2014'te çıkacak en büyük oyunlardan biri olması beklenen ve bu nesildeki konsolların son bombalarından Dark Souls II hakkında oyunun yönetmeni Yui Tanimura oyundaki "özgürlük" hakkında bazı açıklamalarda bulundu. Anlaşılan karşımızda daha özgür bir oyun olacak.
"Keşfetmenin özgürlüğü Dark Souls II'deki önceliklerimizden biridir, hatta Dark Souls 1'dekinden daha fazla. Dark Souls 1'de bazı alanlara yolculuk yapıyorduk, ama umut ediyorum ki Dark Souls II'de oyun boyunca daha fazla özgürlüğünüz olacak.
"Dark Souls 1'de çanları çalmak ve Anor Londo'ya seyehat gibi aslında kötü bir şey olarak da görmediğimiz bazı kesin düzenlemeler-emirler olduğunu gördük. Dark Souls II'de oyunu belli bir düzende tamamlamak zorunda olmamanızı sağlayarak daha fazla özgürlük sağlamak istiyoruz. Eğer oyuncular yeterince kendini zorlarsa veya isterse oyunun yarısından devam edebilirler, bu ne kadar istekli olduğunuza veya cesur olduğunuza bağlı."
Demon's Souls ve Dark Souls 1 tecrübelerimiz göstermiştir ki oyuna başlar başlamaz zorlu bölgelere yolculuk yapınca hayatta kalmak neredeyse imkansız oluyor. Buna karşın bazı çılgın oyuncular her türlü zorluğa katlanabiliyor.