Vanquish

   
   Platinum ve Sega'nın 4 oyunluk nikahının son parçası olan Vanquish geçtiğimiz günlerde çıkışını yaptı. Platinum'un oyunlarının Sega'ya büyük bir renk kattığını söylemeliyim. Önce Nintendo konsollarına oyun yapan firma, Wii'ye Madworld, DS'e de Infinite Space yapımlarını çıkarmış ve bu oyunların başarılı olmaları sayesinde dikkatleri üstlerine çekmeyi başarmışlardı. Daha sonra güçlü ev konsolları olan PS3 ve Xbox 360 için Bayonetta'yı duyuran Platinum'un bu yapımı için Devil May Cry taklidi bir oyun aşağılaması yapılmaktaydı. Ancak hiç de öyle olmadı. Bayonetta, orjinal oynanışı ve mükemmel sunumuyla her ne kadar kimisine göre biraz Japon abartısı gelse de beklentilerin üstünde bir oyun olmayı başarmıştı. Sega-Platinum ortaklığının son oyunu olan Vanquish'e de aynı şekilde "Gears of War'ın hızlandırılmışı" şeklinde yorumlar yapılıyordu. Vanquish'in yapımı, Shinji Mikami'nin önderliğinde yani Resident Evil'ın yaratıcısı tarafından yürütüldü. Mikami gibi inanılmaz hayalgücü olan birinden olağanüstü bir şeyler çıkmasını beklemek çok doğaldı. Peki sonuç insanların aşağıladığı gibi mi oldu? Hiç de değil. Platinum'un Sega için yaptığı son oyunun mükemmel bir 'nokta' olduğunu gelin size detaylı bir şekilde anlatayım.
    Öncelikle oyunumuzun konusundan bahsetmek istiyorum. Gelecekte geçen oyunumuz, sci-fi yani bilimkurgu temalı bir dünyada geçiyor. Rusya kaynaklı terörist bir örgüt, uçan bir hava istasyon şehri olan Providence'ı ele geçirir. Daha sonra bu şehrin tüm sistemini ölümcül bir 'Microwave' silaha dönüştürmeyi başaran bu Rus teröristler, doğal olarak senaryo da gereği bir terör vukuatı işlerler. Ölümcül silahı hiç bir uyarı, tehdit vermeden San Fransisco'nun üzerinde denerler. Siz tabii tüm bu anlattıklarımı ekranınızda mükemmel bir sunum eşliğinde izleyeceksiniz. Neyse, ölümcül silahın etkisi bir atom babası kadar etkili olur, canlı varlıklar öldürürken herşeyi de ortadan silip süpürür. Sahnenin harika hazırlandığını söylemeliyim, bir o kadar da korkunç, hatta biraz daha ileri giderek son zamanlarda bir video oyununda görüp görebileceğiniz en tüyleri ürpertici ve rahatsız edici sahnelerden biri diyebilirim Bu arada nedir bu yapımcıların Rusya takıntısı, çoğu oyunda Rusya ile çarpışıyoruz, adamları gelecekte bile rahat bırakmıyorlar. :)
 

     Konumuza devam edecek olursak, bu denli korkunç bir açılıştan sonra doğal olarak birilerinin bu teröristlerin icabına bakması gerekiyor. Burada her zamanki gibi Amerika Birleşik Devletleri devreye giriyor. Görevimiz; ele geçirilmiş Providence şehrini geri almak. Ana karakterimiz olan Sam Gideon ile burada tanışıyoruz. DARPA test pilotu olan Sam'i seslendiren isim ise Metal Gear Solid'in efsaneleşen karakteri olan Snake ile aynı kişi; David Hayter. Eminim bunu bilmeyenler, oyuna şimdi daha da ısınmıştır. Sam, kalabalık bir Amerikan birliği ile katıldığı görevde ARS suit (kıyafet, zırh) giymektedir. Şimdiden söylemeliyim, oyunumuzun oynanışına ve genel bağlamında herşeyine renk katan bu giydiğimiz suit oluyor. Neden mi? Çünkü son teknoloji üretimi olan bu suit, arkasındaki bir jet sayesinde bir anda istediğimiz noktaya kayabiliyor, tonlarca ağırlık kaldırabiliyor ve gördüğü her silahı kopyalayabiliyor. Biraz daha zorlasalar Iron Man olacakmışız. Gerçi o da Sega'nın ayrı bir oyunuydu, ama buna değinmek bile istemiyorum, çünkü Vanquish'in tırnağı bile olamayacak kadar kötü bir yapımdı. Mermilerin bile üstünden sekerek başka yere gittiği bu suit sayesinde Sam, yenilemez, yokedilemez gibi görünse de bu harika suit'in de zayıf noktaları yok değil ama bunlara ileriki paragraflarda değinmek istiyorum.

    Vanquish'in en iyi olduğunu söyleyebileceğim yönü kesinlikle oynanışı oluyor. Oynanış, oynanış, oynanış... Bu mükemmel oynanış dinamiklerine sıkılmak neredeyse imkansız, (Bence) Görselliğin de harika olduğu Vanquish'te kendinizi yoğun çatışmaların ve harika efektlerin arasında bulurken ağır çekim modu sayesinde oynanışın doruklarına çıkabiliyorsunuz. Bu esnada oyun o kadar hızlı seyrediyor ki çevreye şöyle bir bakarak, "Şu yapıya da bak, ne güzel tasarlamışlar," veya "Robot ne kadar iyi görünüyor" gibi düşüncelere giremiyorsunuz, devamlı çatışmalı, devamlı koşmalı ve en önemlisi siper almalısınız.
Editör Notu: Herkesin oynayabileceği başarılı bir yapım.
8,9 Puan EDİTÖRÜN PUANI
Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
Vanquish Platformlar: Geliştirici: Platinium Games Dağıtıcısı: Sega Tür: Action Çıkış Tarihi: 22 Ekim 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 20 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta