Fight Night: Champion

 
    Spor oyunları konusunda oyun endüstrisinin en başarılı isimlerinden birinin hatta çoğu kişiye göre en iyisinin EA Sports olduğu bir gerçek. Yıllardır düzenli olarak önümüze çoğu spor dalıyla ilgili oyun sunmaya gayret gösteren bu ekibin yaptığı işi çok takdir ediyorum. Çoğu yönden önümüze en iyi spor oyunlarını çıkarmayı başarıyorlar. Son yıllarda bir tek basketbol tarafını bu başarıya ortak gösteremiyorum. Neyden bahsettiğimi biliyorsunuz, NBA Elite 11'in iptal edilmesi ben başta olmak üzere herkesi şaşırtmıştı. Ancak yapımcı ekibin zarar alma pahasına bile olsa kalitesiz olarak gördüğü oyunu piyasaya sürmemesi bence yine takdir edilmesi gereken bir davranıştı. Şimdiki incelemede ele alacağımız oyun, EA Sports'un boks oyunları konusunda meşaleyi devraldığı Fight Night serisinin en yeni yapımı olacak. Geçtiğimiz günlerde çıkışını yapan serinin beşinci oyunu Fight Night Champion'un boks severlerin hoşuna gidecek bir yapım olup olmadığını bu yazıyı okuduktan sonra anlayabileceksiniz. O zaman daha ne duruyoruz, hemen sizi Fight Night Champion incelememize önden alalım.
 

    Fight Night Champion'un dikkat çekici Champion moduna veya öne çıkan diğer özelliklerine değinmeden önce oyunun önceki Fight Night'lar ile olan farklılıklarını ele almak istiyorum. Fight Night serisini takip edenlerin bileceği üzere EA Sports, her yeni Fight Night oyununda bir şeyleri değiştirmeyi seviyor. Fight Night Champion da bu durumdan nasibini almış durumda. Oyunun kontrol yapısına TPC yani Total Punch Control sistemi eklendi. Peki nedir bu TPC? Oynayanlarn bileceği üzere önceki Fight Night oyunlarında yumruk atmak için ya tuşları ya da sağ analog çubuğunu seçmek zorunda kalıyorduk, Fight Night Champion'da bu 2 kontrol yapısı da aynı anda kontrollere dahil edilmiş durumda. Yani oyunun 'default' kontrol şeması içinde tuşlar ve analog kullanımı aynı anda işliyor. Fight Night Champion'un en güzel özelliklerinden biri de kesinlikle bu. Bundan önce tuşlar ile yumruk atmaya çalışanların şimdiden kendilerini analog çubuğa doğru yönlendirmelerinde fayda var, zirâ EA Sports kesinlikle bir boks oyununun kontrol yapısında ortayı tam olarak bulabilmiş.

    Analog kullanımının kusursuza yakın olmasının yanısıra tuş kullanımına oranla çeşitli avantajları da bulunuyor. Örneğin karşınızda defans yapan bir boksör var ve defans anındaki bu boksörün kafasının çeşitli bölgelerinde açık noktalar görebiliyorsunuz, buralara tuşlarla vurabilmeniz maalesef olanaksız, bu zayıf ve kritik noktalara ancak ve ancak analog çubuğu kullanarak yapacağınız yumruklarla vurma şansına sahipsiniz. Tuşları kullanmaya alışanlara tamamen dezavantaj durumunda olduklarını söylemiyorum ancak kendilerini bir an önce analoga alıştırmalarında fayda var. Training modu böyle anlar için her zaman sizleri bekliyor. 
 
   Gelelim şimdi ufak ufak oyunun Champion modundan bahsetmeye. Bu modu oldukça merak ettiğinizin farkındayım, o yüzden mümkün olduğunca detaylı ve uzun anlatmaya gayret göstereceğim. Bundan önce de hikaye tabanlı, bol bol arasahneli, Eye of the Tiger müziğine yakışır anlara sahip Boks oyunları görmüştük, yani Fight Night Champion'un yarattığı Champion modu kesinlikle yeni bir şey değil, önemli olan bunu ne kadar iyi yapabildiği. Hadi başlıyoruz...
 
 
Editör Notu: Herkesin oynayabileceği başarılı bir yapım.
8,8 Puan EDİTÖRÜN PUANI
Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
Fight Night: Champion Platformlar: Geliştirici: EA Canada Dağıtıcısı: Electronic Arts Tür: Spor Çıkış Tarihi: 1 Mart 2011
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 34 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta