The Elder Scrolls Online'dan Bütün Ayrıntılar

04.05.2012 09:57 Samet Konuksal


      Bildiğiniz üzere The Elder Scrolls MMO-RPG'si duyuruldu ve oyun, Game Informer'ın yeni sayısına konuk oldu. Dergi taramalarını geçtiğimiz saatlerde sizlere aktarmıştık. Şimdi ise sıra ayrıntılarda.
 
     250 kişilik dev bir geliştirici ekip tarafından hazırlanan The Elder Scrolls Online, serinin oyuncularıyla MMO kitlesini birleştirmeyi hedefliyor. 2007 senesinin başında yapımına başlanan ünlü serinin MMO-RPG'si, genel anlamda Dark Age of Camelot'ta önemli görev üstlenen Matt Firor'a emanet.
 
      Bir MMO'da pek görmediğimiz fakat The Elder Scrolls oyunlarında gördüğümüz üzere oyundaki bütün karakterler seslendirilmiş olacak. Oynanış olarak üçüncü bakış açısına dayanan The Elder Scrolls Online, diğer MMO'lardan daha farklı bir yetenek barına sahip olacak. 
 
      Görüntü yapısı olarak Hero Engine kullanması sebebiyle Star Wars: The Old Republic'le benzerlik gösteren The Elder Scrolls MMO'sunun sanat tarzı RIFT ve Everquest 2'yi andırıyor. Taramalarla gelen ilk görüntülerde bunlar zaten gözüküyordu.
 
     Game Informer'da yayınlanan bilgilerde oyunun tüm ayrıntıları yer almasa da, bazılarına dergi aracılığıyla erişebiliyoruz. Örneğin dergide oyundaki sınıflar açıklanmamış fakat Werewolf ve Vampir olamayacağımız belirtilmiş. Ayrıca oyunda craft, alchemy ve soul stone sistemi de devam edecek.
 
     The Elder Scrolls Online'da bazı Daedric Prensleri de yer alacak. Bunların arasında en önemli baş düşmanlarımız olarak Molag Bal ve Vaermina gösteriliyor.  Bu isimler sadece ikisi, diğerleri henüz açıklanmadı.
 
     İlk olarak dergi kapağında tüm Tamriel'i görsek de, oyunun ilk aşamasında bütün evreni içermeyeceği açıklandı. Henüz tüm ayrıntılar belli olmasa da, Skyrim, Morrowind, Summerset Isle, Cyrodiil ve Elsewyr'in oyunda yer alacağı kesin. Böylelikle bir sürü ana şehir de ortaya çıkmış oluyor. Onaylanmışlar arasında Imperial City, Windhelm, Daggerfall, Sentinel, Mournhold, Ebonheart, Elden Root, Shornhelm, Evermore, Riften bölgeleri yer alıyor. Diğer ana bölgeler ek paketler için saklanıyor.
 
     Bu bölgeler arasında daha hızlı ulaşım yapmamızı sağlayacak bazı binekler de yer alacak. Ancak bu binekler arasında World of Warcraft misali uçan binekler yer almıyor. Yani Skyrim sonrası ejderlerle dolaşma hayaliniz The Elder Scrolls Online'a kaldıysa, biraz daha ertelemelisiniz. Ayrıca bineklerin haricinde belirli bölgeler arasında daha hızlı ulaşımı sağlayan Wayshrine'lar da yer alacak.
 
     Şimdiye kadar olanlardan bahsettik, biraz da olmayanlara değinelim. Öncelikle, Skyrim'den 1000 yıl öncesini konu alacak The Elder Scrolls Online'da ejderler yer almayacak. Evcil hayvanlar hakkında bir söz söylemeyen oyun yetkilileri, oyuncuya özel evlerin olmayacağını da ekliyor. Ayrıca NPC'lerle derin ilişkiye girmemiz veya evlenmemiz de oyunda yer almayacak. Tüm bu RPG yapısına uygun düşmeyen yoklukların yanı sıra, hırsızlığın The Elder Scrolls Online'da olacağı açıklandı. Fakat nasıl bir yapıda olduğuna değinilmemiş.
 
      The Elder Scrolls Online üç farklı kabilenin macerasına dayanacak. Kabileler ve seçilebilecek ırklar şu şekilde;

-Ebonheart Pact: Nord, Dunmer, ve Argoninan
-Aldmeri Dominion: Altmer, Bosmer, ve Khajit
-Daggerfall Covenant: Breton, Redguard, ve Orc
 
     Bu üç kabilenin ana düşmanı da Imperialler olarak gösteriliyor. Oyundaki amaçlarımızdan birisi, ruhumuzu çalan Molag Bal'dan onu geri almak olacak.
 
     Oyunun görev yapısında yapımcı ekip ilginç bir yol izleyeceğe benziyor. Görev odaklı olmayan The Elder Scrolls Online'da bu görevleri almanız zorunlu değil. Gelişmek için ise oyun size yaptıklarınızdan dolayı ödüller verecek. Örneğin Undead Barrow'daki bütün Necromancer'ları öldürürseniz oyun size kendiliğinden ödüller verecek. 
 
     The Elder Scrolls Online, genel anlamda klasik MMO dinamiklerini kullanacak. Sınıf sistemi, experience sistemi genel olarak MMO klasiklerine bağlı. Fakat oyunda The Elder Scrolls serisine özgü bazı dinamikler de yer alacak. Yani ilk başta da dediğimiz gibi oyun hem klasik MMO oyuncusuna, hem de The Elder Scrolls oyuncusuna hitap ediyor.
 
     Dünyanın büyüklüğü konusunda ise henüz kıyaslama açısından bir açıklama gelmese de dergide, "Skyrim'e oranla çok daha büyük." cümlesi yer alıyor. Ayrıca bu Skyrim'den çok büyük dünyada gördüğümüz neredeyse herşeyle etkileşime geçebileceğiz.
 
    Ve şimdi, eğer bir haftada sonuna ulaştığınız MMO'lardan sıkıldıysanız hazır olun. Oyunda sadece sınır seviyeye ulaşmak 120 saatten fazla sürecek. Ayrıca oyunu bitirenlere daha taze içerik sunmak için, bütün kabilelerin level içerikleri de birbirinden farklı olarak hazırlanıyor.
 
     Gelelim The Elder Scrolls Online'ın PvP sistemine. Oyunun başındaki isim Dark Age of Camelot gibi PvP'si zengin bir oyundan gelme olunca, The Elder Scrolls Online'ın PvP sisteminden beklentilerimiz de hayli yüksek oluyor. Belirtilenlere göre oyundaki PvP savaşları bu üç kabilenin kargaşalarını konu alacak. PvP sırasında bazı araçlar kullanılabilecek ve sınır level PvP'si 100 kişiye karşı 100 kişinin savaşını işleyecek.
 
     Genel olarak PvP senaryolarındaki amaç Cyrodiil'i ele geçirmek olacak. Savaşlardan sonra Cyrodiil topraklarını gezmek de mümkün. Ayrıca ekip, oyunu e-Spor müsabakalarına uygun hale getirmek için PvP'yi dengesini iyi ayarlayacaklarının sözünü veriyor.
 
     Genel anlamda World of Warcraft sisteminden değil de, Guild Wars'dan esinlendiğini söyleyebileceğim The Elder Scrolls Online'ın skill sistemi de Guild Wars oyunlarında olduğu gibi. Savaş sırasında kullanabileceğiniz yetenekler oldukça sınırlı olacak ve bu yetenekler, girdiğiniz savaş alanı içerisinde değişmeyecek. Yani Guild Wars misali, PvP'lere veya zindanlara girmeden önce yetenek barınızı stratejik olarak ayarlamanız gerekecek.
 
     Yetenek konusunda sınıflar, birbirlerinden faydalanabilecek. Örneğin Rogue tarzındaki sınıf yere gaz dökerken, büyücü sınıfı da gazı yakarak ortaya daha yüksek boyutta yetenekler çıkarabilecek. Tabiki bu yetenekler düşman yetenekleriyle bir araya gelmeyecek, sadece kabilenizdeki dostlarınızla yapabileceksiniz.
 
      Son olarak, kısa kısa özellikler;
 
- Thieves Guild ve Dark Brotherhood oyunda yer alacak. MMO haline nasıl çevirilecek, ne halde yer alacak detaylandırılmadı.
- Raidlerle girebileceğiniz Heroic moddaki zindanlar yer alacak.
- Yapay zeka konusunda yapımcı ekip çok titiz davranıyor.
- Zindanlar da dahil, oyunda aggro mekaniği olmayacak. Yani yapay zeka düşmanlarımız her an herkese saldırabilecek.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
The Elder Scrolls Online Platformlar: PC PS4 XBOX ONE Geliştirici: Zenimax Online Studio Dağıtıcısı: Bethesda Tür: MMO-RPG Çıkış Tarihi: 4 Nisan 2014
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 34 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Krafton, 2024'ÜN Üçüncü Çeyreğinde Toplam Satışlarda 49,1 MİLYAR TL'yi Geçti! 13 Dk önce No Man’s Sky PS5 Pro Desteğine Kavuştu 07 Kasım The Sims Rakibi inZOI'nin Erken Erişim Çıkış Tarihi Açıklandı 07 Kasım Warhammer 40,000: Darktide Playstation 5 Konsoluna Geliyor 07 Kasım Death Stranding Director’s Cut Süpriz Bir Şekilde Xbox Series'e Geldi 07 Kasım
Forumdan Konular
DH'den Haberler