Demon's Souls

      Bu nesilde multiplatform oyunların sayısında inanılmaz bir artış var. Eskiden adı tek bir konsolla anılan oyunlar geliştirme maliyetlerinin artmasından ötürü multiplatform olarak karşımıza çıkıyor. Her şeye rağmen sadece tek bir platformda görebileceğimiz oyunlar tercihimizi belirlemede hala etkili. Xbox 360 cephesinin Fable, Halo, Alan Wake, Mass Effect, Gears of War gibi isimleri Playstation'da görmemizin mümkün olmadığı oyunlar olarak sayılabilir. Playstation 3 cephesinde ise God of War, Heavy Rain, Killzone, Uncharted, inFamous gibi isimler ilk aşamada aklıma geliyor. Tabi ki bu sayı arttırılabilir. Siz de belli bir konsola özel bu oyunlar nedeniyle mi konsolunuzu aldınız? Playstation 3 cephesinde bu popüler oyunlar arasına bir yenisini daha ekleyebilirsiniz. Şundan eminim ki Playstation 3 sahiplerinin çoğu bu oyunun adını bile duymadı. Oyun dünyasını yakından takip edenler geçen yıl Japonya ve Amerika'da piyasaya çıkan Demon's Souls'un adını duymuştur. Bir Japon oyunu olmasına rağmen Japonya'da çok büyük ilgi görmeyen (bu Japonlar bazen çok zevksiz olabiliyorlar) Demon's Souls Amerika'da otoriteleri kendine hayran bıraktı. Sony'nin desteği ile From Software tarafından geliştirilen oyun her anlamda ilginç bir öyküye sahip. Hiç kimsenin beklemediği bir başarı yakalayan Demon's Souls biraz geç de olsa 25 Haziran'da Avrupa'da piyasaya çıkıyor.
      Demon's Souls Japonya'da 5 Haziran 2009 tarihinde sessiz sedasız piyasaya çıktı ve yıl sonunda kadar 150.000 adete yakın sattı. Bu kalitedeki bir oyun için cidden çok ama çok düşük bir rakam. Bunda Famitsu gibi dergilerin oyuna çok düşük puan vermesinin de etkisi büyük. JRPG hastası Japonlar, bir Japon firma tarafından geliştirilen Batı tarzı bu aksiyon-rpg oyununa pek ilgi göstermemişlerdi. Oyunu Japonya'da yayınlayan Sony bile Demon's Souls'u diğer bölgelerde yayınlamak istemedi. 6 Ekim 2009'da Amerika'da Atlus tarafından yayınlanan Demon's Souls 600.000'den fazla sattı. Oyun tam anlamıyla Amerikalıların ruhuna hitap etmişti. Amerika'nın en büyük oyun otoriteleri Demon's Souls'u yılın RPG oyunu, yılın en yenilikçi oyunu, hatta yılın oyunu ödülüne bile layık gördü. Bu büyük ilgi ve satış rakamlarından sonra Sony yetkilisi Yeonkyung Kim'in Demon's Souls politikalarının hata olduğunu söylemesi de dikkate değerdi. Şimdi sıra Avrupalılara geldi. Avrupa'da Namco Bandai tarafından yayınlanan Demon's Souls bakalım Amerika'daki büyük ilgiyi görecek mi?

     Geliştirme süresi 2 yıl süren Demon's Souls daha önce bir çok başarılı aksiyon-rpg oyununa imza atan From Software imzası taşıyor. Oyun ilk olarak firmanın klasiklerinden King's Field'ın devamı olarak düşünülmüş. Sony Computer Entertainment Japan yetkilileri ile görüşmeler sonucunda Demon's Souls'un yeni bir oyun olarak geliştirilmesine karar verilmiş. Bunun nedeni de Sony ve From Software'in oyun üzerinde ortak çalışmalarının daha kolay olmasıymış, çünkü eğer King's Field'ın devamı olsaydı bu seride uzman olan From Software bir bakıma bütün işi tek başına yürütecekti. Yine de şunu belirtelim ki her iki taraftan yetkililer de King's Field serisinin Demon's Souls'un ruhsal atası olduğunu kabul ediyor. Demon's Souls'un karanlık dünyası, RPG elementleri ve yüksek zorluk seviyesi King's Field'dan geliyor. Takeshi Kajii'nin açıklamalarına göre Fighting Fantasy gibi fantezi tabanlı oyun kitapları da mekanlarda ve karakter tasarımında önemli rol oynamış. Bazı boss tasarımları da pagan kültürlerinden etkilenilerek yapılmış. Sonuç olarak bir çok alandan etkilenilerek Demon's Souls'un mükemmel dünyası oluşturulmuş. Peki Demon's Souls nedir nerede geçiyor?
     Öyküsü Ortaçağ Avrupa'sından etkilenilerek oluşturulan oyunumuz King Allant XII tarafından yönetilen kurgusal dünyaya ait Boletaria krallığında geçiyor. Aç gözlülüğü nedeniyle güç arayışındaki kralımız karanlık ritüeller düzenleyerek ruhların gücü yoluyla Boletaria'ya eşi görülmemiş bir refah getirir; ta ki ülkesinin çevresini yoğun bir sis kaplayıp dünya ile iletişimini kesene kadar. Kralımız bu ruhlar nedeniyle The Old One adlı en eski ve güçlü kötülüğü uyandırmıştır. Kral her ne kadar ordusuyla The Old One'ın şeytani ordusuna karşı koymaya çalışsa da düşmanların önemli bir avantajı vardır. Şeytanlar öldürdükleri insanların ruhlarını kullanıp daha güçlü hale geliyorlar, böylece kralın ordusu verdiği her kayıp sonrası rakibi karşısında daha da zayıflıyor. Böyle bir avantajı elinde bulunduran şeytanlar da yavaş yavaş Boletaria'yı ele geçirmeye başlıyorlar. Oyunumuz da tam olarak burada başlıyor. Boletaria'daki olaylardan haberi olan dış dünyadaki savaşçılar bu sisi aşıp krallığa gelmeye çalışıyor. Bir çok savaşçının kaybolduğu sisi aşan bizim yöneteceğimiz savaşçı da (savaşçının özel bir adı yok) krallığın topraklarına girmeyi başaranlar arasında bulunuyor. İşte bu aşamada dev bir şeytan tarafından öldürülen savaşçımız (bu kısımlar oyunun tanıtım bölümü de oluyor) kendini Nexus'ta buluyor. Nexus dediğimiz yer Maiden in Black adlı kör bir kadın tarafından yönetilen bir kaç katlı (kule gibi) bir mekan. Bu mekanda sadece dostlar var.
Editör Notu: Editörün Seçimi.
9,4 Puan EDİTÖRÜN PUANI
Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
Demon's Souls Platformlar: Geliştirici: From Software Dağıtıcısı: Atlus Tür: RPG Çıkış Tarihi: 25 Haziran 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 31 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta