Supreme Commander 2


      Geçmiş tarihe bakıldığında konsollar ile RTS oyunlarının arasının hep açık olduğu gözlenmiştir. Bu ikisi hiç anlaşamaz... Zeytinyağı ile su gibidirler. Biri üste çıkar, diğeri altta kalır. Böyle olmasının en büyük sebebi tabi ki kontroller ve oynanış ile ilgili sorunlardan kaynaklanıyor. Özellikle RTS oyunlarının klavye ve fare ile oynanması artık vazgeçilmez bir hal almıştır. Haliyle "RTS oyunlarının konsollara çıkmasına gerek yoktur" düşüncesi oyun geliştiricilerinin kafasında dolaşıyor, tabi bazıları hala bunu denemiyor değil... Bunlardan biri de Gas Powered Games'in yapımcılığını üstlenip geçtiğimiz ay çıkardığı Supreme Commander 2 oyununu örnek verebiliriz... Gas Powered Games'in Supreme Commander 2'de ortaya çıkardığı kontrol çizelgesi, oyunun konsollarda rahatça oynanması için çok elverişli bir şekilde tasarlanmış... Böyle olunca hep korkulan neyseki bu sefer başımıza gelmiyor.
 
    Bir önceki Supreme Commander'da kontrol konusunda bunun tam tersi bir durum ile karşı karşıyaydık. Oyun PC'lerde severek oynanırken Xbox 360'da ise durum tam anlamıyla bir felaketti. Tekniksel ve kontrol sorunları yüzünden oynanamaz durumda olan Supreme Commander'ın bu hataları yüzünden oyuncular tam anlamıyla hayal kırıklığıyla ayrılmışlardı konsollarında RTS oyunu oynama denemelerinden... Ancak şimdi büyük bir rahatlıkla söyleyebilirim ki Supreme Commander 2'de önceki oyundan alınan dersler iyi değerlendirilerek sorunlarından arındırılarak önümüze sunuluyor. Bunun yanısıra oyundaki en önemli artılardan biri ise, ekranda ne olursa olsun, kaç tane ünite kontrol ederseniz edin, oyunu nasıl yönlendiriyorsanız yönlendirin, hiçbir "framerate" sorunuyla karşılaşılmaması ve duraksama olmaksızın çok temiz bir oyun akışı sağlanması oluyor. Bu konuda Gas Powered Games'i tebrik etmek gerekiyor...

     Kontrollerin daha önce dediğim gibi çok başarılı olduğunu söylemiştim. Öyle ki yeni oyuncuların bile kontrollerde sıkıntı yaşamayacağını düşünüyorum. Özellikle bundan önce çıkmış olan konsol strateji oyunlarında birliklerinizi ve ünitelerinizi seçmenin veya sıralamanın tam bir baş belası olduğunu görüyoruz. Supreme Commander 2'de bu soruna çok rahat bir "tuş takımı" ile çare bulunmuş. Örneğin SC 2'de bir üniteyi seçeceğiniz zaman ünitenin üzerine gelip "A" tuşuna basmanız yeterli, 2 kez "A" ya bastığınız vakit aynı tipteki tüm birliği seçmiş oluyorsunuz. Ya da A'ya basılı tutarak belirli bir halka oluşturarak halkanın içindeki üniteleri de seçme şansına sahibiz. Ekrandaki tüm birliğinizi seçmek için ise tek yapmanız gerek "Sağ tetik" tuşuna basmanız oluyor. Bundan daha iyi bir tuş takımı olamazdı doğrusu...
 
    Oyunun kamera kontrollerinin de savaş esnasında hiçbir aksiyonu kaçırmamanızı sağlayan cinsten olduğunu söylemeliyim. Oyun alanının ekranınızda gözükmesini istediğiniz kısmını sol analog çubuk ile sağlıyoruz. Sağ çubuk ile ise kamerayı yönlendirebiliyoruz. Böylelikle kamera açılarını dilediğimiz gibi yakalamamız çok rahat hale gelmiş. Kamera fonksiyonun bir diğer kritik özelliği olan "zoom" fonksiyonunun da gayet iyi işlediğini belirtmeliyim. Sağ analog çubuğu yukarı kaldırarak istediğiniz yere, üniteye, binaya yakınlaşabilir ve daha yakından görebilirsiniz. Çubuğu aşağı kaydırarak ise "zoom out" yaparak isterseniz neredeyse o anki bölümün tüm haritasını görmeniz mümkün... Böylelikle hangi hamleyi yapacağınızı belirlemek ve savaşın akışını önceden görmek daha kolay bir hale geliyor.
Editör Notu: Herkesin oynayabileceği başarılı bir yapım.
8,0 Puan EDİTÖRÜN PUANI
Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
Supreme Commander 2 Platformlar: Geliştirici: Gas Powered Games Dağıtıcısı: Square Enix Tür: Strateji Çıkış Tarihi: 16 Mart 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 3 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta