ASUS'un 3 Boyutlu Dizüstünü Denedik!

Video çözünürlüğü: HD SD Alternatif oynatıcı ile görüntüle YouTube Kanalımıza Abone Olun
08.04.2010 19:00 43133 Erdinç İyikul

ASUS'un ilk 3 Boyut destekli dizüstüsü G51J'yi denedik!

Diğer Bölümler
4K NBA 2K19 Video İnceleme 09 Ekim GameX 2018: Fuar Turu 1 13 Eylül Canlı Yayın Sihirbazı | Elgato CamLink İnceleme 26 Aralık Video Haber - Sony Eurasia ve Take-Two Türkiye Dağıtımı İçin Anlaştı 06 Eylül This is The Police - Video İnceleme 22 Ocak
Forumdan Konular
DH'den Haberler
Oyunun Künyesi
Bölüm Sonu Canavarı Platformlar: ÇOKLU PLATFORM Geliştirici: Açıklanmadı Dağıtıcısı: Açıklanmadı Tür: Entertainment Çıkış Tarihi: 5 Mayıs 2009
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 75 Forumda Görüntüle
Fenomenon 8.4.2015 02:08:40

Yıl oldu 2015 3 boyut azalarak yok oldu :S

ShifT7 13.6.2010 16:21:24

ürünü hepsiburadada satılmaya başlancak şu an geçici olarak yok gözüküyor... ilk önce alcaktım fakat şu an için gereksiz olduğunun kanatindeyim nedeni ise daha beta oyunlar nasıl olur tanıtmak için aynı şekilde ilkler biraz daha 3-4 ay geçerse 2010 un son aylarında bu teknoloji gelişmiş olarak gelebilir... en dikkat ettiğim bazı noktalardan birisi göze zarar vermemesi olacaktır fakat daha gelişmediğinden biraz zararlı olabilir... Çıkalı çok olmamasına rağmen kullananların 3 kişiden 3 üde yorduğunu belirtti biraz daha bekleyip daha gelişmişini almak benim yararıma olur :)

scrat22 11.6.2010 18:04:45

3D olayının biraz daha gelişmesi gerekiyor. TV notebbok ve monitörde test ettim ama halen HZ olaylarında problemler var. Görüntü çok dalgalı prekansla geliyor ve titremeye sebep oluyor. ama yinede ilk adım için hiç fena değil derim..

sdymz 9.6.2010 23:47:14

Bu 3 boyut işi yaş iş. Sonra gözler bozulunca kafalar duvarlara vurulacak. Ama hiç bir şey bozulan sağlığı geri getirmeye yetmeyecek. 3 ya da daha çok projeksiyon teknolojisiyle3 boyutlu uzayda gerçek bir 3 boyutlu holografik görüntü oluşturana kadar 3 boyutu geçin. Şimdilik iki boyut gibisi yok. Aynı şekilde 5 ya da 7 + 1 sistemler de sakat. Hoparlör sayısı arttıkça en iyi duyulabilir bölge de ufalıyor. Hatta sinemalarda bu alanı genişletebilmek için tekrarlanan hoperlörler kullanıyorlar ki, daha da büyük rezalet. Dolby dts ve thx sistemlerinin mühendislik yapısını çok iyi bilen biri olarak söylüyorum bunu.... Hatta adamlar kendi mühendislik eğitim programlarında bile ifade ediyorlar bunu. İyi ayarlanmış, iyi bir stereo sistem gibisi yok. Üstelik stereoda en iyi duyulabilir bölge çok daha geniş. Bu söylediklerim hakkında da bilgisi olmayanlar atıp tutmasın, sinema sektöründe tam da bu 3 boyutlu görüntü ve ses sistemleri için ayarlarının yapıldığı bir departmanında uzman olarak çalışıyorum. Hele ucuz surround sistemler (ki benim ucuz dediğim sistemler bir çokları için çok pahalı sistemlerdir.) ses bakımından çok sorunlu. Ve genellikle çözemedikleri sorunlu frekansları direk atıyorlar. Sistemi test ettiğinizde ya da test cdsi takıp dinlediğinizde bazı frekans aralıklarında sistemden ses çıkmadığını gördüğünüzde çok da şaşırmayın.

DigitalWorld 9.6.2010 22:52:49

[quote]Orijinalden alıntı: selmes Çok keyifli ve açıklayıcı bir inceleme olmuş.3D Vision'a geçince oyunlardaki frame kaybı enterasan. [/quote] Gayet normal. Aslında normal şartlarda tam yarı yarıya performans vermesi gerekir. Ama normalde 70 kare alınan yerde 45 kareler alınıyor ise o da güzel. Normal olmasının sebebi de şu. Görüntü her iki göz için de işleniyor ve ekrana iki görüntü birden aktarılıyor. Nasıl yani derseniz. Çok basite indirgenmiş bir anlatım ile; ilk kare sağ göz gürüntüsü ikinci kare sol göz görütüsü diyebiliriz. E bu da doğal olarak özel bir ekran gerektiriyor, en az 120Hz bir ekran. Altı da olur olmasına ama oyunlardaki FPS de düşüş olunca ne oluyor biliyoruz. Düşük tazeleme hızlarında görüntü kararıp tekrar geliyormuş gibi olur, baş ağrısı çok artar vb. Peki gözlere nasıl ayrılacak? O da gözlüğün işi. Gözlük bir filtre, ekrandaki görüntünün birini filtreler ve sağ sol göz için farklı görüntüler elde edilir. Sineme filmleri çekiminde de yan yana iki kamera kullanılır. Kameralar uzaklaştırlır ise derinlik hissi artar ama çok fazla uzaklaştırmak ta olmaz zaten ki onlar profesyonellerin işi. He onların işi ise niye bahsettim. Şu yüzden. İki adet kamerayı yan yana koyarak kendi 3D çekimlerinizi yapabilirsiniz. He tabi önce görüntüleri senkron etmek lazım, ardından da gerekli yazılımlar ile gözlüklere göre iki görüntü birleştirilip polarize edilmeli. [quote]Orijinalden alıntı: Towarscke ya esasen 3D gozluk olduktan sonra bilgisayara kurdugumuz programla kolayca hallediyorduk ve hatta derinligi bile ayarlayabiliyorduk diye biliyorum... Hatta gecenlerde bir arkadas bahsetmisti... neydi ya o programin ismi..? tuh... [/quote] Tabi ki mümkün. Ama motitör de buna uygun olmalı. Yukarıda arkadaşa bahsettim zaten. Tabi bu tip için. Bir de eski nesil var. Onlarda kırmızı mavi camlı gözlükler kullanılırdı. Çalışma prensibi gene gözlere giden farklı görüntü ( Ki holografik görüntü dışında bunun zaten başka yolu yok. Zira dünyayı iki gözümüz var diye daha derin görüyoruz. ) ama onlarda basit renk filtresi vardı ve boyut oluşturmaktan çok gölgelendirme üzerine çalışıyordu ve hem baş ağrısı fazla idi hem de görüntü başarılı değildi.

scrat22 9.6.2010 22:22:36

çok güzel bir inceleme olmuş elinize sağlık... Artık 3D projeksiyonlar gelecek

celalkd 3.5.2010 20:23:41

3 boyutlu crysis2 oynmak istiyorum üstelik de ps move'la oynamak istiyorum ya da socom 4 of çok hayalci oldu ama olucak yawaş yawaş oyuncular için çok hoş gelişmeler :) inceleme için teşekkrler..

Mr.PainKiller 26.4.2010 16:04:10

inceleme için teşekkürler bir sorum olucak bu laptop u Projeksiyona bağlayıp 3 boyutlu oynayabilirmiyiz?

PERİSKOP 26.4.2010 15:12:21

güzeldi, paylaşım için teşekkürler,

DeepNote 26.4.2010 01:04:03

3d ürün tanıtımını crt monitörden takip ediyorum düşünün artık

Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta