Remedy Entertainment, gerilim odaklı nişancı aksiyon oyunu Alan Wake 2’nin ve daha sonrasında ek paketlerin çıkışı ile beraber artık yönünü yeni projelere çevirmiş durumda. 2022 yılında geliştirilmeye başlandığı resmen doğrulanan Control 2 için yeni bir döneme geçiliyor.
Control 2 merakla beklenen devam projelerinden
Control serisinin ilk oyunu bildiğiniz üzere 2019 yılında piyasaya sürüldü ve oyuncular tarafından bir hayli sevildi. Devam oyunu için de kollarını sıvayan geliştirici ekip, tam geliştirme aşamasına 2025 yılı içerisinde geçeceğini vurguladı. Bu doğrulama, Remedy Entertainment'ın yayınladığı üç aylık kazanç raporu içerisinde yer aldı.
Raporda “Control 2 ilk aşamada güzel bir ilerleme kaydetti ve 2025'te tam geliştirme aşamasına geçişi sağlanacak” ifadeleri yer aldı. Devam projesi Remedy Entertainment tarafından yayınlanacak ve başka yayıncı kuruluşa teslim edilmeyecek. Aynı zamanda Control 2’ye Alan Wake 2 DLC'si The Lake House'un sonunda bir gönderme yapıldı. Bu göndermeye
haberimizden ulaşabilirsiniz.
Son olarak devam projesine ek olarak Control evreninde geçen ve yan oyun niteliğinde olan FBC: Firebreak önümüzdeki süreçte çıkış yapmaya hazırlanıyor. Bunun dışında stüdyo Max Payne 1 ve 2 Remake projeleri üzerinde de çalışıyor.
Control oyunu bizlere neler vadediyor?
Dikkat çekici nişancı aksiyon deneyimi ile beraber ön plana çıkabileceğimiz ve federal büro ajansının içerisinde bulunduğumuz yapımda dikkat çekici bir karakterle ön plana çıkmayı hazırlanıyor ve karakterimizin tüm yeteneklerinden faydalanabiliyoruz. Oyun içerisinde 80'den fazla ödüle layık görülen bir içerik ve oynanış sekansı bulunuyor ve bize heyecandan farklı bölgelere doğru götürebilecek kısımlarda yer alabileceğimizi aktarabiliyoruz.
Oyun içerisinde bildiğiniz üzere arka plan hikayesi ile beraber ön plana çıkan bir aksiyon sisteminin olduğundan bahsedebiliyoruz. Ana karakterimiz ile beraber ilerlediğimiz esnada buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyor, federal kontrol bürosunun istila edildiğini deneyimleyebiliyor ve buranın içerisinde yer alan düşmanları ortadan kaldırabiliyoruz. Elbette federal kontrol bürosunun istila edilmesinden sonra onu durdurma gücüne sahip olacak olan sadece biz bulunuyoruz. Ve bu büronun müdürünün bir anda öldüğü ve aynı zamanda yerimize geçtiğimiz bir senaryo içeriği ile karşı karşıya kalıyoruz.
Oyun içerisinde yer aldığımız süre boyunca bozguncu bir yaratık grubunun buraları ele geçirdiğini ve bizim de buraları ele geçirmekten ziyade temizlemeye çalıştığımızı söyleyebiliyoruz. Şu anda bildiğiniz üzere Ultimate Edition sürümü uygulanıyor. Bu sürüm dahilinde ana oyun ve daha önce yayınlanmış tüm genişletmeler yer alıyor. Dolayısıyla dikkat çekici bir paketin olduğundan bahsedebiliyoruz. Bozguncu bir varlığın bu bölgeye istila etmesi ile beraber onu durdurmak tamamen bizim işimiz olurken aynı zamanda dünyayı artık derin ve öngörülemez bir şekilde görebiliyor ve insanlığın tehlikede olduğunu burada aktarabiliyoruz. Çünkü burada yer alan düşmanların gerçekten de gitgide büyümeye başladığını ve daha fazla sistemi ele geçirdiğini aktarabiliyoruz. Onları ortadan kaldırmak için elimizdeki silahları ateşleyebiliyor, her bir silahın farklı şekillerde kombinasyonları bulunuyor. Ve bir silahın birden fazla kombinasyonu ile beraber tekli bir şekilde ateş edebiliyor veya makineli saldırı tüfeği gibi hızlı bir şekilde ateş edebiliyoruz. Dolayısıyla oyunda farklı şekillerdeki silah modifikasyonları yer alıyor. Bunları kullanmak ise tamamen bizim işimiz oluyor.
