A Christmas Carol

Geçtiğimiz ay sonlarında ülkemizde "Yeni Yıl Şarkısı" adı ile gösterime giren "A Christmas Carol" kendini sadece beyaz perdede göstermekle kalmadı ve oyun dünyasına adımını Nintendo DS ile attı. Aslında A Christmas Carol, 1843 yılında Charles Dickens tarafından yazılmış bir roman. Gerek film gerekse çizgi film olarak defalarca yorumlanmış eserin son hali ise Disney ile 3D Animasyon özelliklerini kullanarak beyaz perdeye yansıtıldı.

Bu tarz animasyonlara ait oyunların çıkmasına artık aşina olduk. Sinemanın karanlık salonlarından konsollarımıza konuk olan animasyon oyunları genellikle orada ki heyecanı aktarmakta zayıf kalırlar. Nintendo DS'e özel olarak geliştirilen A Chrismas Carol'un aslında böyle bir derdi yok. Nihayetinde oyunumuz kökenini bir romandan alıyor ve asıl olan romanın oyuna nasıl yansıtılmış olduğu.
Her ne kadar kültür ve geleneğimizle uzaktan yakından ilişkisi olmasada; özellikle Hollywood sektörü sayesinde bir Hristiyan geleneği olan Noel'e özgü şarkı, şiir, masal ve benzeri ne kadar enstantane varsa herhalde biliyoruz... veya en azından bir fikir sahibiyiz. A Christmas Carol, kültleşmiş bir Noel hikayesini ele alıyor; Noel ruhundan, insanlık merhametinden uzakta yaşayan soğuk nevale Ebenezer Scrooge, herkesin neşe içinde hazırlıklarına başladığı Noel kutlamarını hiçe sayarak gününe devam eder. Önce yanında çalışanını bir güzel haşlar ardından da Noel gecesi için kendisini yemeğe davet eden yeğenini tersleyerek iş yerinden ayrılır. Lakin birilerinin Scrooge'a "çok geç olmadan" bu hal ve tavırlarını bırakmasını ve insanlara karşı tutumunu değiştirmesini öğretmelidir. Çok geçmeden eski iş ortağı Joseph Marley'nin hayaleti Scrooge'u sıkıştırır ve ona gece yarısından sonra saat 1'de haddini bildirmek üzere 3 hayaletin geleceğini haber eder... A Christmas Carol'dan beklediğim; adventure ve platform öğelerinin ön plana çıktığı bir yapım olmasıydı ancak yapımcı Disney Interactive Studios, bulmaca öğelerinin yoğun bir şekilde işlendiği bir sunum ile karşımıza çıkıyor.
Hikayemize oyunun en başında dahil oluyoruz. İşin en ilginç yanı ise herhangi bir karakteri yönlendirmiyor olmamız. Oyunda görevimiz "Kaderin Eli" rolüne bürünmek ve işleri hikayenin işleyişine göre sıralamak. Örneğin; Scrooge yolda ilerlerken başka bir yoldan gitmesini sağlamak için önüne fıçı deviriyoruz, yolda sakin sakin oturan köpeği "Bobi tut oğlum misali" Scrooge'u korkutacak şekilde hırlatıyoruz, çatıda sarkan buz parçalarının kırılıp Scrooge'un kafasına düşmesini sağlıyoruz ya da Scrooge'u ziyaret eden hayaletlere, Scrooge'u korkutmaları için yardımda bulunuyoruz . Kontrollerin büyük bir çoğunluğunu dokunmatik ekrana bırakılmış. Elbette Scrooge her seferinde kaderinden kaçmak isteyecek ama bilirsiniz, kaderden kaçılmaz. Bizde Scrooge'un nasibi neyse onu kendisine takdim edeceğiz. Oyunda takıldığımız bölümlerde ise mikrofona üfleyerek ekranda parlayan nesnelerden kendinize ipucu çıkarabiliyorsunuz.
Editör Notu: Kötünün iyisi.
6,7 Puan EDİTÖRÜN PUANI
Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
A Christmas Carol Platformlar: Geliştirici: Sumo Digital Dağıtıcısı: Disney Interactive Studios Tür: Puzzle Çıkış Tarihi: 6 Aralık 2009
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 3 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta