Alone in the Dark Geliştiricisi Beklentileri Karşılayamadığı İçin Kapatıldı!

18.06.2024 11:05 Mehmet Tandoğan

 
 
Embracer Group çatısı altında oyun geliştirmeye devam eden İsveç'in Skovde şehrinde yer alan Pieces Interactive ne yazık ki kapatılmak zorunda kaldı. Ekip, bildiğiniz üzere Alone in the Dark'ın yeniden yapımı üzerinde çalışıyordu ve bu projeyi 20 Mart tarihinde piyasaya sürdü. Fakat beklentileri karşılayamadığından dolayı kapatılmak durumunda kaldı.
 
Pieces Interactive önemli geliştiricilerle iş birliği yaptı
 
 
 
Pieces Interactive 2007'den bu yana Puzzlegeddon, Fret Nice, Leviathan Warships, Robo Surf ve Kill to Collect gibi çeşitli projeler üzerinde çalıştı ve PC, konsol ve mobil cihazlarda ondan fazla oyun piyasaya sürdü. Piyasaya sürdükleri oyunların yayıncıları arasında Paradox Interactive, Koei Tecmo, Arrowhead Game Studios, Koch Media ve RaceRoom Entertainment gibi şirketler yer alıyordu.
 
Pieces Interactive, Titan Quest için genişleme paketi Titan Quest Ragnarok ve üçüncü genişleme paketi Atlantis üzerinde çalıştıktan sonra 2017 yılında Embracer Group tarafından satın alındı. Şimdi ise geliştirici ekip Embracer Group tarafından kapatıldı ve hizmetine son verildi.
 
Peki siz bu ekip hakkında neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi yorumlar kısmında belirtebilirsiniz.
 
Oyun bizlere neler sunuyor?
 
Hayatta kalma korku türünün öncülerinden biri olarak kabul edilen Alone in the Dark, 1992 yılında piyasaya çıktığında oyun dünyasında büyük bir etki yaratmıştı. Yıllar içinde pek çok devam oyunu ve yeniden yapım denemesi gördük, ancak 2024 yılı itibariyle piyasaya çıkması planlanan Alone in the Dark remake, seriyi modern oyun dünyasının zirvesine taşımayı hedefliyor. THQ Nordic tarafından geliştirilen ve yayınlanan bu yeni versiyon, hem nostaljik oyunculara hem de yeni nesil oyun severlere hitap etmeyi amaçlıyor.

Korku Türünün Köklerine Dönüş

Alone in the Dark, ilk kez 1992 yılında Infogrames tarafından piyasaya sürüldüğünde, hayatta kalma korku türünü tanımlayan unsurları belirledi. Oyuncular, Edward Carnby adlı özel dedektifi veya Emily Hartwood adlı karakteri kontrol ederek, terkedilmiş bir malikaneyi keşfetmek ve burada meydana gelen doğaüstü olayları çözmek için uğraşıyorlardı. Oyunun atmosferik grafikleri, gerilim dolu müziği ve benzersiz bulmacaları, onu dönemin en yenilikçi oyunlarından biri haline getirdi.

2024 yapımı remake, bu klasik unsurları modern oyun teknolojisiyle harmanlayarak oyunculara unutulmaz bir deneyim sunmayı hedefliyor. Grafikler, ses tasarımı ve oyun mekaniği gibi unsurlar, modern standartlara uygun hale getirilirken, orijinal oyunun ruhu korunmaya çalışılıyor.

Geliştirilmiş Grafikler ve Atmosfer

Alone in the Dark remake, görsel olarak büyük bir evrim geçiriyor. Unreal Engine 5 ile geliştirilen oyun, gerçekçi ışıklandırma, detaylı çevre tasarımı ve karakter modelleri ile dikkat çekiyor. Derceto Malikanesi, orijinal oyundaki gotik ve ürkütücü atmosferini korurken, modern grafik teknolojileri sayesinde daha da etkileyici hale getirildi.

Oyunun sanat yönetmeni, atmosferik korku unsurlarını vurgulamak için ışık ve gölge oyunlarına büyük önem verdiklerini belirtiyor. Malikanenin her köşesi, oyunculara sürekli bir tehdit hissi vererek onları tetikte tutuyor. Görsel detaylar, oyuncuların kendilerini gerçekten terkedilmiş ve doğaüstü olayların merkezinde hissedecekleri şekilde tasarlanmış.
 
 

Modernleştirilmiş Oynanış Mekanikleri

Alone in the Dark remake, klasik hayatta kalma korku oyunlarının zorluklarını ve gerilim dolu anlarını modern oyun mekaniği ile birleştiriyor. Orijinal oyunda olduğu gibi, oyuncular hem fiziksel hem de zihinsel olarak zorlayıcı bulmacalarla karşılaşacaklar. Ancak, modern kontrol şemaları ve kullanıcı dostu arayüzler, oyuncuların bu bulmacaları çözme sürecini daha akıcı hale getiriyor.

Oyunda, keşif ve bulmaca çözmenin yanı sıra, gerilim dolu kovalamacalar ve canavarlarla mücadele sahneleri de yer alıyor. Silah kullanımı ve dövüş mekanikleri, modern standartlara uygun şekilde yenilendi, böylece oyuncular hem stratejik düşünmek hem de reflekslerini kullanmak zorunda kalacaklar. Aynı zamanda, kaynak yönetimi ve hayatta kalma unsurları da oyunun temel taşlarından biri olarak kalmaya devam ediyor.

Karakterler ve Hikaye Anlatımı

Alone in the Dark remake, orijinal oyunun karakterlerine ve hikayesine sadık kalırken, yeni eklemeler ve derinleştirilmiş bir hikaye anlatımı sunuyor. Edward Carnby ve Emily Hartwood, oyuncuların kontrol edebileceği ana karakterler olarak geri dönüyor. Her iki karakterin de kendi benzersiz yetenekleri ve hikaye yolları bulunuyor, bu da oyunun tekrar oynanabilirliğini artırıyor.

Hikaye, Derceto Malikanesi'nin sırlarını çözmeye çalışan karakterlerin yaşadığı doğaüstü olayları ve bu olayların ardındaki karanlık geçmişi keşfetmelerini konu alıyor. Yeni yazılmış diyaloglar, sinematik sahneler ve karakter gelişimleri, oyuncuları hikayenin içine çekiyor. Geliştirici ekip, hikaye anlatımında duygusal ve psikolojik korku unsurlarını ön plana çıkararak, oyunculara derin ve etkileyici bir deneyim sunmayı hedefliyor.

Ses Tasarımı ve Müzikler

Korku oyunlarında ses tasarımı, atmosferin en kritik bileşenlerinden biridir ve Alone in the Dark remake bu konuda da iddialı. Oyunun ses tasarımı, her adımda ve her gölgede bir tehdit hissi uyandıracak şekilde özenle yapılmış. Ses efektleri, oyuncuların kendilerini gerçekten Derceto Malikanesi'nde hissetmelerini sağlamak için gerçekçi ve ürkütücü olacak şekilde tasarlandı.
Müzikler, orijinal oyunun temalarını modern bir yorumla yeniden sunuyor. Gerilim dolu anlarda yoğunlaşan orkestral parçalar ve sessizlik anlarında oyuncuları tedirgin eden hafif tınılar, oyunun atmosferini daha da güçlendiriyor. Oyunun bestecisi, korku ve gerilim unsurlarını müzikle harmanlayarak, oyuncuların duygusal tepkilerini manipüle etmeyi başarıyor.

Topluluk ve Beklentiler

Alone in the Dark remake, duyurulduğu andan itibaren hem eski hayranlardan hem de yeni oyunculardan büyük ilgi gördü. Oyunun geliştirici ekibi, topluluktan gelen geri bildirimleri dikkate alarak oyunu şekillendirmeye devam ediyor. Bu interaktif süreç, oyuncuların beklentilerini karşılayacak bir oyun deneyimi sunmayı amaçlıyor.

Geliştirici ekip, oyunun çıkışından sonra da toplulukla etkileşimini sürdürmeyi ve çeşitli güncellemelerle oyunu desteklemeyi planlıyor. Bu, Alone in the Dark remake'in uzun ömürlü ve sürekli gelişen bir oyun olmasını sağlayacak.
 
 

Alone in the Dark remake, korku oyunları dünyasında yeni bir standart belirlemeye hazırlanıyor. THQ Nordic ve geliştirici ekip, orijinal oyunun ruhunu koruyarak modern oyun teknolojisiyle harmanlayarak benzersiz bir deneyim sunuyor. Detaylı grafikler, derinleştirilmiş hikaye anlatımı, modernleştirilmiş oynanış mekanikleri ve etkileyici ses tasarımı, bu remake'in dikkat çekici unsurları arasında yer alıyor.

Hayatta kalma korku türünün hayranları, Alone in the Dark remake ile hem nostaljik bir yolculuğa çıkacak hem de modern oyun dünyasında yeni korkularla yüzleşecekler. Bu oyun, korku oyunları koleksiyonunda mutlaka yer alması gereken bir başyapıt olma yolunda ilerliyor. Alone in the Dark remake, korku türünün köklerine dönüş yaparken, yeni nesil oyunculara unutulmaz bir deneyim sunmaya hazırlanıyor.
 
 Dikkat çekici ortamlara geçiş yapabileceğimiz ve kendimize güzel bir deneyim içerisinde bulmaya hazırlanabileceğimiz yapımda şu anda 90'ların kült klasik hikayesi ve ortamları ile beraber bulabiliyoruz. Ancak oyunun ne yazık ki yukarıda bahsettiğimiz gibi geliştirici ekibi şu anda kapatılmış durumda ve bu oyunun gerçek potansiyelinin de ortaya çıkmadığı belirtiliyor. Zaten oyun eski bir yapıya sahip olduğundan dolayı elbette belli başlı ve belli oranda bir oyuncu topluluğu bulunuyor. Ancak bu oyuncu topluluğunu ötesine geçemiyorsanız ne yazık ki projeniz bu anlamda başarısız oluyor.

Fakat böyle bir projeye doğrudan geliştirici ekibin üzerine yıkmak ve geliştirici ekibe belli düzeyde maddiyat sunmak elbette belli noktalarda ekipleri kısıtlayan unsurlar arasında bulunuyor. Dolayısıyla büyük bütçeli yapımlarda elbette bu durum göz ardı edilebilir ve daha fazla oyuncuya hitap edilebilir. Ancak kısıtlı bütçeli oyunlarda ise bu tarz durumlar büyük oranda yaşanabiliyor ve istediği ne yazık ki bulunamayabiliyor. Durum böyle olunca aynı şekilde bu oyun içerisinde de geçerli bir durumun olduğundan söz edebilir ve 90'lı yılların klasik oyununa bir aşk mektubu olan bu yapım içerisinde istediğimizi bulabilir ancak ne yazık ki o istediğimizin ötesine de çok fazla geçemeyebiliriz.
 
 

Dolayısıyla hayranların sevdiği bir yapıyla karşı karşıya gelebildiğimiz bu yapımda psikoloji korku türünde ilerleyebiliyor ve ana karakterimizi burada kontrol ederek klasik yeniden yapım içerisinde orijinal bir yapı ile karşı karşıya gelebiliyoruz. Oyunda elbette hayatta kalmanın ne demek olduğunu doğrudan anlayabiliyor ve her adımımızda bizi izleyen sistemlerin bizlere sunulduğunu söyleyebiliyoruz. Dolayısıyla burada yer alır, sürekli gerilim dolu ve karanlık atmosferlerde kendimizi bulabiliyor ve bununla beraber kilidi açabileceğimiz bir sonraki kapıyla karşımıza neler çıkacağını kestiremiyoruz. Durum böyle olunca elbette oyundan beklentilerimiz ve heyecanımız bir hayli artış gösterebiliyor. Ancak beklentileri çok fazla yukarıya çıkartırsak o denli ne yazık ki oyundan beklediğimizi bulamayabiliyoruz. Dolayısıyla yeniden yapım sürümlerde özellikle beklentileri düşük tutmakta fayda var.

Yeniden yapım sürümü projeler konusunda Capcom gerçekten de güzel işler başarıyor ve özellikle Resident Evil serisinde yaptığı yeniden yakın projeleri ile beraber devam ediyor. Dolayısıyla bu işi gerçekten de güzel yapan ekiplerin olduğundan bahsedebiliriz. Ancak diğer ekiplerin ne yazık ki bu duruma doğru bir şekilde el atmasını da söylemek durumunda kalıyoruz. Çünkü ekipler bütçeden kaçınmak ve aynı zamanda düşük bütçeyle beraber büyük işler başarmak için bazı durumlardan kaçınmak durumunda kalıyor ve böylece kötü bir projenin bizlere sunulduğunu aktarabiliyoruz. Durum böyle olmaya devam ediyor ve oyuncular artık tepkilerini doğru ve sert bir dille dile getirebiliyor.

Bu duruma örnek verecek birçok oyun bulunuyor ve bu örneklerle beraber gerçekten de oyuncuların oyunları kapattırdığını bile söyleyebiliyoruz. Öncelikle servis oyunları konusunda elbette bir takım sıkıntılı durumların olduğunu aktarabiliyor ve genel olarak kullanıcılar servis tabanlı bir oyun için ne yazık ki herhangi bir beklentiye girmiyor ve büyük çaplı yapımları ne yazık ki bu kapsamda büyük bir başarısızlığa uğradığını aktarabiliyoruz. Bunun yanı sıra elbette bu yapımı içerisinde de genel olarak konuşursak küçük bir hayran kesiminin oyunu sevdiğini ve aynı zamanda diğer oyuncuların da beklentilerini bulabildiği fakat bu beklentilerin elbette şu anda oldukça arşa çıkmasından dolayı ve oyun sektörünün bir hayli gelişmesinden istediğini bulamayabiliyor. Durum böyle olunca elbette bu geneli etkiliyor ve genel olarak oyuncular yüksek beklentilerle beraber tüm oyunları bekleyebiliyor ve bu durumun dozunu arttırdıktan sonra ne yazık ki istediğini bulamıyor. Dolayısıyla her zaman beklentileri düşük tutmakta ve dengeli tutmakta fayda var diyebiliyoruz.
 
 

Oyun özelinde yer alan özelliklere bakacak olursak elbette ilgi çekici atmosferlerde kendimizi bulabiliyor ve rahatsız edici ancak büyüleyici ortamlar içerisinde ilerlemek durumunda kalıyoruz. Eski meşhur malikaneyi keşfedebildiğimiz, malikanenin içerisindeki kapıları tek tek açabildiğimiz ve buralarda sürpriz unsurlarla beraber karşılaşabildiğimiz yapımda psikolojik korkunun köklerine doğru dönmeye hazırlanıyor ve bu türü başlatan oyuna yakışır atmosferik bir yolculuğa başlamak için elimizden geleni yapmak durumunda kalıyoruz. Caz oyun müziği ile beraber tüyler ürpertici ortamlarda kendimizi bulabildiğimiz yapımdan Soma ve Amnesia oyunlarının yapımcısından bizlere güzel bir deneyimin sunulduğunu söyleyebiliyoruz.

Oyun şu anda birden fazla platformda bulunuyor ve en iyi deneyimi elde etmek için elbette kendi cihazınızın güçlü olmasını bekleyebiliyorsunuz. İlgi çekici animasyon sistemleri ile seslerle, görünümlerle ve dikkat çekici seslendirmelerle beraber oyunda gerçekten de ilgi çekici bir deneyim bir adım atmaya hazırlanıyor ve böylece malikanenin karanlık sırlarını açığa çıkarmak için elimizden geleni yapmak durumunda kalıyoruz. Geliştirici ekip aynı zamanda oyunu piyasaya sürmeden önce bu oyunun göz alıcı bir atmosfere sahip olacağını, ilgi çekici oyunculuk hünerleri ile beraber dikkat çekici seslendirmelerin ve oyunculukların bizlere aktarılacağını ve çok daha fazlasının yer alacağını söylemişti. Ancak ne yazık ki bu durumun tam olarak başarılı olmadığını aktarabiliriz.

Genel olarak toparlayacak olursak oyun, gerçeğe yakın güzel bir etkileyici ortamla beraber bizlere sunuluyor ve tamamen yeniden yapım sürümü ile beraber etkileyici bir deneyim sunmayı hedefliyor. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız elbette bu oyuna bir göz atabilir ve bir şans verebilirsiniz.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2024) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 7 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Rise of the Ronin Stüdyosu Koei Tecmo Büyük Çaplı Oyunlara Odaklanacak 1 Saat önce Dövüş Oyunu AQUAPAZZA: Aquaplus Dream Match 2025'te PC'ye Geliyor 3 Saat önce Ever 17: The Out of Infinity ve Never 7: The End of Infinity'nin Remastered Sürümleri Duyuruldu 4 Saat önce Earnest Evans Collection PS5, PS4 ve Switch için duyuruldu 4 Saat önce NINJA KAMUI: SHINOBI ORIGINS, PC için 28 Kasım'da Çıkıyor 4 Saat önce
Forumdan Konular
DH'den Haberler