Valve Mühendisinden Virtual Reality Açıklamaları

Amerikan askeri VR ile paraşut atlayışı eğitimi alıyor.
02.01.2013 12:17 Gökhan Yılmaz

 
     Valve mühendislerinden Michael Abrash'ın açıklamalarına göre Virtual Reality'nin gelişmesi için günümüz donanım teknolojilerinin değiştirilmesi veya geliştirilmesi gerekiyor. Yani gözlüklerinizi takıp sanal dünyaya dalıp daha gerçekçi bir deneyim kazanmak için biraz daha beklemeniz gerekecek.
 
     Sanal dünyada gerçekteymiş gibi dolaşmaya yarayan Virtual Reality ve direkt gerçek hayatın üzerine entegre edilen Augmented Reality'nin gelişmesi için öncelikle gecikmelerin düşürülmesi gerekiyor. Oyunlarda genellikle mouse hareketlerinin ekrana yansıması sırasında 50 ms'lik gecikmeler oluyor. Bu gecikmeler 30 ms'ye kadar düşebiliyor ama o da oyunun grafikleri basitse ve ekran yırtılması düzeltilmiyorsa (v-sync kapalı iken). Virtual Reality'nin gerçekçi olabilmesi için bu gecikmenin 15, hatta 7 ms'ye düşürülmesi gerekiyor.
 
     Günümüz donanımları ile bu kadar düşük gecikmelere ulaşmamıza imkan bulunmuyor. Abrash'a göre birileri donanımların çalışma şekillerini yeniden düzenlemeli. Abrash'ın açıklamaları bir yana, daha önce Valve'in de VR üzerine çalıştığı söylentileri çıkmıştı. Oyun dünyasının çok önemli isimleri tarafından desteklenen Virtual Reality aksesuarı Oculus'u web sitesinden inceleyebilirsiniz.
 

İlgili İçerik Yorumlar 7 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Dino Crisis ve RE Director's Cut Artık PS Store'dan Ayrı Ayrı Alınabiliyor 26 Kasım Epic Games Dikkat Çekici Bilim Kurgu Projesinin Yayıncılığını Üstlendi 26 Kasım Baldur's Gate 3'ün 15 Milyondan Fazla Sattığı Bildirildi 26 Kasım 2K Games, PC Başlatıcısını (Launcher) Kaldırdı 26 Kasım Hunting Simulator 3, PS5, Xbox Series ve PC için Duyuruldu 26 Kasım
Forumdan Konular
DH'den Haberler