Lara Croft and the Guardian of Light

     Video oyunları tarihinin akılda kalan ender bayan karakterlerinden birinin hikayesini senelerdir takip ediyoruz; Lara Croft. Doğuşundan itibaren “Tomb Raider” sıfatını isminin başından eksik etmeyen Lara, yapımcı Crystal Dynamics’ in beklenmedik bir kararıyla farklı bir yöne sapmak zorunda kaldı. Son oyunları Tomb Raider: Underworld ile az da olsa toparlanıyor görüntüsü verse de, serinin artık kendini bir şekilde yenilemesi gerekiyordu. Ve bu yeniliğin adı da Lara Croft and the Guardian of Light oldu. Yayınlanan ilk ekran görüntüleri ve videolarıyla birçok oyuncuya “acaba?” sorusunu sorduran yapım, ister istemez çoğu kişide ön yargılarıyla yer edindi. Çünkü Tomb Raider’ ın 3. kişi kamera açısı değişmiş ve tamamen izometrik olmuştu. Oyun ve mekanlar çok daha fazla hareketlenmiş, karakterlerin animasyonları ve tepkileri eskiye göre çok daha fazla dinamik gözüküyordu. Bir macera ve bulmaca oyunundan çok sadece aksiyona odaklanmış, utanmasa "hack & slash" olmayı deneyecek bir yapım gibiydi adeta. Zaman geldi ve oyun Xbox 360 için piyasaya sürüldü (PC ve PSN için 28 Eylül tarihi verildi). Lara’ nın bu son macerasını her oynayanın söylediği gibi ben de itiraf etmek zorundayım; Bu güne kadar neredeydiniz Crystal Dynamics!
     Oyun hakkında ilk dikkat çeken şey yapımın bir “çerez” olarak piyasaya sunulması. Steam, PSN ve XBLA aracılığıyla dijital olarak indirilebilen Lara Croft and the Guardian of Light, aslında bölümlerin “Arcade” sekmesinde bulunuyor. Tamamen aksiyon – platform olarak anılan yapım, büyük bütçeli isimlerin yanından kendi taktikleri ile sıyrılmayı çok iyi başarıyor diyebiliriz. İlk bakışta klasik bir aksiyon oyunu görüntüsü verse de, ilk birkaç dakikadan sonra yapımcıların ne kadar da doğru adımlar attığını görmeye başlıyorsunuz. Oyuna yeni eklenen izometrik kamera açısı, The Guardian of Light için kusursuz bir seçim olmuş diyebilirim. Bu sayede oyuncunun çevreye olan hakimiyeti bir hayli arterken, kalabalık savaşlarda da hareket kabiliyetİ çeşitliği sayesinde avantajlı taraf oluyorsunuz. Karakterinizin çevre ile olan etkileşimi ise serinin eski oyunlarından hiçbir eksik yanı olmadan aktarılmış, hatta artmış. Lara’ nın akrobatik hareketlerinin yumuşak ve göze hoş gelen animasyonlarla ekrana yansıtılması, bunları duvarların içine girmeden, alakasız grafik hatalarıya süslemeden ekrana sunması da takdire şayan. Temel olarak sahip olduğu tüm oyun dinamiklerini The Guardian of Light’ da da barındıran Lara’ nın aslında en önemli yanı kendisi değil, yanındaki.
     Lara Croft and the Guardian of Light’ ın seriye getirdiği en büyük yenilik, günümüzün populer furyası co – op (cooperation – işbirliği) modu. Birçok oyunda karşımıza çıkan bu özellik sayesinde oyuncular, bahsi geçen oyunu iki veya daha fazla kişi ile oynayabiliyorlar. Crystal Dynamics’ in bize sunduğu yeni yardımcı karakter ise eski bir Maya savaşçısı ve Army of Light askerlerinin lideri olan savaçı Totec, The Guardian of Light. Binlerce yıl önce yenilgiye uğrattığı Xolotl, The Keeper of Darkness’ ı tekrar geldiği yere geri göndermek için mücadele etmek zorunda. Ve bu görevde ona yardım edebilecek tek kişi, tabii ki güzel arkeolog Lara Croft. İşin en sevindirici tarafı ise bu “yardım”ın sözde kalmaması ve oynanışa harika bir şekilde uyarlanmış oluşu. Yalnız bu uyarlama diğer yapımlara göre biraz farklı. The Guardian of Light’ ı tek başınıza oynamayı seçerseniz eğer, sadece Lara Croft ile oynayabiliyorsunuz. Totec’ i hikaye boyunca kontrol edemediğimiz bir karakter olarak izliyoruz. Oyunu bu şekilde bitirebilir, hatta kendinize "ne gerek var co – op’ a" sorusunu sorabilirsiniz ki gerçekten doğru. Çünkü ilerlediğiniz süre içerisinde ikinci bir karaktere hiç ihtiyaç duymuyorsunuz. Ama ne zaman ki offline veya online üzerinden bir arakdaşınızla oynamaya başlıyorsunuz, o zaman herşey değişiyor. Oyun içerisinde geçirdiğiniz ilk dakikadan itibaren Lara Totec’ e, Totec’ de Lara’ ya ihtiyaç duymaya başlıyor. Ve bu dinamikler o kadar hoş bir şekilde uyarlanmış ki, kendinizi bir an farklı bir oyun oynuyormuş hissine kaptırıyorsunuz.
Editör Notu: Editörün Seçimi.
9,1 Puan EDİTÖRÜN PUANI
Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
Lara Croft and the Guardian of Light Platformlar: Geliştirici: Crystal Dynamics Dağıtıcısı: Square Enix Tür: Action Çıkış Tarihi: 18 Ağustos 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 48 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta