Civilization Oyunlarında Gandi'nin Pislik Yapması Oyun Kodlarından Kaynaklanıyormuş

03.11.2014 13:34 Samet Konuksal


    Normalde barışçıl yapısıyla bilinen Hindistan'ın lideri Mohandas Gandi, Civilization oyunlarında gerçek hayatın tam aksine saldırgan tavırlarıyla biliniyor. Peki bu durum neden kaynaklanıyor? Civilization hayranlarının merak ettiği bu soru en nihayetinde yanıt buldu. 
 
     Aslında Civilization oyunlarının kodlarında, her liderin bir agresiflik puanı bulunuyor. İlk Civilization oyununda da Gandi, gerçeğe uygun olarak en düşük puan olan 1'le, barışçıl bir lider olması için kodlanmış. Ama Gandi'nin nükleer bombalarla şehirlerimizin belası olmasına neden olan şey de tam bu noktada ortaya çıkmış.
 
     İlk Civilization oyununda yapay zekanın agresifliği, liderler birbirlerine götürdükleri tekliflerde anlaşamazlarsa toplam oranı -2 düşecek şekilde tasarlanmış. Zaten agresiflik oranı 1 olan Gandi'nin oranından -2 azaltılınca kodlamaların doğasında olan bir dikkatsizlik sonucunda yapay zekanın agresiflik oranı 255'e kadar fırlamış.
 
    Her ne kadar bu sorun sadece ilk oyun için bir hata olarak geçerli olsa da, serinin devam oyunlarında da ilk Civilization'ı anmak için bilerek böyle bir noktaya yer verilmiş. Evet, Gandi'nin Civilization oyunlarında böyle şeyler yapması oyunun doğasından kaynaklanıyormuş.
 

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Civilization 5 Platformlar: PC Geliştirici: Firaxis Games Dağıtıcısı: 2K Games Tür: Strateji Çıkış Tarihi: 21 Eylül 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 7 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
2si1: Nintendo Switch 2'den Yeni Söylentiler 20 Dk önce DOOM: The Dark Ages'in Çıkış Tarihi Sızdırıldı 20 Aralık STALKER 2: Heart of Chornobyl Maliyetini Karşıladı 20 Aralık Elden Ring: Nightreign'de Dark Souls'tan Düşmanlar Bulunacak 20 Aralık XDefiant'ın Son İçerik Güncellemesi Yayınlandı 20 Aralık
Forumdan Konular
DH'den Haberler