Sony'nin Hataları Xbox 360'ın Başarısını Sağladı

14.05.2012 15:35 Talha Aynacı


   Microsoft'un Eğlence & Ürünler Bölümü eski patronu Robbie Bach, bir internet sitesiyle gerçekleştirdiği röportajda Xbox markasının geride bıraktığımız nesile oranla markette daha başarılı performans göstermesi hakkında oldukça çarpıcı açıklamalarda buludu. Bach'a göre rakipleri Sony'nin kapitalize etme (varlıkları paraya çevirme/sermayeleştirme) konusunda yaptığı hayati hatalar Xbox 360'ın başarısında rol oynamış:
 
"Xbox'ın başarısındaki sebeplerden birisi de Sony'nin pek de akıllıca hamleler yapmamasıydı. Marketteki % 70'lik hakimiyetlerini  kötü idare ettiler. Bu uzun bir konu. Playstation 3'e geçiş gerçekten ama gerçekten de kötü ve zordu. Partnerlerini kötü yönettiler. Konsol maliyetini kötü yönettiler. Sıradaki konsollarını o kadar karışık yapmışlardı ki yapımcılar oyun yapımında zorda kaldı."
 
   Robbie Bach'a göre Xbox 360'ın başarısındaki bir diğer sebepse Microsoft'un, EA ve Activision gibi güçlü isimlerle sıkı bir partnerlik kurma becerisi:
 
   "Yeni bir başlangıç için yeni arkadaşlar gerekir. Hayatın döngüsü de böyledir. Perakendecileri ve Activision, EA, Take Two gibi dağıtımcıları ikna edebildik. Bu Microsoft için iyi birşeydi çünkü şayet başarılı olamasaydık alemdeki tek oyun firması Sony olurdu. Başka birine bağımlı hale gelmek ikna ettiğimiz firmalar için de kötüydü. Hal böyle olunca onlar da bizi orantısız bir şekilde olması gerektiği gibi desteklediler."
 
   Back ayrıca Xbox 360'ın oyun endüstrisinde kara leke olarak tarihe geçen ve Microsoft'a 1 milyar dolara patlayan "Red Ring of Death" yani nam-ı diğer 3 Kırmzı Işık Hatası"hayatımdaki en acı şey" diye tanımladı.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Xbox 360 Platformlar: XBOX 360 Geliştirici: Microsoft Dağıtıcısı: Microsoft Tür: Entertainment Çıkış Tarihi: 20 Kasım 2005
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 78 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
2006’da Simülasyon Dünyasına Damga Vuran Oyunlar 2 24 Şubat 2006’da Simülasyon Dünyasına Damga Vuran Oyunlar 24 Şubat Türkçe Dil Destekli The Talos Principle: Reawakened'in Çıkış Tarihi Açıklandı 24 Şubat Assassin's Creed Shadows Çıkmadan Önce Tamamen Sızdırıldı 24 Şubat Obsidian CEO'su: Büyük Çaplı Stüdyolara Göre Çok Küçüğüz 24 Şubat
Forumdan Konular
DH'den Haberler