Dark Void

İnsanlığın başlangıcından beri uçmak, insanların en çok özlem duyduğu ve istediği şeydir heralde. Bilinen tarihte ne yollar denenmiştir insanı uçurmak için. Hayır uçaklardan söz etmiyorum. O bambaşka bir konu. Benim bahsettiğim Hazerfan tarzı bir istek. Direk insanoğlunu uçurmak. Bu bambaşka bir şey.

Tabii günümüzde bunun bile çeşitli yolları var. Yamaç paraşütü, planör kanatları, vs. vs. peki gelecek? En büyük umudumuz sanırım bir çok oyunda karşımıza çıkan jet-pack’ler. En “olabilecek” teknoloji bu gibi gözüküyor.
Bunları neden mi anlatıyorum. Capcom’un bizi uçuracak olan oyunu Dark Void yüzünden. Şu ana kadar çeşitli oyunların içinde bir yan öğe olarak karşımıza çıkan jet-pack ilk kez bir oyunun ana konusu olarak karşımıza çıkmakta. Ve biz bu oyunun %90’lık tamamlanmış versiyonunu deneme fırsatını bulduk. Bakalım Capcom bizleri gerçekten havaya uçurabiliyor mu?

Will, uluslar arası nakliye şirketinde çalışan bir pilottur. Bir görev sırasında uçağı bermuda şeytan üçgenine düşer ve kaza geçirir. Will gözünü açtığında bambaşka bir dünyadadır. Başlarda dar ve karanlık bir ormanda uyanan will, aslında geniş vadilerde ölümcül hava savaşlarının olduğu bir dünyaya düştüğünü daha sonra fark edecektir. Öyleki Watchers adı verilen acımasız ve güçlü düşmanlarıda başına bela olmaktadır.

Oyuna direk olarak havada başlıyoruz. İlk jet-pack kontrolümüzde burada yaşamaktayız. Will’i havadayken kontrol etmek oldukça zor. Özellikte hedef alma ve hedefe yönelme konusunda ciddi bir alışma evresi gerekiyor. Bir süre üzerimize gelen düşmanları yok etmeye çalışarak bu alışma devresini atlatmaya çalışıyoruz. Neyseki nişan alma konusunda yeni bir sistem geliştirilmiş ve bu oldukça iyi çalışıyor. Normal bir nişangah sistemini kullanabileceğiniz gibi, omzunuzun üzerinden bir kamera ile daha net bir atış açısı yakalayabiliyorsunuz.
Buradan hareketle görsellikten bahsedelim. Dark Void, PS3’e göre çok fazla iç açıcı grafiklere sahip değil. Unreal motorunun tüm yeteneklerini kullanmasına ve oldukça etkileyici kaplamalara sahip olmasına rağmen oyunun grafikleri vasat bir görüntüde. Bundaki en önemli etken çok geniş alanlar kullanılması sebebi ile çözünürlüğün nispeten düşük tutulması. Genel olarak bakıldığında modellemeler oldukça iyi, oyun dinamikleri iyi işlemekte. Ama gözü rahatsız eden bir ton var oyunda. Ancak efektler konusunda iyi iş çıkarılmış. Patlama efektleri başta olmak üzere, silahlar, uçan nesneler ve bunlara hayat veren şeyler oldukça iyi kotarılmış. Özellikle animasyonlar mükemmel. Çok canlı ve hareketli grafikleri var oyunun. Ses konusundada oldukça iyi iş çıkarmışlar. Capcom zaten bu konudaki standartını yakalamış diyebiliriz. Özellikle oyunun müzikleri bir harika. Zaten müzikler ünlü TV dizisi Battlestar Galactica'nın müziklerini besteleyen Bear McCreary tarafından yapılmış.
Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
Dark Void Platformlar: Geliştirici: Airtight Games Dağıtıcısı: Capcom Tür: Action Çıkış Tarihi: 22 Ocak 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 7 Forumda Görüntüle
Monkey D Luffy 15.12.2009 18:24:38

Hocam Yanlışlıkla " Spec Ops : The Line " Künyesini Kullanmışsınız

evohan 15.12.2009 18:43:40

bu oyunun konusu vardı forumda ama uzun zamandır ses olmayınca kayboldu gitti tabi... bana deli gibi outwars oynadığım günleri hatırlatan bu oyunu beklemekteyim halen , hele işin içinde capcom olunca daha bir ağız sulandırıyor

By_e 15.12.2009 22:28:51

Full sürümü geçen hafta elimize geçti. Diğer oyunlardan dolayı çok detaylı bakamadım ama sonuç pek iç açıcı değil.

Firenze 15.12.2009 23:07:29

yakın zamanda Army Of Two:The 40th Day'in ön incelemesini bekliyoruz

evohan 16.12.2009 11:10:57

quote:

Orijinalden alıntı: By_e Full sürümü geçen hafta elimize geçti. Diğer oyunlardan dolayı çok detaylı bakamadım ama sonuç pek iç açıcı değil.
sonuç değilde ilk izlenim diycektin herhalde , ... ama kötü olur öyle ise ya, en kısa zamanda detaylı bir yazı bekleriz

Cpt. Miller 16.12.2009 11:19:23

Yapımcı Capcom olsaydı keşke o zaman belki ortaya güzel birşey çıkabilirdi.

Karpuz Delisi 17.12.2009 00:40:33

Gerçekten yazık. Portal'ın baş tasarımcılarından biri olan Kim Swift, Valve'de bulunduğu konumu bu kuruluşa geçmek için bırakmıştı. Sanırım yakın gelecekte bu yanlış seçimininin etkisini yaşayacak. Ayrıca oyuna gelirsek, uzun zaman önce çıkarılan Outwars ile birçok benzer yönü bulunmakta. Gerçi onun kadar iyi değil.

Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta