Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

                Video incelememizde derince incelemediğimiz bazı yönlerine, arka planda kalmış bazı konulara yani oyunun bazı değinilmeyen detaylarına, daha doğrusu hikaye, tanıtım ve bu konulardaki eleştirilerimi okuyacaksınız. İlk olarak kötü yanlarından başlamak istiyorum.
  

                Conviction, ilk duyurulduğunda bize genel olarak daha farklı bir Sam Fisher profili sunuyordu: Saç-sakal birbirine karışmış halde, olabilediğince teknolojiden uzak duran ve halkın içinde göze batmamaya çalışan bir Sam Fisher. Saç sakalın karışık olmasıyla beraber, eski ve göze batmayan kıyafetler giyiyordu. Teknolojik ekipmanı yoktu ve kendini gizlemek için telefon dahi taşımazken halkın içinde bulunduğundan silah bile taşımamaya çalışıyordu. Yakın saldırılara ve buna bağlı olarak kombo saldırı sistemine sahip olacağı, çevredeki her şeyin dövüşürken bir silah gibi kullanılacağı vadediliyordu. Bunların yerine daha çok böyle kırpılmış bir oyunla karşılaştı seriyi takip edip, Conviction haberlerini okuyanlar. Vadedilen dövüş sistemi bir bakıma Assassins’s Creed II’nin bazı özelliklerine denkti. Bunlardan bahsetmek gerekirse: Yakın dövüşteki hareketlerin çeşitliliği, halkın içine karışarak görünmez olmak, polis veya ajanlardan gizlenmek, gerektiği zaman da onları sessizce öldürerek kayıplara karışmak ve daha serbest bir oyun tarzından bahsediliyordu. Gölgelerin içine gizlenmek yerine, günün her saatinde kalabalığın içinde kendini gizleyerek tek başına, kendi görevi hakkındaki bilgileri edinerek ilerleme gibi bir sistem bekleniyordu ilk açıklamalardan sonra.

                Onun yerine saçı sakalı düzgün, temiz günlük kıyafetler giyen ve hikayenin ortasına dalarak bir anda silahlı aksiyonla karşılaştık. İlk olarak gölge ve saklanmaya bağlı gizlilik sistemine geri dönüldüğünü ama eski derinliğe sahip olmadığını fark ettim. Son görüldüğümüz yerde seffaf bir şekilde o andaki izimiz kalıyor ve oradan uzaklşarak düşmanımıza sürpriz yapabiliyoruz. Bana kalırsa bu özellik çok iyi düşünülmüş ve oyuna renk katmış. Yakın dövüş sistemi ise ilk açıklanan sistemin aksine çok basit bir sistem olmuş. Bölümlerde konuşturmamız gereken düşmanları tutup sağa sola tek tuşla üç beş defa vurarak konuşturuyoruz ki bana kalırsa bu özellik çok boş olmuş. Yani oyun arası sinematiklerinde sadece tek tuşa basarak sonraki ekrana geçmek gibi olmuş. Tek eğlenceli yanı ise çevredeki üç-dört eşyanın nasıl kırılıp yamulduğunu görmek olabilir.

                Teknolojik olarak bana kalırsa yeterince gelişmiş araçlara sahibiz. Pompalı tüfekten makinelilere; desert eagle’dan çeşitli patlayıcılra kadar seçebeileceğimiz bir envantere sahibiz. İşin kötü tarafıysa bunlardan çoğunun ses çıkarıp anında dikkat çekmesi ve düşmanların hepsini üstümüze toplaması. Susturuculu silahların sayısı çok az olsa da bazı silahlar susturucu ile geçiştirilebiliyor. Oyuna eklenen achievement sistemi sayesinde de silahları ve senaryo haricinde zırhlarımızı geliştirebiliyoruz. Kullandığımız envai çeşit zamazingo da aksiyonu bir adım ileri taşıyor. Kontrollerin ara sıra yarattığı sorun da hoş olmayan durumlara sebebiyet verebiliyor.

Editör Notu: Herkesin oynayabileceği başarılı bir yapım.
8,2 Puan EDİTÖRÜN PUANI
Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction Platformlar: Geliştirici: Ubisoft Dağıtıcısı: Ubisoft Tür: Tactical Çıkış Tarihi: 14 Nisan 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 13 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta