Terrorist Takedown 3

Terör, kuşkusuz çoğu dünya ülkesinin en önemli sorunudur. Ülkeler bu sorundan kurtulmak adına devlet politikaları yürütür, askeri operasyonlar düzenler. Devlet politikaları biz oyuncuların pek konusu dahilinde olmasa da terör örgütlerine karşı yapılan askeri operasyonlar yıllardır bilgisayar ekranlarında gerçekleştirdiğimiz olaylar olarak göze çarpıyor. En basitinden yıllardır Counter Strike oyunuyla Terrorist ve Counter Terrorist çatışması yaşıyoruz. Operation Flashpoint serisi ile daha organize operasyonlar yaparak terör güçleriyle çarpışıyoruz. Bu iki oyun haricinde yine terörü konu alan oyunlar vardır tabi ama açıkcası sözü fazla uzatmaya da gerek yok. Birsürü terör oyunu var ancak içlerinden belkide bir ya da iki tanesi alıp oynanabilecek derecede. Yani çoğu oyun vasatı geçemiyor bu türde. İşte o vasatı geçemeyen oyunlar arasına bir tanesi daha eklendi. Adı da Terrorist Takedown 3.

Oyunu incelerken ilk önce olumlu yönlerinden bahsederek başlamayı düşünmüştüm.
Ancak inanın yazıyı yazarken bunun imkansız olduğunu anladım. Çünkü oyunda anlatılacak güzellikler maalesef yok. Oyun her şeyiyle vasat bir havada gidiyor. Atmosfer yok, seslendirmeler vasat, grafikler basit… Hiçbir detay ve yenilik barındırmıyor. Atış poligonu tarzı bir oyunu oynamak bile daha yenilikçi ve zevklidir sanırım.
Güzelliklerden bahsedemeyeceğime göre sanırım oyunu kötülemeye başlamalıyım. Oyunumuz askeri operasyonların olduğu bir FPS türü. Bu türden bir oyunun severek oynanabilmesi için gereken birkaç özellik ise atmosfer,oynanabilirlik ve grafik kalitesi. Ancak Terrorist Takedown 3 bünyesinde bu özelliklerin hiçbirini barındırmıyor. Hani oyunun grafikleri vasat ama atmosferi iyi, oynanabilirliği rahat oturdum severek oynarım dediğimiz oyunlar vardır ya. Eksilerini artıyla kapatan oyunlar kısaca. İşte bu oyun öyle bir oyun değil. Eksilerine eksi katan, oynadıkça anlamsızlaşan bir oyun. Saçma sapan yasaklarla da sizi çileden çıkarma kombosunu da çok sık yapabilen bir oyun ayrıca. Terrorist Takedown 3’te terör güçlerine darbe indiren askeri gücün bir üyesi olmamızın bir karizması da yok. Uzun süreli bir askeri eğitim almış askerin yarım metre yüksekliğinde bile olmayan metal korkuluklara karşı aciz bir durumda olması sanırım oyundaki karizmamızın sıfır olduğunu en iyi şekilde açıklıyor. Bunun yanı sıra da kesinlikle atik bir asker değiliz. Call of Duty serilerinde engellerin üstünden zıplayarak geçip en yakındaki sipere doğru hızlıca koşuş heyecanını yaşarız. Bu oyunda o da yok işte. Çatışmalarımız genellikle küçük alanlarda ve bir rambo edasıyla düşmanla çarpışmak durumundayız. Aradaki farklar ise rambo kadar güçlü ve ölümsüz olmamamız.
Karizması olmayan, aşırı sıradan bir asker olduğumuzdan bahsettik. Peki ya mücadele verdiğimiz teröristler nasıllar? Oyun içindeki düşmanlarımız olan teröristler bizden daha seyirlik bir durumdalar. Sıfır yapay zekadan ötürü beyinleri et kokusuna programlanmış zombiler gibi etrafta dolanıyorlar. Ancak zombiler gibi et gördüklerinde var güçleriyle saldırmak yerine saçma sapan ateş açıyorlar. Biz de bir rambo ya da Chuck Norris edasıyla karşılarına çıkıp onlara başka bir hayatın penceresini açıyoruz. Tabi bu işi oyun içinde anlamsız bir şekilde ve belkide yüzlerce kere yapacağımız için bu işten hiçbir zevk almıyoruz. Hem ortalıkta aval aval dolanıp ezbere ateş eden teröristlerin yapıcağı terör eylemlerinden ne zarar gelirki?
Editör Notu: Vasat!
4,5 Puan EDİTÖRÜN PUANI
Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
Terrorist Takedown 3 Platformlar: Geliştirici: City Interactive Dağıtıcısı: City Interactive Tür: Action Çıkış Tarihi: 1 Mayıs 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 20 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta