PUBG Oyun Direktörü Taheyun Kim'le Röportaj: Yıkılabilir Oyun Deneyimi

17.12.2024 18:50 Mehmet Tandoğan

 
 
Yakın zamanda PUBG Oyun Direktörü Taheyun Kim ile harika bir röportaj geçirdik. Burada oyuna eklenen iki farklı özellik hakkında çeşitli sorular sorduk. Bu sorular genel çerçevede Sanhok haritasına eklenen yıkım özelliği ve aynı dilde takım seçeneği ile alakalıydı. Şimdi ise bu sorular ve cevaplarıyla sizleri karşı karşıya bırakıyoruz.
 
Sanhok haritasındaki yıkılabilir yapılar oyunun genel dinamiklerini nasıl etkileyecek?

Yıkım özelliğinin getirilmesindeki temel amaç oyunculara daha sürükleyici ve gerçekçi bir dünya sunmak. Yıkımın getirdiği değişen arazi ve binaların her maçta benzersiz hale gelmesi oyun deneyiminizi değiştireceğini umuyoruz. Ayrıca bu özellik, oyuncuları savunma odaklı bir oyun tarzından uzaklaşarak daha dinamik hareket etmeye ve aktif olarak çatışmaya girmeye teşvik etmeyi amaçlıyor.
 
Bu özellik diğer haritalara dahil edilecek mi? Eğer öyleyse, hangi haritalar önceliğiniz?

PUBG: BATTLEGROUNDS'a yıkılabilir ortamların eklenmesi, aşağıdakileri gerçekleştirme çabalarımızın bir parçası.
 
- Bu gelişmeler oyun dinamiklerini geliştiriyor ve oyunculara daha geniş bir taktik yelpazesi sunuyor.
 
- Yıkılabilir arazi özelliği ilk olarak Rondo haritasına uygulandı ve bu Sanhok güncellemesiyle birlikte sadece araziyi değil nesneleri de içerecek şekilde genişletildi. Ancak aynı özelliği tüm haritalarda ve modlarda uygulamak dikkatli bir yaklaşım gerektiriyor.
 
 

- Her haritanın oyun stili ve arazi özellikleri birbirinden farklı. Aynı zamanda teknik kapasite de dikkate alınmalı. Gelişmeye devam etmek için oyuncuların yıkımla ilgili geri bildirimlerine büyük önem veriyoruz.

- PUBG: BATTLEGROUNDS'un geleceğini şekillendirmede hayati bir rol oynadığı için oyuncuları geri bildirimlerini topluluk aracılığıyla paylaşmaya teşvik ediyoruz. Daha da olumlu ve yenilikçi deneyimler sunmaya kararlıyız.
 
Farklı yapı malzemeleri stratejik oyun tarzlarını nasıl etkileyecek? (Örneğin, bazıları diğerlerinden daha kolay yıkılabiliyor. Bu oynanışı nasıl etkileyecek?)
 
 

Beton ve ahşaptan yapılmış binalar tamamen yıkılabilirken, çelik ve taştan yapılmış olanlar sadece kısmen yıkılabilir. Malzeme dayanıklılığındaki bu farklılıklar oyunculara daha fazla stratejik seçenek sunar. Örneğin, yıkılması daha zor olan çelik yapılar savunma için avantajlı olabilirken, daha yıkılabilir binalar hızlı hareket veya agresif saldırılar için stratejik olarak kullanılabilir.
 
Yıkılabilir çevre özelliği veya “Aynı Dil Ekibi” gibi yeni oyun unsurları performansa ve oyuncu memnuniyetine göre ayarlanacak mı?

Yıkım mekaniği ve “Aynı Dil Ekibi” özelliği gibi yeni seçenekler, kullanıma sunulduktan sonra metrikler ve oyuncu geri bildirimleri kullanılarak sürekli olarak izlenecek. Bunların oynanış ve performans üzerindeki etkilerini dikkatle analiz ediecek ve oyuncu memnuniyetini artırmak için gerekirse ayarlamalar yapacağız.
 
Oyuncu deneyimi en önemli önceliğimiz olmaya devam ediyor ve daha keyifli ve sorunsuz bir oyun ortamı sağlamaya kararlıyız.
 
Yıkılabilir çevre sistemi rekabetçi PUBG: BATTLEGROUNDS turnuvalarını nasıl değiştirecek? Espor organizasyonları bunu benimsemeye hazır mı?
 
 

Sanhok'taki yıkım özelliği şu anda Normal Maçlarda ve Özel Maçlarda mevcut. Oyuncu geri bildirimlerine ve verilerine dayanarak, bu özelliği gelecekte PUBG Esports'a getirmeyi düşünüyoruz. Espor'da uygulanması halinde, oyuncuların strateji geliştirmek ve zorlu durumların üstesinden gelmek için yeni yıkım mekaniğini nasıl kullandıklarını görmek heyecan verici olacak.
 
Yıkılabilir çevresel özellikler oyun içi toksik davranışları artırma potansiyeline sahip mi? (Örneğin, takım arkadaşlarını yıkılmış binaların altında bırakmak gibi).

Yıkım özelliğinin getirilmesi oyun sırasında beklenmedik senaryolara yol açabilir. Bu değişiklikleri yakından izlemeyi ve oyuncu geri bildirimlerine dayanarak özelliğin oyun üzerindeki etkisini sürekli olarak değerlendirmeyi planlıyoruz.

Topluluk aracılığıyla paylaşılan geri bildirimler, daha adil ve daha yenilikçi deneyimler sunmamıza yardımcı olmada önemli bir rol oynuyor. Dolayısıyla sürekli iyileştirmeler yapmaya kararlıyız.
 
Yıkılabilir binaların oyun optimizasyonu üzerindeki etkisi ne olacak? Bu özelliğin düşük kaliteli cihazlar için oyunun akıcılığını azaltması mümkün mü?
 
 

Bu güncellemenin amacı tüm oyuncuların tutarlı bir yıkım deneyiminin keyfini çıkarabilmesini sağlamak. Performans farklılıkları olsa da bu özellik donanımlardan bağımsız olarak aynı deneyimi sunacak şekilde tasarlanmıştır.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2024) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Guacamelee Geliştiricisi Drinkbox Studios'tan Yepyeni Proje Yolda 27 Aralık Büyük Sızıntı 1999'daki Halo Demosunu Ortaya Çıkardı 27 Aralık Epic Games Bugün 750 TL'lik Yarış Oyununu Ücretsiz Veriyor 27 Aralık Rare Ekibi Üç Yıl Aradan Sonra Yeni Oyunu Everwild İçin Görsel Paylaştı 27 Aralık Watch Dogs Modlar Sayesinde Yeni Nesil Bir Görünüm Kazanıyor 27 Aralık
Forumdan Konular
DH'den Haberler