Bethesda'nın merakla beklediğimiz Aksiyon-RPG oyunu The Elder Scrolls V: Skyrim hakkında yeni bilgiler Official Playstation Magazine (Fransa) tarafından yayınlandı. Dergide yer alan bilgiler oyunla ilgili merak ettiğimiz konularda ayrıntıları açıklamalar yapıyor. İşte bu ayrıntılar:
* Ataklarınızı yavaşça düşmana doğru yöneltmeniz sayesinde "Magnetism"in savaşlar sırasında arkadaşlarımıza karşı kullanılması engellenmiş.
* Bazı büyülü silahların "gizli" etkileri bulunuyor ve kullanana kadar bunların ne olduğunu bilemeyeceksiniz.
* Bir elinizde silah, diğer elinizde büyü varken koruma (block) yapamayacaksınız. Koruma hareketleri sadece iki elle tutulan silahlarda ve silah-kalkan ikilisinde kullanılabilecek.
* Spell Shield efekti geri dönüyor.
* Barlar (meyhane, taverna artık ne derseniz) oyunda büyük rol oynayacak. Buralarda insanların konuşmalarına tanık olacaksınız ve yeni quest'lere başlayabileceksiniz. Ayrıca duyumlarınızı doğrulatma şansınız da olacak.
* Siz etrafta dolaşırken Skyrim'in dünyası da gerçekten yaşayacak. Mesela herhangi bir Bar'da bazı insanların hırsızlıktan söz ettiğini duydunuz. Onları takip edip, tuhaf davranışlarına tanık olabilir ve hatta hırsızlık yaptıklarını görebilirsiniz.
* Quest'leri veren kişiler, size karşı eğilimlerine bağlı olarak az ya da çok bilgi verebilecekler. Eğer sizden hoşlanırlarsa size yol boyunca eşlik edip quest'in tam yerini bile gösterebilecekler.
* Oyundaki quest'ler ilerleme düzeninize göre değişecek. Örneğin "A" quest'inden önce "B" quest'ini yaparsanız, "A" quest'i değişebilecek.
* Bazı yeni büyüler de bulunuyor. Örneğin "Ice Trap" sadece düşman üzerinize yürüdüğünde aktif olacak. "Circle of Protection" ise düşmanları sizin çevrenizden belli oranda uzaklaştıracak. Fury ise düşmanları birbiri ile dövüştürecek.
* Bildiğiniz gibi Skyrim'de "ölüm hareketleri" de bulunacak. Bu hareketler düşmana son vuruşu yaparken aktif olacak. OPM'de bu hareketlerden bir tanesinde kılıcımızı düşmanın göğüs kafesine sapladığımızı söylüyor, tabi bu sırada düşmanımızı çığlıklarını da duymamız mümkün olacak.
* Oyunda "free-form" faaliyetleri de bulunacak. Bunlar yemek yapma, odun kesme, madencilik ve metal işleri gibi şeyler olacak.
* Bir Dragon Shout sırasında zamanın yavaşlayacağından bahsediliyor.
* Bazı Dragon Shout'lar zindanlarda bulunacak.
* Riverwood adlı bir kasabanın da oyunda bulunacağı söyleniyor. Burada ahşap çatılı evler ve bir kereste fabrikası varmış.
* Radiant Story'de Fallout 3'teki tesadüfi karşılaşmalardan esinlenilmiş.
* Oyunun grafikleri hareket halinde inanılma derecede iyi görünüyormuş. Çevredeki etkilemişim mükemmel olduğu söyleniyor. Örneğin rüzgar suda küçük girdaplar yaratıyor veya dalgalanmalar oluşturuyormuş.
* Bütün yetenekleri 100'e kadar çıkarmak mümkün, ama bütün perkler için bu mümkün değil.
* Oyunda 8 tasarımcı tarafından tasarlanan toplam 120 zindan olacak. Zindan'lardaki bazı karşılaşmalarda diyalog olmayacak ve düşmanlar size doğrudan saldırabilecek.
* OPM, NPC'lerin ve Radiant'ların gelişmiş yapay zekasının olduğunu söylüyor.
* Her yerleşim yeri eşsiz olacak. Örneğin Markarth Side şehri etkileyici kayalık uçurumları var ve bazı binaların uçurumun kenarında resmen sallanıyor. Haafingar adlı yer ise Skyrim'in en geniş ticaret merkezi olacakmış. Skyrim'deki şehirlerden birisi ise Dunmer'dan (Dark Elfler) fazlasıyla etkilenilerek tasarlanmış.
* Skyrim'de meteorolojik etkiler de bulunacak. Mesela bulutlar dağların etrafını saracak.
* Oyundaki ekonomi de Oblivion'a göre çok daha iyi tasarlanmış. Bir şehrin gelirini yok ettiğinizde, o şehir farklı yollardan ihtiyaçlarını gidermeye çalışacak. Örneğin bir şehrin tahıllarını yok ederseniz, o şehir en yakındaki şehirden tahıl ihtiyacını karşılamaya çalışacak ve tahıl fiyatları da talebe göre yükselecek.
* Okçular atış yaparken nefeslerini tutabilecek, bu onların dayanıklılığını (stamina) düşürse de, daha iyi nişan almalarını sağlayacak.
* Yaralı bir ejderle yerde savaşma şansımız olacak.
* NPC'lerle diyaloğumuzu yarım bırakıp yolumuza devam etme şansımız olacak.
* Dragon Shout, PS3'te R3 tuşuna atanmış.