Medal of Honor - Giray Özil Röportajı

Dünya’nın önde gelen oyun firmalarından birisi olan Electronic Arts’dan Giray Özil ile, gerek yeni çıkacak oyunları, gerek ise genel olarak oyun sektörü hakkında konuştuk.

Bölüm Sonu Canavarı: Öncelikle röportaj isteğimizi kabul ettiğiniz için teşekkürler. Bize kendinizden biraz bahseder misiniz?

Giray Özil: 1984 Eskişehir doğumluyum. Sabancı Üniversitesi’nin Bilgisayar Mühendisliği bölümünü bitirdikten sonra ABD’de yüksek lisans yaptım. Şu an Electronic Arts’ın Los Angeles stüdyosunda Medal of Honor oyunu üzerinde çalışıyorum.

BSC: Oyun yapımcısı olma kararınızda neler etkili oldu?

Giray Özil: Pek çok cocuk gibi ben de oyun oynayarak büyüdüm ve bu oyunların nasıl yapıldığı, yüzbinlerce satır kodun bir şekilde bizi içine çeken bambaşka bir dünyaya dönüşüyor olması hep büyüleyici gelirdi bana. Üniversite yıllarında bu konuyla biraz daha ciddi ilgilenmeye başladım ve oyun yapmayı öğrenirken çok zevk aldığımı fark ettim. Herkesin hayatta mutlaka zevk aldığı işi yapması gerektiğini düşünüyorum ve benim için bu iş kesinlikle oyun yapımıydı.
BSC: Electronic Arts gibi oyun endüstrisinin dev firmalarından birinde işe girmek büyük başarı. Bunu nasıl gerçekleştirdiniz? EA'in bu konuda çok seçici olduğuna eminiz.

Giray Özil: Yüksek Lisanstaki ilk yılımın sonunda EA stajyer almak için okulumda mülakatlar yapıyordu. Ben de bu mülakatlara katıldım ve yazın staj yapma şansı buldum. Stajımın sonunda her şey iyi gitmiş olacak ki, okula geri dönmeyip doğrudan işe başlamamı teklif ettiler, ben de kabul ettim. Adayın teknik becerisi, tecrübesi ve karakteri en önemli şeyler EA’de işe girmek için. Kendi başıma yaptığım küçük projeler vardı, ayrıca matematik ve programlama alanında kendimi iyi yetiştirmiştim. Bunların kesinlikle çok faydası oldu.

BSC: Şuan EA’deki göreviniz nedir?

Giray Özil: Medal of Honor oyununun motorunu yazıyorum. Grafik programlama, oyunun tüm platformlarda (PS3, XBOX 360 ve PC) hızlı ve stabil olarak çalışması ana görevlerim.
BSC: Bu güne kadar hangi oyunların yapımında görev aldınız?
 
Giray Özil: Medal of Honor: Airborne’da çalıştım, onun haricinde Red Alert 3 ve sonradan iptal edilen Tiberium oyunlarında kısa süre görev aldım.

Peki, gelelim Medal of Honor ile ilgili sorularımıza...
 
BSC: Oyunun senaryo modunda Unreal Engine 3 kullanılırken multiplayer modunda ise Battlefield: Bad Company 2'de kullanılan Frostbite engine kullanılıyor. Bu seçim Senaryo modu ile multiplayer arasında görsel olarak ne gibi farklılıklar doğuracak?
 
Giray Özil: İki modun birbirinden bir miktar farklı gözükmesi doğal, elimizden geldiğince bir bütünlük arz etmesi için çalışıyoruz ama bunu %100 başarmak imkansız. Bir ekran görüntüsüne baktığınızda bunun multiplayer’a mı yoksa senaryo moduna mı ait olduğunu anlamanız zor olmayacak sanırım. Sonuçta iki ayrı motor, iki ayrı ekip var işin içinde.
Kullanıcı Puanı

6,4

Oyunun Künyesi
Medal of Honor Platformlar: Geliştirici: Danger Close Dağıtıcısı: EA Games Tür: FPS Çıkış Tarihi: 15 Ekim 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 41 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta