Naughty Dog, The Last of Us Online'ın İptal Edildiğini Duyurdu!

15.12.2023 13:33 Mehmet Tandoğan

 
 
Naughty Dog ekibi, uzun bir süredir geliştirdiği The Last of Us oyununun çevrimiçi sürümünü iptal ettiğini duyurdu. Yaptığı açıklamayla beraber oyunun gelişimini durdurduğunu belirten ekip, ne kadar üzgün olduklarını belirtti.
 
The Last of Us Online'ın iptal edilmesinin arkasında elbette bazı sebepler yatıyor. Bu sebepleri geliştirici ekip şöyle açıklıyor:
 
“Naughty Dog ekibi olarak The Last of Us’ın çok oyunculu sürümünü iptal etmek durumunda kaldık. Oyunun gelişimine bir süredir takip eden topluluğumuz için elbette bu durumun üzücü olduğunu biliyoruz. Bu karara varmamızın sebebini sizlere açıklamak istiyoruz.
 
Çok oyunculu proje üzerinde uzun süredir iş yapıyoruz. Ön geliştirme sürecinde sürekli olarak yeni konseptlerle beraber ne yapacağımız konusunda bir fikre ulaştık. Hem oynanış hem de daha tatmin edici bir deneyimle karşınıza çıkmayı hedefliyorduk. Tam geliştirme aşamasına geçmeden önce kaynaklarımızı elbette bu oyuna harcamak istedik. Ancak burada bir yol ayrımına vardık.
 
 
 
Bu yol ayrımında ya tamamen bir canlı servis oyunu üreten bir stüdyoya dönüşecek ya da tek oyunculu hikaye odaklı oyunlarımızla beraber karşınıza çıkmaya devam edecektik. Bildiğiniz üzere çok oyunculu proje üstünde uzunca süreler çalışıyoruz ve oyunu çıkış yaptıktan sonra da desteklemeyi planlıyorduk. Bu durumda oyuna sürekli olarak yeni güncellemeler ve içerikler getirerek oyunu daha aktif bir şekilde geliştirmeye destek verecektik. Bununla beraber diğer projelere odaklanma konusunda da elbette sıkıntı çekeceğimizi düşündük. Ancak bu yol ayrımı ile beraber bildiğimiz yoldan ayrılmamaya karar verdik ve tek oyunculu hikaye odaklı yapımlarla beraber karşınıza çıkmaya devam edeceğimizi bildiriyoruz.
 
Stüdyo içerisinde bu projeye odaklanan her bir çalışana teşekkürlerimizi iletiyoruz ve onlarla son derece gurur duyuyoruz. Bu oyundan öğrendiklerimizi ve yaptığımız yatırımların boşa gitmemesi adına ilerideki sürece bunları dahil etmeyi planlıyoruz. Stüdyo olarak gittiğimiz bu yolda elbette bildiklerimizi aktarmak oldukça önem arz ediyor. İleride yepyeni tek oyunculu bir projeye daha sizlere sunmak istiyoruz ve hazır olduğunda oyunla alakalı detayları sizlere aktarmak için sabırsızlanıyoruz. O zamana kadar bizlere verdiğiniz destek için sizlere teşekkürlerimizi iletiyoruz.”
 
Çalkantılı bir geliştirme süreci  
 
 
 
Uzun süredir ses çıkmayan ve sadece konsept aşamasındaki bazı görüntülerin bizlere aktarıldığı bu proje elbette beklenilen bir sona ulaştı diyebiliriz. Çünkü oyunun geliştirilme süreci zaten çalkantılı bir yapıyı bünyesinde barındırıyordu ve aynı zamanda bağımsız bir proje olarak karşımıza çıkacaktı. Geldiğimiz noktada elbette oyun sektöründe yer alan birçok önemli isim bu oyunun geliştirme sürecinin gerçekten zorlu bir yapıyı bünyesinde barındırdığını hatta bir dönem oldukça yavaşladığını iddia etmişti. Bu yılın başlarında Bloomberg’den Jason Schreier yaptığı açıklamalarla beraber bu projenin ilerleyen süreçte iptal olabileceğini ve o dönemdeki açıklamayla beraber projenin oldukça yavaşladığını belirtmişti. Şimdi ise geldiğimiz noktada bu projenin tamamen iptal edildiğini ve artık kaynakların tamamen tek oyunculu hikaye odaklı projelere aktarılacağı açıklandı.
 
The Last of Us evreni elbette oyuncular tarafından sevilen ve iki farklı oyunla beraber karşımıza çıkan bir seriyi bünyesinde barındırıyor. İlk oyunla beraber bağlandığımız o iki karakter gönüllerimize taht kurdu ve ikinci oyunla beraber de elbette daha farklı duygular içerisine geçiş yaptık. Elbette bu evrende geçecek olan çok oyunculu bir yapıyı birçok oyuncu bekliyordu ve bu projeden umutları vardı. Ancak geldiğimiz noktada uzunca açıklamayla beraber bu kaynakların elbette ne yazık ki çıkış yapamayan bir projeye harcandığını aktarabiliriz. Ancak geliştirici ekibin belirttiğine göre bu kaynaklardan elde edilen tecrübelerle beraber de yeni hikaye odaklı tek oyunculuk projeler yapılacağı belirtildi.
 
Naughty Dog ekibi bildiğiniz üzere sadece The Last of Us oyunları ile değil aynı zamanda Uncharted serileriyle de ön plana çıkan bir ekip. Dolayısıyla tek oyunculu ve hikaye odaklı projeler üzerinde oldukça usta olan bir stüdyo olarak karşımıza çıkıyor ve oyuncular tarafından bu oyunların hepsi seviliyor. Dolayısıyla bu yapıyı bozmadan artık geliştirici ekip ilerleyen süreçte de sadece tek oyunculu oyunlara odaklanacağını açıklıyor ve bu da oyuncular tarafından sevilen bir açıklama diyebiliriz.
 
Raporlar işten çıkarmaları ön plana çıkardı 
 
 
Geldiğimiz noktada The Last of Us'ın çok oyunculu projesinde elbette önemli dönüm noktaları bulunuyor. Ancak bu dönüm noktaları ne yazık ki meyvesini veremedi ve daha önceden yapılan açıklamalar havada kaldı diyebiliriz.

Sony bu yılın başlarında geliştirici ekibin geliştirdiği çok oyunculu proje üzerindeki personel sayısını düşürdüğü ve bu isimleri daha farklı projelere geçiş yaptığı aktarıldı. Diğer taraftan Bloomberg Mayıs ayındaki bir raporunda The Last of Us'ın çok oyunculu projesinde çeşitli aksaklıkların ne olduğunu ve projenin ortaya çıkmasında daha fazla zamanın gerekliliğini ortaya koydu. Bununla beraber elbette projenin gecikeceğini öğrenmiş olduk.

Bunun dışında Ekim ayı içerisinde geliştirici ekip işten çıkarmalarla beraber karşımıza geldi ve ortaya çıkan haberlere göre de stüdyo içerisinde yaklaşık 25 sözleşmeli geliştiricinin de işten çıkarıldığı ortaya çıktı. Bununla beraber elbette proje üzerindeki kişilerin sayısı azaldı ve böylece projenin daha da yavaşladığını söyleyebiliriz. Sözleşmeli geliştiricilerin sözleşmelerinin yenilenmemesi ile beraber 20'den fazla kişinin işten ayrılmasının ardından Kotaku raporuna göre Sony'nin sahibi olduğu stüdyoda çeşitli departmanlardaki bu geliştiriciler ekipten ayrılmış durumda. Burada belirttiğimiz 25 çalışanın öncelikle kalite bölümünden sorumlu olduğu belirtildiği için de tam zamanlı personellerin bu durumdan etkilenmediği öne sürüldü.
 
Sony'e hikaye odaklı yapımlar sunan aktif bir stüdyo 
 
 

Naughty Dog ekibi bildiğiniz üzere Sony için büyük bir nimet. Çünkü bu ekipten sürekli olarak tek oyunculu ve hikaye odaklı projeler geliştiriliyor ve bu projelerin tamamı oyuncular tarafından seviliyor. Hatta yukarıda da saydığımız üzere elbette birçok oyun serisi ile beraber de ön plana çıkıyor. Bu oyun serilerinin de büyük hayran kitlesi bulunuyor.

Yine bunun dışında The Last of Us serisi sadece oyun olarak karşımıza çıkmıyor. Bu yılın Ocak ayında HBO işbirliği kapsamında ilk oyunun dizi uyarlaması karşımıza çıkıyor. Büyük beğeni toplayan bu dizi uyarlaması hem hayranlar hem de yeni gelenler için oldukça ön plana çıkıyor. Hatta dizinin ilk bölümü gerçekten de HBO tarihindeki en çok izlenmeye sahip olan proje olarak karşımıza çıkıyor ve bu da projenin ne kadar beklendiğini ortaya koyuyor. Ancak çok oyunculu proje için ne yazık ki bu başarılar pek etkili olmuyor ve geldiğimiz noktada bu projenin tamamen iptal edildiğini ve refah kaldırıldığını doğrulayabiliyoruz.

Çok oyunculu proje içerisinde elbette seriden aşina olduğumuz ortamlar, mekanikler, silahlar ve daha fazlası bizlere sunulacaktı. Aynı zamanda ikonik karakterlerle beraber burada karşılaşmamız olasıydı. Bunun dışında yine burada çevrimiçi unsurlarla beraber aynı şekilde bir Battle Pass sisteminin olacağı söyleniyordu. Bununla beraber de The Last of Us evreninde geçen çok oyunculu bir oyuna adım atacaktık. Ancak ne yazık ki bu durum şu an için gerçek olmuyor.

Peki siz bu projeyi bekliyor muydunuz? Yoksa serinin tek oyunculu ve hikaye odaklı yapısının gelmesi sizler için daha mı iyi olur? Bunları yorumlar kısmında dilediğiniz gibi belirtebilirsiniz.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
The Last of Us Platformlar: PS3 PS4 Geliştirici: Naughty Dog Dağıtıcısı: Sony Computer Entertainment Tür: Korku Çıkış Tarihi: 14 Haziran 2013
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 8 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
2004’ün Unutulmaz Simülasyon Oyunları: Gerçekliğin Dijital Hali 2 28 Dk önce 2004’ün Unutulmaz Simülasyon Oyunları: Gerçekliğin Dijital Hali 54 Dk önce 2004’ün Efsanevi Strateji Oyunları: Zekâ ve Taktiklerin Yılı 2 16 Dk önce 2004’ün Efsanevi Strateji Oyunları: Zekâ ve Taktiklerin Yılı 31 Dk önce Mystereet: Yasogami Kaoru no Chousen! 2025'te Japonya'da Konsollar ve PC için Piyasaya Sürülecek 55 Dk önce
Forumdan Konular
DH'den Haberler