Call of Duty serisi konsol oyuncularını 60 FPS akıcılığa alıştıran serilerden biri olarak bilinir. Zira geçmiş nesilde Activision, rakibi Battlefield'ın çok daha gerçekçi grafikler sunmasına rağmen bunu yapmayıp 60 FPS'de oyun sunmayı tercih etmişti. Yeni nesilde aynı şeyleri daha iyi grafiklerle sunmayı hedefleyen Call of Duty yapımcılarının hedefi, sadece lafta kalmış.
Digital Foundry, Call of Duty: Black Ops 3'ün senaryo moduna yönelik teknik analizini bugün itibariyle yayınladı. Yayınlanan rapor sonucunda Call of Duty: Black Ops 3'ün, hedeflenen 60 FPS akıcılık çizigisine nadiren çıktığı görüldü. Oyunun PS4'te ortalama 51 FPS'de, Xbox One'da da 49 FPS'de oynatıldığı belirtiliyor. Değerler her ne kadar 30 FPS'den yüksek olsa da sabit bir değer yerine elde edilen dalgalı sonuç birçok oyuncunun oyun keyfini olumsuz etkileyecektir.
Tüm bu FPS konusunun haricinde lafta kalan tek şey bu değil. Oyunun Xbox One'da 1600x900 doğal çözünürlükte çalışacağını açıklayan yapımcı, çoğunlukla 1280x900 çözünürlük kullanmış. PS4'te de 1080p(1920x1080) hedefleyen yapımcının kimi zaman 1360x1080 çözünürlük kullandığı görülmüş.
Activision gibi büyük bir firmadan, Call of Duty gibi büyük bir markadan bu gibi şeylerin yapılmasının altında neyin yattığı gerçekten ilginç. Hatırlarsanız Killzone: Shadow Fall'ın çıkışında da Sony ile Guerrilla Games benzer şeyler uygulamış ve sonucunda davalık olmuştu. Bakalım Call of Duty: Black Ops 3'le ilgili hukuki kanatta ne gibi şeyler göreceğiz?