Son yıllarda bağımsız oyunlarla büyük başarılar yakalayan kişilerin haberleri ile sık sık karşılaşıyoruz. Bu tür başarılar küçük bütçeli bağımsız geliştiricilere de umut dağıtıyor, ama herşey o kadar da kolay değil.
Minecraft'ın yaratıcısı olan Markus Persson bağımsız geliştiricilerin kolayca zengin olabileceklerini düşünmelerinden rahatsız olduğunu söyledi. Başarısı nedeniyle herhangi bir yanılsamaya kapılmayan ünlü isim şanslı olduğunun farkında.
"Oyuncu sayımızı ve para konusunu dikkate almakla birlikte, bugünlerde işaret etmek istediğimiz bir nokta da kesinlikle şans faktörüdür." diyen Persson sözlerine şöyle devam etti:
"Çünkü, elbette Minecraft başarılı oldu; ama daha başka çok sayıda ilgi çekici oyun yapan bağımsız geliştirici yeterli oyuncu sayısına ve gelire ulaşamadı. Zamanlama konusu onların karşısındaydı ya da yanlış insanlarla veya basınla konuştular, yani sadece şans da bu konularda hala büyük bir etken."
İnsanların zengin olma düşüncesi ile bağımsız oyunlar geliştirmeye başlaması konusunda biraz tedirgin olduğunu söyleyen Persson, Youtube'da da çok sayıda yetenekli müzisyen olduğunu, ama bunların hepsinin bir kontrat yapamadığını veya kolayca zengin olamadığını söylüyor. Bunlardan çoğunlukla şanslı olanlar başarıya ulaşması konusuna da dikkat edilmesi gerektiğini söyleyen Persson'ın sözlerine umarım bağımsız geliştiriciler kulak asar.
Aslında bağımsız oyunlar bir zamanların Punk kültürüne benziyor. Kumbarasındaki para ile gitar satın alıp punk grubu kuran gençlerden kaç tanesi başarılı oldu? Sanırım sadece çok yetenekli ve şanslı olanlar. Aynı durum oyunlar için de geçerli.