Id Software'in dahi çocuğu John Carmack- Quakecon'un açılışını yaptı ve ilk olarak bir konu üzerinde özür dileyerek konuşmasına başladı.
Özrün odak noktasında RAGE vardı ve oyunun PC sürümünden beklenilen performans verimini alamayan oyunseverlerden Carmack kendi adına özür diledi ve id'nin yapımın PC çıkışını yeterince iyi yerine getiremediğini dile getirdi. Gerek sürücü desteğinden olsun gerekse diğer sorunlardan olsun Carmack, bu hatadan iyi bir ders çıkardıklarını ve gelecekte tekrarlanmayacağı sözünü verdi.
ID'nin şu anda yaptığı işlerden bahseden Carmack, sözü daha sonra firmanın güncel ve taze oyun motoru olan id Tech 4'e getirdi. Vita'da bile çalışabilen bu özgün oyun motoru için tüm insan gücünü ve kaynaklarını DOOM 4 üzerine yoğunlaştırdığını söyleyen Carmack, id'nin mobil platform üzerinde çalışan ekibinin dahi Doom 4 için varını yoğunu sarfettiğini açıkladı.
Fakat maalesef Carmarck, Doom 4 için yine de bir çıkış aralığı vermekten çekindi. Carmack, kısa ve öz ve belki de çoğu oyuncuyu sinirlendirecek şekilde oyunun bittiğinde duyurulacağını söyledi.