibi karşımıza çıkıyor ve arkadaşlarla oynamanız veya izlemeniz daha zevkli olur. Oyunda çok oyunculu mod yok ancak karar vermeniz gereken üç saniye içinde arkadaşlarınızdan tavsiye alabilirsiniz. Hatta her seçimin potansiyel sonucunu tartışabilirsiniz.
Oyunda sürükleyici, ilgi çekici ve iyi yazılmış bir korku hikayesi yer alıyor. Çok iyi oyunculuk ve sesler bulunuyor. Keşfetmek için son derece ayrıntılı dünya var.
 
- Alien Isolation
 
 
 
Alien Isolation için öne çıkan fragman, 2014'te gerçekleştirilen E3 konferansında yayınlandı ve Alien hayranları bu fragmanı oldukça beğendi. Bu fragmanda devam eden bir çalışmanın yer aldığı belirtildi (kısa bir mesaj ile). Arka planda ürkütücü bir müzik çalarken, kötü şöhretli LV-426 gezegeninin etrafında dönen büyük bir uzay aracı göründü. Bir ses, durumun vahim olduğunu, gemide ceset torbaları ve tüyler ürpertici görüntülerle eşleşen başka bir şey olduğunu belirtiyor.
 
Bu olayların ardından Xenomorph yaratığı ortaya çıkıyor. Ardından oyunun “Koş”, “Gizle” ve “Hayatta Kal” mekaniklerinin tanıtımı ortaya çıkıyor ve bunun ardından bu üç eylemin oyun içi görüntüleri gösteriliyor. Bu fragmanda oyun içerisinde kullanacağınız temel mekanikler ve öğeler yer alıyor.
 
Alien: Isolation  Creative Assembly tarafından geliştirilen ve PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 ve Xbox One için Sega tarafından yayınlanan bir 2014 hayatta kalma korku oyunu. Alien: Isolation, PC Gamer 's 2014 Yılın Oyunu, 11. British Academy Games Ödülleri'nde Ses Başarısı, 15. Game Developers Choice Ödülleri'nde En İyi Ses ve 14. National Academy of the Year'da dört ödül dahil olmak üzere birçok ödül aldı.
 
Alien: Isolation, tek çarenin hayatta kalmak olduğun, içinde bir delik açmak isteyen sekiz fit uzunluğundaki bir uzaylı yaratıktan saklanmak ve ondan kaçmak zorunda olduğun birinci şahıs gizli korku oyunu. Bu oyunda Sevastopol'da neler olduğunu bulmanız gerekiyor. Amanda Ripley olarak oynadığınız bu oyunda anneniz Sigourney Weaver'a ne olduğunu öğrenmek için can atıyorsunuz. Oyundaki silahlar, uzaylıyı caydırmak için çok az şey yapar. Aslında, bir silahı ateşlemek yalnızca dikkat dağıtır. Bunun yerine masaların altına, dolapların içine ve kasaların arkasına saklanmak en iyisidir.
 
Uzaylı, yakında olduğunuzu hissederse sizi takibe başlar, köşeleri araştırır ve sizi bulana veya sıkılıp uzaklaşana kadar dolapların yanında durur. Bir sonraki hareketinizi planlamak için kenarlardan ve köşelerden etrafa göz atabilirsin. Dolabın içinden bakarsanız fark edilme riskiniz de olmaz. Uzaylının çıkardığı sesler, yaklaşırken veya uzaklaşırken ayaklarının belli belirsiz tıkırtıları ve havalandırma borularındaki gürültüler oyunda kaçınmanız gereken seslerden birkaçı. Bu sesler olmadığında etrafın güvenli olduğunu fark edeceksiniz. Bu durumda yolunuza devam edebilirsiniz. Ancak uzaylı her an geri dönebilir. Örneğin, kapıların açılması veya koşma sesiniz onu çağıracaktır. Uzaylı, oyun boyunca sizi takip edecek ve psikolojik olarak yıpratacak. Sevastopol'ün tüm bölgelerini uzaylıyla bir kez bile karşılaşmadan keşfedebilirsiniz.
 
Oyundaki uzaylı yapay zekaya sahip. Uzaylıdan kesin olarak net bir tepki alamazsınız. İşaret fişekleri ve ses bombaları uzaylının dikkatini geçici olarak çekecek ve sizden uzaklaştıracak ancak bu taktikler bile güvenilir değildir. Oyunda ilerledikçe uzaylı dikkat dağıtıcı bu şeylerin ne olduğunu yapay zekası sayesinde öğrenecek ve bunlara itimat etmemeye başlayacak. Artık daha kısa sürede dikkat çekme için attığınız şeyi araştırmaktan vazgeçecek ve bunun yerine tüm bu şeyleri kimin yaptığını bulmaya çalışacak.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Listeleri Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: Aksiyon-Ryo Çıkış Tarihi: 26 Haziran 2022
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Perfect World Shanghai Major 2024 Turnuvasında 2. Gün Karşılaşmaları Tamamlandı! 01 Aralık Horizon'dan Esinlenen Light of Motiram'ın Oynanış Görüntüleri 01 Aralık Baldur's Gate 3'ün Mod İndirilme Sayısı 70 Milyona Ulaştı 01 Aralık Fallout 76, 21 Milyon Oyuncuyu Geçti 01 Aralık The Witcher 4, Witcher 3 ve Cyberpunk 2077'ten Daha Büyük Olacak 01 Aralık
Forumdan Konular
DH'den Haberler