Microsoft'un konsolu Xbox One'ın çoğu oyunda çözünürlük ve frame-rate bakımından Playstation 4'ün gerisinde kaldığına daha önce şahit olduk. Microsoft ise bu konunun fazla abartıldığını düşünüyor. Phil Spencer bu konu hakkında şunları söyledi:
"Ortaklarımızla çok sayıda çalışma yaptık ve sürekli geliştirici kitlerimizi geliştirdik. Destiny'nin PS4 ve Xbox One'da aynı çözünürlük ve FPS değerlerini sahip olacağını duyurduk. Böyle uzun bir liste var. Ortaklarımızla iletişim halinde olmamız çok önemli."
"Yine de sonuç olarak matematiksel rakamlar üzerinde durmak istemiyorum. 1080p efsanevi, mükemmel çözünürlük değil."
"Frame-rate (saniye kare oranı, yani akıcılık) oynanışa etki etmesi bakımından çözünürlükten daha önemli ve bu ikisinin karışımı Playstation veya Xbox hiç fark etmez, doğru sanatsal tarz ile özgürlüğü getiriyor.
Phil Spencer, bazı oyun türlerinde FPS değerlerinin çok önemli olduğunu vurgulayarak Forza Motorsport 5 örneğini veriyor. Yine de bütün oyun türlerinde bu oranları sunmanın şart olmadığını da belirtiyor.