Bioshock 2

“Hadi artık ! “ diye bağırıyor, “Korkuyor musun yoksa ?" Derin, bulanık denize doğru bakıp kararsızlığıma bir son vermek istiyorum ama evet, korkuyorum da. Çünkü onun bilmediği bir şeyi biliyorum ancak, bile bile kendimi iskeleden denizin gizemli, soğuk ve ürkütücü sularına bırakıyorum. Biliyorum, denizin içinde bir şey var…

Ah Rapture ! İnsanoğlunun bitmek tükenmek bilmeyen hayal gücünün, denizin dibinde bir mezarlığa dönüşmesinin resmisin sen, canlı bir şahidi. İşçinin alın terinin hükümetlere, Vatikan’ın dini baskılarına ait olmadığını düşünen Andrew Ryan; farklı bir şeyi seçti, imkansız bir şeyi. O, ‘işçilerin cenneti’ hayali ile inşaa ettiği ve “ Sizin alın teriniz ile Rapture pekala sizin şehriniz olabilir.” Diyerek , Rapture şehrine hayat verdi.
 
İnsanoğlunun bulunduğu bir yerde kargaşa eksik olur mu ? Andrew Ryan’ın vadettiği gibi huzurlu ve adaletli bir şehir ? Hikayenin nasıl sonlandığını biliyoruz...
Oyun dünyasının en görkemli atmosferlerinden ve etkileyici hikayelerinden birini bize sunan Bioshock için devam oyunu duyurulduğunda, üzülsem mi yoksa sevinsem mi bilemedim. Ayrıca 2K devam oyunu duyurmakla kalmamış, ilerleyen günlerde yaptığı açıklama ile “Bioshock 5-6-7 olabilir” demişti. Rapture tekrar dönmek ? O görkemli şehirde yeniden dolaşmak harika bir his olurdu ancak ya oyunun orijinalliğine, atmosferine ve hikayesine zarar gelirse ?

Ön incelemenin hemen başında belirtmeliyim ki, eğer oyunun büyülü havasını bozmak istemiyorsanız, bu yazı sizin için fazlaca “spoiler” içeriyor olacak.

Birinci oyunda yaşanan hadiselerin 10 yıl sonrasında Rapture’de neler olduğunu anlatacak olan ikinci oyundan ilk ilginç haber ise, birinci oyunda kanlı bıçaklı olduğumuz Big Daddy’lerden birini yönetiyor olmamızdı. Bu seçim ile birlikte ilk akla gelenler ise Big Daddy’lerin ne kadar yavaş olduğu ve çok geniş bir silah seçeneğinin bulunmadığı olsa gerek. Ancak yapımcılar önemli bir noktaya dikkat çekiyor; ana karakterimiz sıradan bir Big Daddy değil. O, ilk mükemmel prototip. Yeni Big Daddy'miz daha hızlı ve çevik ,plasmidleri kullanabilen ve silah değiştiren ancak ilk oyunda tanıştığımız versiyonları kadar güçlü olmayacak olan yeni nesil bir Big Daddy. Tüm bunların yanı sıra yeni Big Daddy’miz hür irade sahibi olacak. Bu hür irade oyunculara dürüst seçimler yapmayla boğuşmaya itecek ve Little Sister’lar ile olan ilişkinizi etkileyecek. Ve işte tam noktada Rapture için yeni bir hikaye yazılacak.
İlk oyunla birlikte tüm Little Sister’ların Rapture şehrini terk etmesinden sonra şehri saran panik havasını düzene sokan yeni karakterimiz ise Big Sister. Aslında Big Sister, bir zamanların Little Sister’ı. Zarif mekanik dalış kıyafetini tamamlayan sırtında ki kafes ile Little Sister’ları taşıyan yeni düşmanımız oldukça hızlı ve bir o kadarda güçlü. Big Sister’ın birde size fırlatarak, sizin ADAM’ınıza sahip olabileceği “Hasat İğnesi” mevcut. Daha beteri ise bu yeni düşmanlarımızın telekinetik güçlere sahip olması. Siz oyunda Little Sister’lar ile ilgilendiğiniz sürece, Big Sister’da sizinle yakından ilgilenecek. Hatta Big Sister yaklaştığında “Mr. B, Mr B, Big Sister seninle oynamamı istemiyor.” Diyerek bize tehlikenin yaklaştığını haber edecek. Unutmayalım ki Big Sister’lar bu çılgın şehrin bir şekilde dengesini sağlamış ve bu güç dengesini bozanların canını okumaya hazır olarak bekliyor. Oyun müddetince birkaç Big Daddy öldürdükten sonra Big Sister kendini gösterecek. Evet, oyunda hala, kendi hür iradesini kazanmış ana karakterimiz olan Big Daddy dışında Big Daddy’ler mevcut.
Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
Bioshock 2 Platformlar: Geliştirici: 2K Marin Dağıtıcısı: 2K Games Tür: FPS Çıkış Tarihi: 9 Şubat 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 2 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta