S.T.A.L.K.E.R. : Call of Pripyat

Oyun sektörü şahlanmaya başladığından beri piyasaya o kadar çok oyun çıktı ki sayılarını ancak binlerle ifade edebiliyoruz. Ben bu binlerce oyundan sadece yüzlercesini deneme fırsatına nail olmuş birisi olarak eksikliğim olduğunu düşünüyorum. Ancak hatanın sadece bende olmadığının da farkındayım. Piyasadaki envai çeşit oyunların çoğu bir başkasının kopyası ve kendisine ait bir tarz oluşturmamış sıradan yapımlar. Peki kendisine ait bir stil yakalamış oyunlar yok mu? Elbette var. Buna en güzel örnekler olarak: Grand Theft Auto, Silent Hill ve Street Fighter serisi gibi köklü oyunlar verilebilir. Bir de saydığım oyunlar kadar köklü bir geçmişe sahip olmasa da kendisine ait bir tarz benimsemiş oyunlar var. Buna da en güzel örnek olarak yazımda inceleyeceğim S.T.A.L.K.E.R. serisini örnek olarak gösterebilirim. Nokta işaretleri zenginliğinin yanı sıra kendisine has tarzı ile de dikkat çeken bir yapım olan oyunda Çernobil felaketi üzerine kurulu bir hikaye hakimdi. Call of Pripyat ile de radyoaktif maceramıza tam gaz devam ediyoruz.
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat aslında 2009 yılında piyasaya sürülmüş bir oyundu. Ancak oyun dili Rusça'ydı ve biz de çoğu insan gibi Rusça bilmiyorduk. Hele ki oynadığımız oyunun Aksiyon-RPG türünde olduğunu düşünürsek oyun dilinin İngilizce olmaması ciddi bir sorundu. Oyunun İngilizce versiyonu için birkaç ay bekledik ve en nihayetinde evrensel dildeki S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat'a kavuştuk.

Call of Pripyat elime geçer geçmez büyük bir heyecanla oyunu bilgisayarıma kurmaya başladım. Aslında uzun sürmeyen ancak benim heyecanım karşısında bitmek bilmeyen kurulum sonrasında hemen oyuna girdim ve beni karşılayan kısa videoları geçerek oyunun menüsüne kavuştum. Serinin diğer oyunları gibi ana menüde bile ayrı bir tarz hakim. Menünün güzelliğini teyit ettikten sonra yeni oyunu başlattım. Serinin bütün oyunlarında olduğu gibi oyuna başlarken hikaye hakkında bana bilgi veren bir video karşıladı. Oyunun hikayesi kısaca şöyle: Ukrayna Hükümeti Çernobil'i kontrol altına almak için bir operasyon başlatıyor ve başarı şansı çok yüksek olduğu halde operasyon başarısızlıkla sonuçlanıyor. Bu anlam verilemeyen başarısızlığı çözmek için de Ukrayna hükümeti bölgeye bir ajan gönderiyor. Seçilen bu ajan oyundaki biz (Alexander Degtyarev) oluyoruz ve bölgeye yollanarak oyunun gidişatına yön veriyoruz.
Oyunun hikayesi klasik bir S.T.A.L.K.E.R. uyarlaması olarak göze çarpmakta. En basitinden yine Çernobil felaketi bizim sebebimiz oluyor. Eskisi gibi bir şeyler ters gidiyor ve biz de bu aksaklıkları düzeltme çabasındayız. İçinde bulunduğumuz atmosfer serinin diğer oyunları gibi gerilim dolu.
Oyun aslında bize pek yenilik vadetmiyor. Daha gerçekçi ve detaylı grafikler, oynanıştaki değişimler, yeni bir hikaye, yeni düşmanlar ve Pripyat Kasabası oyunun bize sunduğu yenilikler olarak göze çarpmakta. Pripyat Kasabası da maceralarımızı yaşayacağımız bölge olduğu için kasaba hakkında bilgi sahibi olmamız gerekiyor.
 
Ajan Degtyarew'in gizemi çözmek için yollandığı ve maceralarımızın geçeceği bölge olan Pripyat Kasabası hakkında biraz bilgi vereyim. Ajanımızın hüküm süreceği yer oyunun ismini de taşıyan Pripyat Kasabası ve çevresi. Ukrayna'da bir kasaba olan bu yer gerçek haline çok benzer bir şekilde tasarlanmış. Hatta gerçek fotoğraflarla oyun içi görüntüleri kıyasladığınız zaman şaşırtıcı benzerliği daha net farkedebiliyorsunuz. Bunun yanı sıra oyunda gizli yer altı mekanları da mevcut. Ayrıca oyunun S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobly'in tam dört katı daha büyüklüğünde bir alanda geçtiğini söylemek gerek.
Editör Notu: Herkesin oynayabileceği başarılı bir yapım.
8,2 Puan EDİTÖRÜN PUANI
Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
S.T.A.L.K.E.R.: Call Of Pripyat Platformlar: Geliştirici: GSC Game World Dağıtıcısı: GSC Game World Tür: FPS Çıkış Tarihi: Şubat 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 15 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta