Devolver Digital Üç Farklı Oyunun Ertelendiğini Duyurdu

29.11.2024 12:37 Mehmet Tandoğan

 
 
Devolver Digital tarafından yayınlanacak üç farklı oyun açıklanan detaylara göre resmi olarak ertelendi. Bu oyunlar arasında Baby Steps, Stick It To The Stickman ve Skate Story yer alıyor. Yapılan bu ertelemeler, The 15th Annual Devolver Delayed Awards 2024 etkinliği kapsamında doğrulandı.
 
Üç ilgi çekici yapım 2025'e ertelendi 
 
 
 
Geçtiğimiz Ağustos ayında düzenlenen Devolver Delayed Showcase etkinliğine Stick It To The Stickman ve Skate Story adlı oyunlar dahil edildi ve bu oyunların 2023'ten 2024'e ertelendiği açıklandı. Stick It To The Stickman fizik tabanlı dövüşleri ve bol mizah unsurlarıyla roguelike dövüş oyunu olarak karşımıza çıkacak. Skate Story ise acemi bir kaykaycıdan profesyonel kaykaycılığa ulaşan bir karakterin öyküsünü bizlere sunacak.
 
Baby Steps oyununa bakacak olursak, işsiz olup ailesinden geçinen ve bomboş bir hayat yaşayan Nate karakterini konu alıyor. Ayağa kalkıp adım atmaya başlamayı keşfeden bu karakterin tuhaf maceraları bizleri bekliyor.
 
 
 
Baby Steps bizlere neler vadediyor?
 
Tuhaf bir oyun deneyimiyle karşı karşıya kaldığımız ve işsiz olup ailesinden geçinen, bomboş hayat yaşayan bir karakteri kontrol ettiğimiz yapımda üçüncü şahıs bir kamera bakış açısı bulunuyor ve bu kamera bakış açısı ile beraber adım adım ilerlemek durumunda kalıyoruz. Oyunda gerçekten de tuhaf simülasyon detayları bulunuyor çünkü burada adım atmak için doğru zamana doğru hamle yapmamız gerekiyor ve bu karakteri kontrol etmek gerçekten de oldukça zorlu bir süreç. Ailesinden geçinen ve bomboş bir hayat yaşayan Nate adlı bir karakteri kontrol ettiğimiz oyunda atacağımız her bir adım oldukça önem arz ediyor ve ayağa kalkıp adım atmaya başlamayı keşfeden bir karakteri kontrol ettiğimiz yapım içerisinde gerçekten de oldukça zorlu bir sistemle karşı karşıya gelirken sinirlerimize de hakim olmamız gerekiyor.
 
Sislerle saklı bir dünyaya adım atıp keşfedebildiğimiz oyunda fizik tabanlı bir oynanış mekaniği bulunuyor ve bu mekaniklerle her adıma kendimiz atarak durgun dağlarda yürüyüşe çıkabiliyor, manzaraları keşfedebiliyor, farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyor ve buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. Yol boyunca karşılaştığımız keşişlerle ve çok daha fazla dikkat çekici unsurlarla beraber bölgedeki hayvanlara bir bakış atabiliyor ve aynı zamanda harcanmış bir hayatta adeta bir anlam bulmaya çalışabiliyoruz.
 
Tam anlamıyla bir yürüme simülasyonu olarak nitelendirebileceğimiz oyunda, elbette yürüme simülasyonunun dibine vurabilir ve burada adım atmak gerçekten de zorlu bir yapıyı beraberinde getiriyor. Adım atmak için öncelikle sağ ayağımızı ileriye doğru veya sol ayağımızı ileriye doğru atmak, ardından diğer ayağımızı dengede tutarak aynı işlemi gerçekleştirmemiz gerekiyor. Burada adeta bir bebeklikten büyüklüğe doğru ilerleyen bir yapı ile karşı karşıya kalabiliyoruz. Yani tam olarak yürümeyi unutan ve bir anda yürümeye akıl eden bir karakteri kontrol ederken başımıza gelenleri konu alan bir yapım diyebiliriz.
 
 

Oyunda farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyor, yamaçları çıkarken elbette o yokuşun hissiyatını doğrudan hissedebiliyoruz ve tamamen simüle edilmiş fizik tabanlı yürüyüş sisteminin olduğundan bahsedebiliyoruz. Oyunda atacağımız adımların oldukça önemli olduğunu vurgulamak gerekiyor. Taşa veya farklı bir yerlere doğru sıkışırsak veya onun üstüne basarsak elbette bunu doğrudan hissedebiliyoruz. 420 ritim ve ezgiden oluşan dinamik oyun müzikleri ile beraber hızlı bir şekilde yolumuza bakmaya çalışıyoruz. Oyun müziklerinin ne kadar önemli olduğunu vurgulamak gerekiyor ve eğer oyunu dönünüz oynasak, belki de sıkıcı hale gelebilirdi. Ancak bu tarz müziklerle ve arka plan şarkıları ile beraber yolumuza bakarak daha eğlenceli ve dinamik bir deneyimle karşı karşıya kalabiliyoruz. Oyun her bir oyuncuya farklı bir deneyim elde edebiliyor çünkü burada oyunun hızını istediğiniz şekilde ayarlayabiliyor, isterseniz hızlı, isterseniz de daha yavaş bir şekilde etrafı keşfedebiliyorsunuz. Dolayısıyla oyunun hızını kendimize göre ayarlayabiliyor, atacağınız adımları kendi kafanıza tartabiliyor ve hangi bölgelere doğru ilerlemek istiyorsanız ona doğru geçiş yapabiliyorsunuz.
 
Keşfedebileceğiniz dağların, bayırların ve çok daha fazlasının olduğu yapım içerisinde uzun bir yolculuğun olduğundan bahsetmek gerekiyor. Dolayısıyla uzun yolculuğu alt etmek ve daha fazla yolumuza bakmak tamamen sizin işiniz oluyor. İstediğiniz hızda oyunu oynayabileceğiniz ve etrafı keşfedebileceğiniz yapım içerisinde tamamen dinamik bir tulum kirletme sistemi bulunuyor. Ve üzerimizde bulunan tulumla beraber ilerlerken elbette komik anları ve tuhaf durumların ortaya çıktığını belirtebiliyoruz. Yapım içerisinde aynı zamanda etrafı keşfederken farklı nesnelerle karşı karşıya gelebiliyor ve bu nesneleri toplamaya çalışırken elbette bir hayli zorlanabiliyoruz. Dolayısıyla oyun içerisinde toplanamayan şapkaların olduğundan bahsedebiliyor ve tuhaf unsurların da buradaki yerini aldığını aktarmakta fayda var.
 
Durum böyle olunca oyunda gerçekten bir yandan tuhaf unsurlarla, diğer yandan ise eğlenceli detaylarla karşı karşıya gelebiliyoruz ve bunları aşmak, aynı zamanda yolumuza bakarak neler olup bittiğini öğrenmek tamamen bizim işimize göre. Ek olarak oyunda karakterimizin içsel yolculuğuna doğru adım atabiliyor, bu zamana kadar nasıl geldiğini sorgulamaya başlıyor ve böyle bir karakterin gerçekten hayatta olup olmadığını elbette oyun içerisinde irdeleyebiliyoruz. Oyunun grafikleri ve animasyonları bağımsız bir ekip tarafından bizlere sunulduğundan dolayı büyük beklentilerinizin olmaması gerektiğini vurgulamakta fayda var. Dolayısıyla beklentilerinizi burada dengelemede ve hatta düşük tutmanızı tavsiye ediyoruz. Çünkü bu tarz oyunlar oldukça ortalama bir oyun deneyimi sunabilir ve genel olarak bakacak olursak oyuncular tarafından sevilse de elbette animasyon ve grafik kalitesi bakımından da orta derece bir yapı ile karşı karşıya kalabileceğimizi aktarmakta fayda var.
 
 
 
Bununla beraber yine tüm gücümüzü ayaklarımıza verdiğimiz ve dengede durmaya çalıştığımız yapımda elbette atacağımız her bir adımı en iyi şekilde değerlendirebiliyor, atacağımız adımların nereye vardığına bir bakış atabiliyor ve doğru zamanda doğru hamle yapmak oldukça önem arz ediyor.

Oyunda daha yamaçları boyunca ilerlerken oldukça sığ bölgelere doğru geçiş yapabiliyor, dar alanlara doğru ilerlerken dağa doğru yaslanıp gitmemiz gerekiyor ve aynı zamanda uçurumların kenarında kendimizi bulabiliyoruz. Buradan düşersek ne yazık ki karakterimiz aşağıya doğru inebiliyor ve tekrar yukarıya çıkmak için elinden geleni yapmak durumunda kalıyor. Oyunda atacağımız adımları en iyi şekilde değerlendirmeli ve tartmalı. Dolayısıyla burada farklı bölgelere doğru ilerlerken yamaç boyunca ve uçurum boyunca hızlı bir şekilde ilerlemek yerine doğru zamanda doğru hamle yapmak oldukça yerinde diyebiliriz. Burada yamaçlardan aşağıya doğru düşebiliyoruz, zirvelere doğru tam ulaşacakken şanssızlığın başımıza geleceğini aktarabiliyor. Farklı karakterlerle karşı karşıya kalabilir ve onlarla etkileşime girerek bizimle tuhaf diyaloglara yelken açtığını aktarabiliyoruz. Bununla beraber yine oyun içerisinde farklı alanlara doğru ilerleyebiliyor ve bu alanlar içerisinde ormanlar, dağlık kısımlar ve çok daha fazlası yer alıyor.

Genel olarak toparlayacak olursak, bu alışılmadık ve tuhaf bir oyun deneyimi sunan yapım, oyuncuları sıra dışı bir simülasyonun içine çekiyor. Nate adında, ailesine bağımlı ve bomboş bir hayat süren bir karakteri kontrol ettiğimiz bu oyun, hem fizik tabanlı oynanışı hem de felsefi alt metniyle dikkat çekiyor. Üçüncü şahıs kamera bakış açısıyla ilerlediğimiz bu yapımda, yürümeyi unutan ve yeniden öğrenmeye çalışan bir karakterin zorlu yolculuğuna tanık oluyoruz. Her adımın manuel olarak atılması gerekiyor. Sağ ayağı ileriye götürmek, ardından dengeyi koruyarak sol ayağı hareket ettirmek gibi basit görünen hareketler, oyun mekaniği sayesinde zorlu bir sürece dönüşüyor.
 
 
 
Bu durum, oyuncuların sabrını test ederken, başarı hissini artırıyor. Karakterin her hareketi fizik kurallarına uygun şekilde işlenmiş. Bu da, yürümeyi basit bir eylem olmaktan çıkarıp, strateji ve dikkat gerektiren bir mekanik haline getiriyor. Oyun fizik tabanlı oynanışı ve sıra dışı konseptiyle öne çıkıyor. Nate’in sıradan ve anlamsız görünen hayatının, zorlu bir yürüme simülasyonuyla birleşerek oyunculara düşündürücü bir hikaye sunduğu bu yapım, sabırlı ve yeniliklere açık oyuncular için ilgi çekici bir deneyim olabilir. Hem mizahi hem de felsefi bir anlatısunan oyun, yavaş tempolu ama derinlikli bir oyun deneyimi arayanlara hitap ediyor.
 
Oyun dikkatinizi çektiyse, Steam Platformu üzerinden isteklisinize ekleyebilir ve çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz. 
 
Stick It To The Stickman nasıl bir oyun olacak?
 
Çöp adamlarla beraber hızlı bir şekilde dövüşlere adım atabileceğiniz ve bu karakterlerin uçup kaçtığı bir ortamda yer alabileceğiniz yapımda dikkat çekici dövüş unsurlarını kullanabiliyor ve zımba tabancalardan motorlu testerelere kadar oldukça farklı silahlar bulunuyor. Bunları istediğiniz gibi düşmanlara karşı kullanabiliyor ve karşınıza çıkacak olan tüm tehlikeleri ortadan kaldırabiliyorsunuz. Dövüş aksiyon sistemi ile beraber her bir darbenin yarattığı ağrı etkisi ile beraber fizik sistemlerinin de ön plana çıktığını aktarabiliyoruz. Burada etrafı dağıtabiliyor, litrelerce kahveyi yerlere dökebiliyor ve çıkarılan herkesin ölümcül sistemini burada iliklerinize kadar hissedebiliyorsunuz. Dolayısıyla oyun içerisinde gerçekçi fizik yapısıyla ve dövüş aksiyon sistemleri ile karşı karşıya kalabiliyorsunuz.
 
 

Hızlı bir şekilde hareket edebileceğiniz ve becerikli, işini bilen bir karakter olarak yer alabileceğiniz yapımda, yapacağınız her bir hamle ile gidişatınıza yön verebiliyor ve tekmelerin havada uçuştuğu bir oyun deneyimi ile karşı karşıya gelebiliyoruz. Amerika'nın en kötü şirketinin CEO'su olma yolunda birbirinden güçlü iş yöntemleri bulunuyor ve bu iş yöntemlerini öğrenirken elbette tuhaf ve zorluklarla ilerleyebiliyoruz. Arkadaşlarımızın, müdürlerimizin ve patronlarımızın burada ortadan kaldırılması tamamen bizim işimiz oluyor. Dolayısıyla oyun içerisinde aslında bir nevi arka planda şirket sistemi bulunuyor ve bu şirket sistemi içerisinde yer alan adayları ve diğer çalışanları ortadan kaldırmak tamamen bizim işimiz. Becerikli ve işini bilen bir adayla ilerlemeye başladığımız yapımda, yapacağımız her bir hamle oldukça önem arz ediyor ve burada hızlı bir şekilde ilerlemek, yine kendi imkanlarımız doğrultusunda bizlere resul oluyor. Yeteneklerimiz arasındaki en iyi becerileri ortaya çıkarabileceğimiz yapımda, elbette adaylar üzerinde büyük bir baskı olduğunu aktarmakta fayda var. Bu baskıyı kırmak ve aynı zamanda kendimizi ön plana atmak yine temel hedeflerimizden bir tanesi.

Oyun içerisinde diğer taraftan iş hayatımızda en iyi savunma sisteminin saldırı olduğunu görebiliyor ve burada ya ortadan kaldırabiliyor ya da ortadan kaldırılabiliyoruz. Mühimmat dolabından güçlü yükseltmeleri kapabiliyor ve burada sadece yumruklarımızı ve tekmelerimizi değil, aynı zamanda farklı yeteneklerimizi de ön plana çıkarabiliyoruz. Herkesi boyun eğmekten daha fazlasını bizlere sunan yapım içerisinde yapacağımız hamlelerle düşmanları yani diğer çalışanları tamamen sarsabiliyor, yerden yere vurabiliyor ve duvarlara yapıştırabiliyoruz. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız, elbette oyuna göz atmanızı ve bir şans vermenizde fayda var. Ancak oyun ertelendiğinden dolayı ne yazık ki beklemek durumunda kalıyorsunuz. Bunun yanı sıra Steam platformundaki sayfasından istek listenize ekleyebilir ve çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2024) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Mafia: The Old Country Geliştiricisinden Unreal Engine 5 Açıklaması 16 Aralık Split Fiction İçin PC Sistem Gereksinimleri Açıklandı 16 Aralık Alan Wake 2 İçin Yeni Güncelleme PSSR'yi Kapatma Seçeneği Ekliyor 16 Aralık Borderlands 4'te Bölünmüş Ekranlı Co-op Modu Bulunacak 16 Aralık Jez Corden, Xbox Konsoluna Özel Oyun Kalmadığını Belirtti 16 Aralık
Forumdan Konular
DH'den Haberler