Pokémon Oyunları Rehberi

     Tüm Pokémon oyunlarında senaryo çok doğrusal olsa da, bu belirli yolda düşe kalka ya da rahat bir biçimde ilerleyebilmemiz tamamen bizim tecihlerimize bağlı. Doğru strateji ile hiçbir GYM liderine takılmadan ve belki de hiç “blacked out” olmadan oyunu tamamlayabilmemiz mümkün.

     Oyunlardaki hikâye ilerleyişi ve buna göre yapılması gereken stratejilerden önce, teknik terimlere ve detaylara bir bakalım.
Türler Pokémon'lar ve onların saldırı türleri; normal, ateş, su, savaşan, elektrik, çimen, uçan, zehir, toprak, karanlık, böcek, ejderha, kaya, hayalet, çelik, buz ve psişik olmak üzere 17 gruba ayrılır. Bu türlerden bazılarının diğerlerine karşı üstünlüğü varken bazılarının diğer türlere karşı herhangi bir zayıflığı ya da üstünlüğü bulunmamakta, hatta bazı türlerin diğerlerine karşı hiçbir etkisi de olmamaktadır. Tabi ki her bir Pokémon sadece 1 türe ait olmayabilir. Birden fazla türe sahip olan Pokémon'ların maruz kaldıkları saldırılardan etkilenme oranları sahip oldukları 2 türün, yapılan saldırı çeşidine karşı olan dayanıklılıklarının bileşkesi şeklinde hesaplanır.
 
Saldırı Türleri Yukarıda saydığım saldırı türlerinin hepsi toplamda 3 ayrı başlığa ayrılır: Physical, Special ve Other.

Physical saldırılar adından da anlaşıldığı gibi fiziksel olarak bir Pokémon'un karşısındaki Pokémon'a yaptığı saldırılardır. Örnek olarak Hi Jump Kick, Slash, Tackle ve Arm Thrust gibi saldırıları gösterebilirim.

Special ise oyuncunun Pokémon'unun direkmen fiziksel bir temas kurmadan yaptığı saldırılardır. Örnek olarak Ember, Zap Cannon, Octazooka ve Ice Beam gibi saldırılar gösterilebilir.

Other Attacks ise oyuncunun Pokémon'unun ya da rakibin “durumunu”(yazının devamına bakın detaylar için), oyuncunun HP, Attack ve Sp. Attack veya Speed miktarını artıran saldırılardır. Örnek olarak Aqua Ring, Recover, Teleport ve Toxic gibi saldırıları gösterebilirim.
 
Level Sistemi Yendiğimiz her Pokémon karşılığında edindiğimiz tecrübenin rakamlara dökülmüş hali olan EXP Puanları belli bir seviyeye gelince Pokémon'umuz Level atlar. Level atlayınca değişen tek rakam “lv” harflerinin yanında yazan rakam değil tabi ki. HP'nin yanısıra Attack, Defense, Speed, Sp. Attack, Sp. Defense gibi verilerde artış gösterir. Bu doğal olarak saldırılarımızın etki gücü ile birlikte defans özelliklerimize kuvvetlendirir. Ayrıca her Pokémon, kendisi için özel olarak belirlenmiş bir Level düzeyine eriştiğinde gelişir. Tabi ki tek gelişme şekli Level atlama sistemi değildir.
 
Abilities Bir diğer önemli unsur ise Türkçeye “Kabiliyetler” olarak çevirebileceğimiz “Abilities”. Ability kavramı ilk olarak 3. nesil oyunlar olan Sapphire ve Ruby ile ortaya çıktı. Abilities kavramını kısaca: “Her Pokémon'da bulunan ve onlara savaş esnasında katkı sağlayan özellik” şeklinde tanımlayabiliriz. Örneğin Static adlı Ability'ye sahip bir Pokémon'a karşı savaştığınızda, rakip Pokémon, herhangi bir fiziksel saldırısında “Paralyze” olma durumuyla karşılaşabilir. Ya da mesela Ice Body Ability'sine sahip Pokémon buz fırtınası esnasında herhangi bir şey yapmadan HP'sini arttırabilir. 

     Bazı Pokémon'ların 2 adet Ability'si olabilir fakat bunlardan sadece bir tanesi sürekli kalacaktır. 
Kullanıcı Puanı

5,6

Oyunun Künyesi
Pokemon Heart Gold / Soul Silver Platformlar: Geliştirici: Game Freak Dağıtıcısı: Nintendo Tür: RPG Çıkış Tarihi: 26 Mart 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 12 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta