Battlefield V Chapter 1: Overture Güncellemesi Yayınlandı

05.12.2018 16:02 Gazali Çetinkaya

 
Yayıncı Electronic Arts ve geliştirici DICE Battlefield V'in ilk büyük güncellemesini yayınladı. Chapter 1: Overture güncellemesi şu anda PlayStation 4, Xbox One ve PC üzerinde indirilebilir durumda.

Güncellemenin detayları şu şekilde:
 

The Last Tiger
 
Bu güncellemeyle Battlefield V ’e yeni bir tek oyunculu War Story eklendi. Adı, The Last Tiger.
 
Ren-Ruhr bölgesi, 1945 İlkbaharı. Büyük ölçekli On İkinci ABD Ordusu Grubu, Almanya sınırlarına akın ediyor. Alman hatları dağılmış durumda; birlikler harap olmuş, ayrılmış ve yeterince ikmal edilemiyor. Bu ortamda Almanların 237 numaralı Tiger mürettebatına (Stefan) katılarak yenilmesi imkansıza yakın Tiger I tankını, ana vatan sınırlarında geçen ve kazanma umudu olmayan bir savaşta yöneteceksiniz. Bu bölümde, diğer War Stories bölümlerinde olduğu gibi mürettebatın dili kullanılıyor; yani Almanca.
 
Yeni Çok Oyunculu Harita: Panzerstorm
 
Savaşın ilk büyük tank muharebesine katılın; daha önce hiç olmadığı kadar büyük bir muharebe bu. Belçika Muharebesi’nin ilk günlerinde Mihver Devletleri’nin zırhlı birlikleri, piyadelerin önünde Hannut’a giriş yaparak Müttefik Devletler’in tanklarıyla Belçika kırsalının tepelerinde ve tarlalarında çatışmaya başladı.
 
İkinci akının başlamasıyla bir zamanlar müthiş bir güzelliğe sahip olan kırsal bölge, tank ateşiyle harap oluyor. Harap olan ve yanan bu bölge, savaşın korkunç hikayesini özetliyor. Önemli noktaları güçlendirmek için çamurlu siperlerden ve sığ nehirlerden ilerleyin. Ormanlık alandaki barakanın etrafına kurulan İkmal İstasyonlarından faydalanın ve yükseklik avantajı sağlayan tarlaları ele geçirin.
 
Hayatta kalmak için sonuna kadar direnin ve acımasız zırhlıların saldırılarına karşı hazırlıklı olun.
 
Panzerstorm Harita Teması

Yepyeni deneyimimiz, taşıtlara odaklı ve hafif piyade destek rollerinin bulunduğu bir oynanışla tankçı mürettebata odaklanıyor. En iyi tankçı mürettebatını oluşturmak için manga arkadaşları arasında strateji kurmak ve iletişim şart. Haritanın farklı yerlerindeki tahkimatlar, tamir imkanları ve İkmal İstasyonları da taşıtınızın ayakta kalması için kritik öneme sahip.

Kırsal bölgede önüne geleni yerle bir ederek ilerleyen büyük bir zırh gücünün bulunduğu devasa Battlefield haritasında ilerleyin. 
 
Talim Alanı
 
Talim Alanımızda Battlefield V’teki çeşitli silahları ve taşıtları kullanabileceksiniz. Talim Alanında şunları yapabilirsiniz:
 
- Temel sınıf silahları keşfederek favorilerinizi bulun, hedef alma, tekli vuruş ve isabet çalışması yaparak tarama biçimlerini öğrenin.
 
- Avcı uçağı veya bombardıman uçağı kullanarak düşman uçaklarını vurmayı ve hedefleri bombalamayı öğrenin. 
 
Önemli Hata Düzeltmeleri ve Değişiklikler
 
- Oyunun DXR gerçek zamanlı Işın İzleme ile çalışmasıyla ilgili çeşitli kararlılık ve performans geliştirmeleri yapıldı (sadece PC’de). Yeşilliklerde/bitki örtüsünde izleme performansının yükseltilmesi ve mümkün olduğunda Işın İzleme kalitesini iyileştirme amacıyla kare bellek verisinin kullanılması da bu geliştirmeler arasında yer alıyor.

- Oyuncunun gerekli seviyeye ulaşmasına rağmen silahların kilidinin açılmamasına neden olan hata düzeltildi.

- Bitmeyen yükleme ekranlarına neden olan sorunlarla ilgili iyileştirmeler yapıldı. Bu güncellemeyle birlikte bu sorun büyük ölçüde ortadan kalkacak.

- Nişancı taşıt yolcusunun kullandığı taretin animasyonlarının, oyuncunun hedeflediği yerle aynı hizada olmamasına neden olan sorun düzeltildi.

- Oyuncular artık oyunda hedefleri görüntülerken kısa süre beklemeye alınmayacak.

- Conquest’te Düşmana Yetişme mekanikleri düzenlendi. Yetişme mekaniği artık yakın geçen turlar yerine yalnızca kaybeden takımın çok geriye düştüğü durumlarda etkinleştirilecek. Bu sayede karşılaşmaların genel olarak daha adil geçeceğini ve takımlar arasındaki yetenek farkının çok büyük olduğu karşılaşmaların da daha heyecanlı olacağını düşünüyoruz.

- Uçakların öne doğru ateş eden makineli tüfeklerine ve toplarına verilen cephane miktarı düzenlendi. Hızlı ikmal nedeniyle silahlardaki mermi miktarını azalttık ve uzun süreli uçuşlarda yıpranmanın etkisinin daha iyi hissedileceğini düşünüyoruz. Bu sayede mermi ikmali ile Spitfire’daki 8x LMG veya BF109’daki patlayıcı top mermileri gibi bazı silahları dengeleyebileceğiz.

- 1. şahıs görünümünde uçak yakınlaştırması artık 2,5 kat olacak. Böylece savaş alanı daha iyi gözlemlenebilecek ve uzak mesafeleri ya da küçük hedefleri hedef almak kolaylaşacak. Bu değişiklik, avcı gibi uçakların yerdeki savaşa daha yakın olmalarını sağlayacak.

- Uçak parçalarının LMG’lerden aldıkları hasarlar azaltıldı ve uçak motorlarının canları yükseltildi. Yani it dalaşları artık tek bir parçayı devre dışı bırakarak kazanılamayacak. Oyuncuların parçaları devre dışı bırakabilmeleri için parçalara ateş etmeye odaklanmaları ya da daha yüksek kalibreli ve düşük atış hızlı silahlar kullanarak etkili parça hasarı vermeleri gerekecek. Böylece it dalaşlarında deneyim ve uçak özelleştirme faktörü daha büyük rol oynayacak.

- Stuka’nın 37mm topları düzenlenerek taşıtlara karşı doğrudan ateş hasarları yükseltilip piyadelere karşı tarama hasarları düşürüldü. Bu sayede asıl amaçlarına daha uygun şekilde kullanılacaklar. Ayrıca, Stuka’ya özel bomba bırakma gecikmesi 0,3 saniyeden 0,1 saniyeye düşürüldü (bu bombardıman uçağında bombanın bırakılması için indirilmesi gereken bir kol bulunuyor ve bu kol artık daha hızlı inecek). Böylece Stuka ile daha isabetli bombardımanlar yapılabilecek.

- Spitfire’daki 8x MG uzmanlığı artık yeni bir aşırı ısınma unsuruna sahip. Bu silahlar hızlı ateşle büyük hasar veriyor, ancak sürekli atış sırasında çabuk ısındıkları için atış hızları büyük ölçüde düşüyor.

- BF109’un Minengeschoss’u, asıl amacına uygun olarak yeniden dengelendi. Silah avcı uçaklarına karşı varsayılan tekli topuyla aynı performansı verecek, ancak bombardıman uçaklarına karşı hasarı azalacak. Eskiye oranla daha az hasar oranına sahip olsa da piyadeye karşı etkin bir tarama hasarı verecek. 1. şahıs yakınlaştırmasıyla birlikte bu mermiyi kullanan BF109’lar tekli hedefleri bombalayarak geçiş yapabilecek, ancak çoklu hedeflerden oluşan bir alanı tamamen temizleyemeyecek.

- Uçaksavar tankları piyadelerle girilen çatışmalarda zayıf kaldıkları için uçaklar etkin olmadığında tercih edilmiyorlardı. Uçaksavar tanklarının taretlerine aldıkları hasarı azaltarak yandan aldıkları hasarlarla dengeledik ve ayakta kalma şanslarını yükselttik. Piyadelere karşı hasarları da bir miktar artırıldı.

- JU-88 bombardıman uçağı, yalnızca bir adet 1.000 kg bomba taşıyacak şekilde düzenlendi ve 16x50 kg bomba atarken atış hızı düşürüldü. Böylece yere düşen bombaların farklı yerlere dağılması sağlanacak.

- Stuka’nın hasar modeli, yere saldırı rolünü güçlendirmek amacıyla bombardıman uçaklarına daha yakın olacak şekilde düzenlendi.

- Kara taşıtlarında üstteki nişancı pozisyonlarında yer alan oyuncular artık aşağı inerek gelen ateşlerden bir ölçüde korunabilecek. Üstteki nişancılar eğildikleri sırada makineli tüfekle “kör ateş” edebilecek.

- Tur başlarken otomatik doğma tüm oyun modlarında devre dışı bırakıldı (Final Stand hariç). Bu değişiklik, tur geçişlerinde kısa süreliğine “afk” kalan ve başlangıçta henüz bilgisayar başına dönmemiş olan oyuncuları doğmaya zorlamamak için yapıldı.

- Airborne ve Frontlines’da bomba taşıyıcılarının üzerinde artık simge görünmeyecek. Bu değişikliği topluluk geri bildirimi doğrultusunda yaptık. Ancak bu simge bomba alınırken yapılan sesli ikaz anında kısa süreliğine görünebilecek.

- Panzerfaust’lar artık tanklara karşı uzaktan sıradan hasar verecek ve yapılan düzenlemeyle anlık hasarı da azaltıldı. Önceki hasar modeli büyük ölçüde saldırının açısına bağlıydı ve bu durum tanklara karşı saldırı açılarını belirlemeleri zor olan piyadeler açısından dezavantajlı oluyordu. Zayıf isabetler, 5 gibi çok düşük bir hasar verebiliyordu. Yeni modelde özellikle tankların arkasına isabet eden maksimum mermi hasarı azaltıldı, ancak artık zayıf isabetlerin yaklaşık 2-3 kat daha fazla hasar vermesi garantilendi. Örneğin, daha önce yalnızca 5 hasar veren zayıf bir isabet artık 15 hasar verecek. Öte yandan Panzerfaust’lar artık tank parçalarına karşı çok daha etkili. Bu sayede taretleri, paletleri ve motorları kolayca devre dışı bırakabilecekler ve taşıta saldıran piyadelere avantaj sağlayacaklar. Parçaların tek isabetle devre dışı bırakılmasının garanti olmadığını unutmayın.

- Açılı hasarlar artık oyunculara için daha fazla açığa çıkarılacak. Bir oyuncu en uygun açıdan isabet ettirdiğinde veya taret gibi zayıf bir parçayı vurduğunda kritik isabet (kafadan vurma) işareti gösterilecek.

- Sabit ve Yarı Paletlilere takılı AT silahlarının doğrudan isabet hasarı artırıldı. Bu silahları kullanırken açığa çıkarılmak büyük bir dezavantaja neden olacak ve risk-kazanç oranını dengelemek için tanklara karşı daha büyük hasar vermek gerekecek.

- LMG’ler ve Asker Silahları, uçaklara karşı planlanandan daha fazla hasar vermekteydi. Asker silahlarının uçaklara verdikleri hasarı azaltarak uçaklara karşı öldürücü unsur olmak yerine birer tehdit olmalarını sağladık.

- Taşıt Özelleştirmesinin ilk versiyonu, tank kaplamaları, uçak kaplamaları ve uçak burun desenleriyle tüm oyuncular için yayınlandı. Yakında daha fazlası gelecek!

- Panzerfaust’un taşıtlara arkadan verdiği hasarın etkisi azaltıldı. Taşıtların zırh açısının önemi artık daha az olacak ve Panzerfaust artık taşıtlara daha tutarlı oranda hasar verecek. Panzerfaust’lar aynı zamanda daha bütünsel bir parça hasarı verecek ve motorları, paletleri, taretleri vb. devre dışı bırakmak amacıyla daha taktiksel kullanılmaları sağlanacak.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Battlefield V Platformlar: PC PS4 XBOX ONE Geliştirici: Dice Dağıtıcısı: Electronic Arts Tür: FPS Çıkış Tarihi: 20 Kasım 2018
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 3 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
NetEase Games Stüdyosu Worlds Untold Çalışmalarını Durdurdu 1 Dk önce PlayStation Konsolları Bugüne Kadar Ne Kadar Sattı? 1 Saat önce Dino Crisis ve RE Director's Cut Artık PS Store'dan Ayrı Ayrı Alınabiliyor 26 Kasım Epic Games Dikkat Çekici Bilim Kurgu Projesinin Yayıncılığını Üstlendi 26 Kasım Baldur's Gate 3'ün 15 Milyondan Fazla Sattığı Bildirildi 26 Kasım
Forumdan Konular
DH'den Haberler