Nintendo'nun baş tasarımcısı Shigeru Miyamoto, Pikmin oyunlarının satış performansını değerlendirdi. Bunun yanı sıra bu serinin neden şirketin diğer franchise'ları gibi ticari olarak "patlamadığını" tartıştı. Serinin en yeni oyunu Pikmin 4 ise 21 Temmuz'da Switch konsoluna çıkış yaptı.
Pikmin serisinin zorluğu satışları etkiledi
2001 yılındaki ilk Pikmin oyunuyla hayat bulan seri günümüzde de yer bulmaya devam ediyor. Switch konsoluna çıkış yapan serinin bugüne kadarki en çok satan oyunu yaklaşık iki milyon adet satan Pikmin 3 olarak karşımıza çıkıyor. Diğer öne çıkan serilerle karşılaştırma yapıldığında Super Mario Odyssey 25 milyondan fazla Zelda: Breath of the Wild ise yaklaşık 30 milyon sattı.
Bu serilere göre satış başarısının oldukça zayıf kaldığı seri için Miyamoto, Pikmin serisinin hayranlar tarafından sevilmesine rağmen neden diğer franchise'larla aynı oranda satmadığına dair çeşitli teorilerde bulundu.
Öncelikle Miyamoto oyunun kontrollerinin ve oynanış dinamiklerinin zor olduğunu vurguladı ve oyuncuların oyunda ilerlemek için büyük bir çaba sarf etmeleri gerektiğini açıkladı. Miyamoto ayrıca şunları aktardı: "İlk oyun daha derin bir meydan okuma deneyimi sunarken, ikinci oyun içerik açısından daha genişti ve Pikmin 3 ise ilk oyuna daha yakın bir içerik yer aldı. Ancak biraz daha düşündükten sonra ikisini de yapabileceğimizi fark ettik. Pikmin'in bu kapsamda ilgi çekici oyun derinliğini koruduk ve kontrollerle ilgili de zorlukların üstesinden gelmek için de işlevsel destek ekledik. Şimdi ise 4. oyunla karşınızdayız ve bu oyunun bir başarı elde etmesini istiyoruz."
Genel olarak Shigeru Miyamoto serinin zorluğundan dolayı oyuncuların yaklaşmadığını ve her oyuncu kesimine hitap etmediğini vurgulayarak serinin satış konusunda geri kaldığını öne sürdü.