Bağımsız oyun yapımında şans eseri başarılı olmuş geliştirici görmek çok nadirdir. Bazı geliştiriciler gözümüze şans eseri bu noktaya gelmiş gibi gözükebilir. Ama hepsinin ardında, kan ve terle çalışarak, tırnaklarla kazıyarak yükselmenin hikayesi vardır.
Genelde bir çok başarısız bağımsız yapımcı, diğerlerinin başarısı karşısında, "Çünkü internet/basın ilgi gösterdi" gibi bir çamur atma eğilimindedir, ama emin olun, eğer internet ve basın ilgi gösteriyorsa, bu yapımcıların emeğinin ve pazarlama stratejisinin bir sonucudur.
Şans hiç mi etken değil? Elbette ki bir etken, ama şans, uzun saatler, günler, bazen yıllar süren yoğun çalışma temposu sonucunda, sizi başarıya iten bir yan etken.
Aşağıdaki video, bağımsız yapımcı Simon Roth tarafından çekilmiş. Videoda Simon, nasıl oyun yapılır konusuna değinmiyor. Daha çok birçok kişiye sıkıcı gelebilecek olan ama aslında konunun en önemli noktalarına değiniyor. Bunlar, pazar araştırması, oyununuz satacak mı sorusuna aranan cevaplar, size ne kadara mal olacak?, bilgi paylaşımı nasıl olmalı? gibi konular ve sorular.
Oyun yapımcısı olmak isteyenlerin kafasındaki hep yaratıcı bir oyun yapmak, sanatsal açıdan başarılı bir oyun yapmak gibi düşüncelerdir. Ama başarıya ulaşan yapımcılar, daha çok pazarlama, promosyon gibi konuları da halledebilecek bir ekibe sahip olanlardır.
Videoda detaylıca anlatıldığı üzere, bir oyun stüdyosu yönetmek, oyun yapmaktan çok, stüdyoyu ayakta tutmak üzerinedir.
Zaman zaman rastladığımız ve mükemmel bulduğumuz oyunlar, hiç duyulmamış olabiliyor, veya da bu oyunda ne var ki dediklerimiz çok popüler hale gelmiş olabiliyor.
Oyun yapımcısı olmayı düşünmeseniz bile bu videoyu izlemenizi öneririm, başarının çok çalışmadan gelmesinin zor olduğunu bir kez daha özetliyor.