Splinter Cell : Conviction

Splinter Cell: Conviction'ın Montreal stüdyosundaki ekipten Ferland, oyunu en sade olarak "Önceden tasarlanmış sahneleri, tasarlanmamış birçok yolla çözebilme" diyerek açıklıyor. Bu daha da kafa karıştırıcı gelince Ferland'dan daha somut bir örnek isteniyor. Buna yanıt olarak Ferland; "Önünüzde masa olan bir cafe'de oturuyorsunuz diyelim, "Saldırı" tuşuna basarak masayı ters çevirebilirken, "Etkileşim" tuşuna bastığınızda ise masayı taşımaya başlıyorsunuz ve istediğiniz bir yere bırakabiliyorsunuz, "Gizlilik" tuşuyla ise masanın altında saklanmaya başlıyorsunuz"
diyerek Splinter Cell: Conviction ile ilgili kafamızda oluşan soru işaretlerimize yanıt vermeye çalıştı.
 
Tabi bu Splinter Cell: Conviction gibi bir oyunda "cafe'de oturmak" sözü ne kadar lafın gelişi olsa da, Sam'i elinde gazate, bir yandan kahve içerken görmek isterdim doğrusu...
İsterseniz biraz da Splinter Cell: Conviction'ın konusundan bahsedelim: Sam büyük bir ihanete uğruyor. Bir komplonun kurbanı olan Sam, kendisini Third Echelon'dan kopardı ve her zaman alıştığı destekden yoksun bir şekilde sıradan bir kaçak haline geldi. Şimdi uğruna çalıştığı herkes onun peşinde, silahlarını ve teçhizatlarını karaborsadan temin etmek zorunda... Artık o alıştığımız kedi kıyafeti ve gece görüş gözlüklü imajından uzak; kirli sakalı ile bir evsizi andıran Sam'in gerçekleri ortaya çıkararak kendini temize çıkarması tamamen bizim elimizde olacak...

Kendimizi bu soysuz durumdan kurtarmak için çabalayacağımız Splinter Cell: Conviction'da herhangi bir görevi yerine getirirken birden çok seçeneğimiz olacak. Geçmeniz gereken bir yol ve orayı kapatan düşmanlarınız var diyelim, düşmanlarınızın dikkatini dağıtmak için kalabalıktaki insanların arasında sürtüşme yaratabilir ve düşmanları gafil avlayabilirsiniz. Örneğin bir büroya girdiniz ve güvenlik birimleri birazdan bulunduğunuz odaya girecekler, hemen masaları kapının önüne koyarak odaya girme sürelerini arttırabilirsiniz, ya da etrafa sayfalar saçarak arkanızdan gelenlerin kafasını karıştırabilirsiniz. Ya da iyisi mi siz bayılttığınız bir düşmanın walkie-talkie'sini alarak düşmanlarınızın ne planladığını öğrenerek ilerleme kaydedin. Ancak herşey o kadar da basit olmuyor... Düşmanlarınız, elinizde bir telsiz olduğunu yaptığınız hamleler vasıtasıyla anlayabilecekler ve sinyal değiştirebilecekler. Bu durum Ubisoft'un yapay zekayı oldukça zorladığını size anlatabilmiştir umarım...
Zaten Splinter Cell: Conviction kesinlikle önceki Splinter Cell'lerden daha zor bir oyun olacak. Bu durumu birkaç örnekle pekiştirmek gerekirse; bir odayı karış karış araştırırken yanlışlıkla bir tv'yi düşürdünüz diyelim. Bunu birkaç dakika sonra gören güvenlik birimi tüm odayı arayacak ve bu durumu diğer arkadaşlarına belirterek dikkatli olmalarını söyleyecek ve sizin ilerleme kaydetmeniz zorlaşacak. Görünüşe bakılırsa Conviction'da "Game Over" ekranını bol bol göreceğiz...
 
 Conviction'da sık sık karşılaşacağımız durumlardan biri "sorgulama" olacak. Ancak bu sorgulama seansları oldukça şiddet içeriyor. Sorgulamanız gereken bir kişi konuşmuyorsa uygulamamız gereken tek yöntem işkence oluyor. Bu işkence seansları ise oldukça kanlılar ve şiddet sevenler için güzel sahneler içeriyor diyebilirim. Örneğin; bir sahnede ötmeyen bir bülbülü Sam önce kafa darbeleriyle yumuşatırken, ardından arabaya dayayıp tekmeler saydırıyor, bunun üstüne eline bir çivi batırmasıyla aynı bülbül şakımaya başlıyor. Yine belirtmeliyim ki, Ubisoft özellikle bu sahnelerde şiddeti iyice zorlamış ve oyuna çok yüksel ihtimalle Mature (Yetişkin) sınırlaması geleceği tahmin ediliyor.

Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction Platformlar: Geliştirici: Ubisoft Dağıtıcısı: Ubisoft Tür: Tactical Çıkış Tarihi: 14 Nisan 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 57 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta