Daha çok hikaye odaklı oyunlarıyla ön plana çıkan Quantic Dreams ekibinin önemli ismi ve ayrıca Heavy Rain'in de yapımcısı olan David Cage, bilindiği gibi Heavy Rain'de kendisinin ve ailesinin başından geçen bir olaydan yola çıkarak bir senaryo kurgusu oluşturmuş ve bu duyguyu da mümkün olduğunca oyuna yüklemeye çalışmıştı.
İngiltere'nin köklü ve saygın gazetelerinden The Guardian ile bir röportaj gerçekleştiren Cage, oyun yapımcılarının temcit pilavı gibi sürekli aynı şeyleri işleyen hikayelerinin artık kendilerini dahi sıktığını dile getirdi:
"
Amerika'daki yapımcı arkadaşlarımızdan hep aynı şeyleri duyuyorum: '- Bana bak! 40 yaşımdayım ve herkese ateş edip öldürdüğün oyun hikayelerine artık karnım tok. 20 yaşımdayken bu eğlenceliydi ama artık değil. 20 yaşımdayken izlediğim filmleri izlemiyor, artık aynı müzikleri dinlemiyorum ama hala aynı tür oyunları yapıyorum!' Oyun yapımcıları bu konuda sanırım doydu ve onlar aileleri ve politika hakkında konuşmak istiyorlar. Bunu neden oyunlar içinde yapamayalım ?"
Aynı zamanda Cage hikayelerin kalpten gelmesi ve markette yer eden aynı zihniyetin bir parçası olmaması gerektiğini de şu sözleriyle vurguluyor:
"Farklı çalışmalarda bulunan daha fazla yapımcı olmalı.
2. Dünya Savaşında görev almış acemi bir askerin hikayesini yazmayın çünkü bunun nasıl bir duygu olduğuna dair herhangi bir fikriniz yok. Bunun yerine kendinize, etrafınıza ve gerçekten yaşadığınız duyguları oyunlara dökmeye çalışın. Ancak o zaman oyun sektörü bu konuda devasa bir adım atmış olur. Bana soracak olursanız ben uzay askerlerine doydum."
David Cage bir noktada haklı. Oyunların hikayeleri aynı tekdüzelik içerisinde kendini tekrar ve tekrar etmeye devam ediyor ancak sanırız unuttuğu birşey var ki, oyun dünyası hayallerin gerçek olduğu bir dünya.
Biz oyuncular gerçekcilik kadar fantastik dünyaların da oyunlarda yer almasından memnunuz yoksa bu fantastik dünyanın hakkını veren Dead Space, Shadow of the Colossus, Bioshock gibi oyunlar nasıl hayata gelirdi ?