Bu tarz oyunlarda bildiğiniz üzere her bir oyuncu farklı bir deneyim elde edebiliyor ve kendi deneyiminizi burada özelleştirip kişiselleştirebiliyorsunuz. Dünyanın artık öngörülemez bir varlık tarafından ele geçirildiği bir hikaye içeriğiyle karşı karşıya kaldığımız yapımda buraları kontrol etmenin artık başarısız olduğunu ancak bizim buraya hamle yaptığımız esnada elbette dikkat çekici bir içeriği ön plana getirdiğimizi aktarabiliyoruz. Açık uçlu ortamlarda yer alabildiğimiz yapımda elbette kendi bölgelerimizi en iyi şekilde korumaya çalışıyor, ancak bir yerden bir yere giderken oldukça zorlu düşmanlarla karşı karşıya gelebiliyoruz. Örneğin bir bölgeyi temizledikten sonra ve görevi tamamladıktan sonra o bölgeye tekrar bir dönüş yapmak isterseniz o kısım içerisinde yeniden düşmanların doğduğunu ve yine aynı düşmanlarla mücadele edebileceğinizi söyleyebiliyoruz.
Durum böyle olunca oyunda bazı noktalarda elbette kırılgan durumların olduğunu söyleyebiliyor ve bu noktalar bazı oyuncuların canını sıkabiliyor. Çünkü sürekli olarak aynı bölgelerde aynı düşmanlarla beraber kapışmak ve onları ortadan kaldırmaya başlamak bir yerden sonra sıkıcı hale gelebiliyor ve tekrarı düşen unsurlar arasında yer alıyor. Oyun içerisinde bu tarz durumların olduğunu söyleyebiliyoruz; ancak genelde bakacak olursak elbette hemen dikkat çekici bir detayın bizlere aktarıldığını belirtebiliyoruz. Bunun dışında yapım içerisinde yer aldığımız süre boyunca öngörülemez ortamlarda dikkat çekici ve uğursuz düşmanların olduğunu görebiliyor ve onları ortadan kaldırmak için elimizdeki silahları ve yetenekleri en iyi şekilde kullanmak durumunda kalıyoruz.
Hikaye anlatımıyla harmanlanan yapım içerisinde arka planda yer alan hikayenin hem ara sahnelerle hem de karakterler arası diyaloglarla bizlere aktarıldığını söyleyebiliyoruz. Oyun içerisinde yer alan arka plan hikayesi bazı oyuncular için elbette kafa karıştırıcı olabilir. Çünkü oyun zaten bu durumu bilerek komplike yani karışık hale getirmiş durumda. Durum böyle olunca elbette oyunun hikayesini anlamak için bazı noktalarda kaynaklara başvurma, etraftaki notları en iyi şekilde okumanız ve daha fazla detay ile beraber oyundaki yerinizi almanız gerekiyor. Bunun dışında elbette oyunun sonlarına doğru hikayenin gitgide karmaşık bir hale geldiğini ve aynı zamanda bir yandan da açıldığını aktarabiliyoruz. Ancak genel olarak hikayenin biraz karmaşık bir anlatım yapısına sahip olduğunu ve yer yer gizemli unsurların ön plana çıktığını belirtebiliyoruz. Ancak bu gizemler elbette yavaş yavaş çözülmeye hazırlanıyor ve tüm bu büroya hakim olmaya çalışan varlığı ortadan kaldırmak ve aynı zamanda bu varlığı yok etmek tamamen bizim işimiz oluyor.
Hızlı bir şekilde ilerlemeye başladığımız ve çarpık bir dünyada bulunduğumuz esnada boyun içerisinde çeşitli gizemleri açığa çıkarmaya çalışıyor, arka planda yer alan hikaye konusunda hem ana görevleri hem de yan görevleri tamamlamak durumunda kalıyor ve oyun içerisinde elbette farklı federal büro bölümlerine ve ortamlarına doğru geçiş yaparken buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. Oyunda yer alan aksiyon dozu gitgide artış gösteriyor ve burada kullanabileceğimiz çeşitli telekinetik güçlerin olduğundan da bahsetmek gerekiyor. Oyunda sadece düşmanlara karşı silah tutmakla yetinmiyor, aynı zamanda elimizdeki düşleri kullanarak düşmanları yukarılara doğru fırlatabiliyor, sağa sola doğru yani duvarlara doğru vurabiliyor ve daha fazla detayla karşı karşıya kalabiliyoruz. Oyunda aynı zamanda yukarılara doğru uçabilme, aşağıya doğru süzülebilme ve çok daha fazla detay ile beraber karşı karşıya kalabiliyoruz. Yukarıda bahsettiğimiz her bir detay aslında geliştirilen ve özelleştirilebilen kısımlar ve yetenekler arasında yer alıyor. Dolayısıyla yukarılara doğru uçabilme ve aşağıya doğru süzülebilme yetenekleri geliştirilebiliyor ve bunun süresi artış gösterebiliyor. Bu sayede oyun içerisinde karakter geliştirme ekranının olduğundan bahsedebilir ve aynı zamanda elimizdeki silahları özelleştirip farklı varyasyonlarıyla da kullanabiliyoruz.
Örneğin oyun içerisinde elimize alabildiğimiz temel silah ile beraber silahın menzilini artırabiliyor, farklı bonuslar takarak hasarını yükseltebiliyor ve hızlı ve seri atış ile beraber daha fazla düşmanın üstesinden gelmek durumunda kalıyoruz. Bu tarz detaylarla ve bonuslarla beraber düşmanlardan çıkan kaynakları toplamaya hazırlanabiliyoruz. Düşmanlardan çıkan kaynakları topladıktan sonra elbette bunları karakterimize ve özelleştirme sistemlerinin bulunduğu silahlara takabiliyor ve aynı zamanda bu bonusların hem yaygın hem de destansı bir şekilde farklı nadirlik dereceleri yer alıyor. Dolayısıyla bu tarz detaylarla beraber destansı kaynaklar bulmak oldukça önem arz ediyor ve bu sayede daha güçlü bir şekilde düşmanların karşısına çıkabiliyoruz. Oyunda bazı düşmanlar kolay bir şekilde ortadan kaldırılırken ilerleyen süreçte ve hikayenin ortalarında gerçekten de zorlu bir yapıya sahip olduğunu söyleyebiliyoruz. Çünkü oyunun gidişatı gitgide daha da zorlu ortamları beraberinde getiriyor ve aynı zamanda irili ufaklı düşmanların haricinde bir de patron savaşları diyebileceğimiz düşmanlarla karşı karşıya kalabiliyoruz.
Patron savaşları bildiğiniz üzere zorlu düşmanları ve çok daha fazlasını karşımıza çıkarıyor. Aynı zamanda oyunda yer aldığımız süre boyunca her bir patronun farklı şekillerde saldırı stilleri, dövüş ve aksiyon unsurları ve çok daha fazlası yer alıyor. Bu tarz detaylarla beraber oyun içerisinde üçüncü şahıs bir aksiyon-macera deneyimi ile karşı karşıya kalıyor ve düşmanları ortadan kaldırmak için duvarların arkasına saklanabiliyor, onların saldırılarından kaçırmak durumunda kalıyor ve çok daha fazla detay ile beraber tam sürüm bir oyun deneyimi elde edebiliyoruz.
Yapım içerisinde elbette yukarılara doğru çıkabiliyor, zıplayabiliyor, daha fazla alanın kilidini açabiliyor ve hızlı bir şekilde ilerlerken aynı zamanda aksiyonun dozunun gitgide artış gösterdiğini aktarabiliyoruz. İnsanlığın tehlikede olduğunu ve kontrol bürosunun elbette bu insanlığı tehdit eden yaratıkların yuvası haline geldiği bir senaryo kapsamında büronun karanlık sırlarının olduğundan bahsedebiliyor ve bu karanlık sırlarıyla baş başa kaldığımızı ve aynı zamanda onlarla başa çıkabileceğimizi aktarabiliyoruz. Oyunda bir yandan kayıp kardeşimizi ararken diğer yandan ise bizi buraya getiren gerçeği bulmak durumunda kalıyoruz ve federal büro ajansının her bir bölgesini, departmanını ve kısımlarını öğrenmek durumundayız. Dolayısıyla oyun içerisinde yer aldığımız süre boyunca her bir ortama tek tek gezebiliyor, etrafı keşfedebiliyor, kutuların ve sandıkların kilidini açabiliyor ve onlardan elbette nadir eşyaların düşmesini bekleyebiliyoruz.
Ne kadar çok etrafı keşfedersek ve kutu açarsak o kadar çok daha güçlü hale gelebiliyor ve her şeyimizin elimizde olduğunu aktarabiliyoruz. Oyunda elbette bir silahımız ve dönüşen silahların haricinde telekinetik güçlerimizin ne olduğunu söyleyebiliyor ve bu güçlerle beraber etraftaki her bir unsuru yıkabiliyor, uçmaları sağa sola doğru yukarıda bahsettiğimiz gibi fırlatabiliyor ve etrafımızdaki her şeyin ölümcül bir silah dönüştürüldüğünü aktarabiliyoruz. Bununla beraber elbette etraftaki nesneleri elimize çekebiliyor ve bunları düşmanlara doğru fırlatabiliyoruz. Hatta bir düşmana diğer bir düşmanın üzerine doğru fırlattıktan sonra iki düşmanın bir anda ortadan kaldırılmasını beklediğimiz bir senaryo içeriği ile de karşı karşıya kalabiliyoruz. Dolayısıyla oyun içerisinde yer alan aksiyonun gerçekten de ilgi çekici bir halde olduğunu ve doğaüstü bir mücadele sergileyerek düşmanlara karşı gelebildiğimizi aktarabiliyoruz. Oyun içerisinde yıkımın serbest bir şekilde bizlere sunulduğu senaryo içeriği ile beraber farklı gizemleri açığa çıkarabiliyor, bu gizemlerin neler olduğunu bulmaya başlıyor ve gizli bir dünyaya keşfederken aynı zamanda girilmeyen odalara doğru geçiş yapmak durumunda kalıyoruz.
Federal büro ajansı içerisinde daha fazla detaya girecek olursak, buraları ele geçiren düşmanları ortadan kaldırmak ve aynı zamanda kontrol etmek için büyük bir savaşa geçiş yapabiliyor ve heyecan verici görevlerin burada olduğunu söyleyebiliyoruz. Oyunda, örneğin bir temizlik görevlisi bulunuyor. Ancak bu temizlik görevlisinin arka planda tuhaf işlere yelken açtığını söyleyebiliyoruz ve bu görevliden aynı zamanda yan görevler alabiliyoruz. Elimizde bulunan bir pano ile beraber yan görevlere doğru adım attıktan sonra buralardan çeşitli nadirlik detaylarına sahip bonus özelliklerle karşı karşıya kalıyor ve heyecan verici görevler ve zorluk patron savaşları ile hayatta kalmanın yollarını arayabiliyoruz.
Burada bir düşmanla savaşarak yeteneklerimizi en üst seviyeye doğru çıkarabiliyor, silahlarımızı özelleştirirken aynı zamanda güçlü yükseltmeler kazanabiliyor ve farklı bölgelere doğru ilerleyerek federal büro ajansının her bir noktasını ve departmanını keşfetmek durumunda kalıyoruz. Gizli bir hükümet teşkilatının arka planda gizli işler yürüttüğü bir senaryo ile beraber büronun değişen ortamlarını keşfedebiliyor ve her zaman gözle görmenin ötesinde farklı unsurların olduğundan da bahsetmekte fayda var. Bununla beraber oyun içerisinde gerçekten de üst düzey bir yapı yer alıyor ve kendinizi oyuna kaptırırken aynı zamanda nişancı ve aksiyon unsurlarıyla yolunuza bakabiliyorsunuz.
Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız oyuna göz atmanızda ve bir şans vermenizde fayda var. Aynı zamanda devam oyunu şu anda geliştirme aşamasında yer alıyor; ancak 2025 yılı içerisinde tam geliştirme sürecine geçiş sağlanacak.